Frame bescherm oplossingen?
Wat voor oplossingen zijn er om je frame te beschermen op de plek waar rem/schakel kabels je frame raken??? (b.v. balhoofd). ik weet van de stickers, vind dat alleen niet mooi staan. ik heb een witte isaac boson en daar zie je de doorzichtige stickers goed op.
Rose verkoopt die rubberen dingetjes wel. Mijn ervaring is echter dat blanke stickers vele malen beter werken. Met die rubberen hoesjes krijg je alsnog krassen.
Die rubberen dingetjes zijn ondingen, ze krassen net zo hard als de kabels zelf. De stickers zijn de beste oplossing. De blanke zijn voor je witte frame wellicht optisch de beste oplossing, maar mijn ervaring is dat ze na wat wasbeurten aan de randen zwart worden. Op mijn (witte) frame heb ik nu gewoon zwarte carbonlookstickers geplakt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Forum-lid
Heb toevallig vorige week n setje blanke stickers bij Rose gekocht, ziet er netjes uit!
-
- Forum-lid
BBB heeft die rubberen dingetjes ook in hun assortiment. Misschien even bij de FM kijken!
Mijn Focus Culebro heeft aan weerszijden van de vorkbuis een plastic houdertje waar de kabels heel simpel in klemmen. Geen probleem met beschadigingen meer. Ik heb iets dergelijks echter nog nooit los te koop gezien... Even een plaatje van het internet geplukt:
![Afbeelding](http://cdn2.media.cyclingnews.futurecdn.net/2010/08/30/1/focus_cayo_head_tube_600.jpg)
Mijn lijkt echter de meest makkelijke oplossing gewoon een paar stickers. Dat werkt in ieder geval.
![Afbeelding](http://cdn2.media.cyclingnews.futurecdn.net/2010/08/30/1/focus_cayo_head_tube_600.jpg)
Mijn lijkt echter de meest makkelijke oplossing gewoon een paar stickers. Dat werkt in ieder geval.
- HansFietst
- Forum-lid
BBB heeft inderdaad die rubberen beschermhoesjes en die zijn van een wat zachter materiaal en hebben bij mij geen krassen opgeleverd. ROSE verkoopt volgens mij wel van die kabelhouders
die je op je frame kunt plakken, maar of je dat echt wil?
die je op je frame kunt plakken, maar of je dat echt wil?
- Roycosoepie
- Forum-lid
Ik gebruik zelf ook stickers op mijn fiets en dat werkt zeer goed. Geen beschadigingen.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd