drie-kwart broek zinvol of zijn kniestukken voldoende
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik sta op het punt om mijn lange bib shorts te vernieuwen. De zeem is al slecht hoewel de broek er nog redelijk uit ziet. Ik moet kiezen tussen een nieuwe lange broek (met zeem) of een drie-kwart broek.
Is een drie-kwart broek zinvol of kan ik volstaan met de kniestukken en korte bib, waardoor ik nu eerst een nieuwe lange broek met zeem aanschaf. Graag jullie mening.
Is een drie-kwart broek zinvol of kan ik volstaan met de kniestukken en korte bib, waardoor ik nu eerst een nieuwe lange broek met zeem aanschaf. Graag jullie mening.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een 3/4 assos gehad, maar zweer nu toch echt bij kniestukken. Een normale broek zit vaak het fijnst en kniestukken zitten verder prima. Daarnaast kan het ook handig zijn als je 2x in het weekend gaat fietsen; je kan niet zo snel die ene 3/4 broek wassen.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
Aangezien ik ook een Assos broek wil kopen, moet ik kiezen tussen een lange broek met zeem en de drie-kwart broek. Beide broeken is boven budget. Ik denk dat ik toch maar ga voor de Assos met mille zeem. Ik heb al een korte variant van en die broek zit geweldig. Aangezien het vandaag toch best koud was op de fiets, is een lange broek nog erg fijn. Met mijn huidige lange pearl izumi broek met zeem heb ik na 100km toch wel een zere kont.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Korte broek en losse kniestukken is de meeste ideale combi. De korte broek is inzetbaar tijdens de zomer en de kniestukken zijn voor de frisse omstandigheden. Een 3/4 broek is alleen maar handig tijdens frisse omstandigeheden en is waardeloos om een mooie zomerse dag.
Live fast; die young. mijn blog
- boswielrenner
- Forum-lid
Maar is een korte broek met kniestukken niet te koud. Assos, maar ook andere merken bieden een drie-kwart broek aan die dikker gevoerd is dan een gewonen korte broek.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Zou zeker die driekwart broek laten zitten. Als je dan toch in bepaalde omstandigheden met alleen bedekte knieen wilt rijden, neem je toch kniestukken. Kun je mooi combineren met verschillende korte broeken (zoals anderen ook al aangeven). De meerwaarde van een driekwartbroek zie ik niet.
Er zijn ook wel warmere korte broeken. Ik heb sinds kort een Castelli Claudio en die is ook gevoerd. Geweldige aanvulling op mijn kledingarsenaal! Bij langere ritten rond de 10 graden is dat i.c.m. gevoerde beenstukken fijner dan een lange broek met zeem.boswielrenner schreef:Maar is een korte broek met kniestukken niet te koud. Assos, maar ook andere merken bieden een drie-kwart broek aan die dikker gevoerd is dan een gewonen korte broek.
Kent iemand nog andere warme korte broeken?
Ik heb nog nooit een lange broek met zeem gehad, enkel zonder zeem en die draag ik dan over mijn korte broek in de winter en het voorjaar. Ik draag nu mijn oude lange broek, door de slijtage is die wat dunner geworden en ideaal als het niet meer zo bar koud is. Een 3/4 broek heb ik ook maar die draag ik nooit, de pijpen zijn te kort voor mij en stoppen halverwege mijn knie. Ik heb geen ervaring met dikkere korte broeken overigens, blijkbaar doen ze daar bij damesbroeken niet aan mee.
- boswielrenner
- Forum-lid
Assos LL 607 lange broek met mille zeem is besteld. Een rib uit mijn lijf, maar ik verwacht er heel veel van. nog even een vraag over kniestukken. Klopt het dat de Castelli nanoflex kniestukken ook grippers hebben aan de onder en bovenkant zodat ze niet kunnen afzakken?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Kniestukken is wel een dikke boete van de stijlpolitie.... ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ja klopt, zowel aan boven- als onderkant.boswielrenner schreef:Klopt het dat de Castelli nanoflex kniestukken ook grippers hebben aan de onder en bovenkant zodat ze niet kunnen afzakken?
Overigens heb ik dit jaar in de uitverkoop nog een Castelli Sorpasso 3/4 gescoord voor 75 euro.
Vind ik toch lekkerder dan die grippers, die mij altijd wat irriteren bij mijn bovenbenen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
havana schreef:Kniestukken is wel een dikke boete van de stijlpolitie....
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Less is bore