Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

waar kan ik met fiets over brug Maas en Waal?

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 23 apr 2012 07:41

Eind deze week moet ik vanuit Noord-Holland op de fiets naar Gemert.

De Lek kan ik bij Vianen langs de A2 oversteken. Ik kan het niet goed vinden waar ik de Maas en de Waal over kan.

Wie heeft hier lokale terrein-kennis om mij hier mee te helpen?

Ik wil vanaf Vianen eigenlijk oostelijk van de A2 gaan rijden.

Veren hebben niet mijn voorkeur, maar als de omwegen te lang worden dan is het niet anders. Dan wordt het toch een neem-je-tijdrid :D

m_mcfly
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2010 17:06
Locatie: Druten

m_mcfly 23 apr 2012 08:14

Vanaf Vianen Rijndijk volgen richting Culemborg, langs het kanaal naar Tiel, bij Beneden Leeuwen Prins Willem Alexander brug de waal over, door het Land van Maas en Waal richting Ravenstein de maas over en in een rechte lijn naar Gemert. Ik ben bekend met de hele route, behalve het Brabantse stuk.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 23 apr 2012 08:21

Perfect. Is 10Km extra, maar dat maakt niet uit. Kom nu uit op 171Km.

Als ik de route heb uitgetekend, wil jij hem dan nog ff controleren of er geen gekke dingen in zitten?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 23 apr 2012 11:37

De brug van Zaltbommel kun je ook op de fiets over. Vanaf Waardenburg onder de brug door, het fietspad ligt aan de westelijke kant. Ter hoogte van het station van Zaltbommel kun je dan weer onder de brug door.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 apr 2012 12:08

Ik rijd regelmatig van mijn schoonouders in Zeist naar m'n moeder in Den Bosch en pak dan ook altijd de brug bij Zaltbommel. Als je de brug over bent, kun je direct weer onder de snelweg doorrijden richting het oosten. Dat is wel aan te raden, anders kom je namelijk in bebouwd gebied terecht.

Dit is de route die ik de laatste keer reed, is me behoorlijk goed bevallen.
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=336670" onclick="window.open(this.href);return false;

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 23 apr 2012 17:03

Ik heb de route ge-upload naar gpsies.

Hij is gebaseerd op kaartmateriaal van Onroute (fietskaart). Die heeft voorkeur bij mooie route, dus niet de kortste!!

Daarnaast heb ik hem zelf op een aantal plaatsen wat omgelegd om wat snellere meters te kunnen maken. Af en toe eens 30Km langs een provinciale weg of kanaal vindt ik dus geen bezwaar.

Bij voorkeur mijd ik de steden.

Graag met jullie terreinkennis wat op- of aanmerkingen. Tot Maarssen ben ik zelf wel op de hoogte.

Het gaat mij met name om voor jullie bekende wegopbrekingen, slootjes waar Onroute je via een veer over laat steken en meer van dat soort ongein.


http://www.gpsies.com/map.do?fileId=uxwmsqklhpxzglyf

m_mcfly
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2010 17:06
Locatie: Druten

m_mcfly 23 apr 2012 18:58

Vanaf Vianen tot aan Ravenstein de route die ik zou kiezen om tempo te maken! Veel dijk en autoluwe wegen, dus de enige spelbreker kan de wind zijn, maar die is bij ons in de polder gemiddeld uit het westen. Racen dus! Enige tip die ik verder zou willen geven is om van te voren even te checken of de PWA brug ivm werkzaamheden niet geheel gesloten is op de dag van de trip. Ze zijn daar aan het werk en meestal kun je met de fiets er wel overheen, maar ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat je toevallig op de dag van de trip voor een gesloten deur staat!

Prettige rit en laat maar horen of het bevallen is!

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 23 apr 2012 19:08

De PWA brug zal geen probleem geven het oostelijke fiets pad is af (2 maanden geleden gereden, vorig jaar was die dicht) en anders was de westelijke nog wel open.
enjoy the ride

italfrk
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 okt 2010 16:12
Locatie: Tiel

italfrk 23 apr 2012 19:37

Nog een paar alternatieven, die mogelijk niet je voorkeur hebben, maar je kunt ze overwegen:
De Lek is ook bij Rhenen over te steken en bij Heteren (daar heet hij/zij Rijn).
De Waal is ook bij Ewijk over te steken en - als je een lekkere omweg zoekt - ook bij Nijmegen via de snelbinder, de brug die tegen de spoorbrug is "aangeplakt".

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 23 apr 2012 19:51

italfrk schreef:Nog een paar alternatieven, die mogelijk niet je voorkeur hebben, maar je kunt ze overwegen:
De Lek is ook bij Rhenen over te steken en bij Heteren (daar heet hij/zij Rijn).
De Waal is ook bij Ewijk over te steken en - als je een lekkere omweg zoekt - ook bij Nijmegen via de snelbinder, de brug die tegen de spoorbrug is "aangeplakt".
Van Noord-Holland via Heteren (daar woon ik) naar Gemert? dat lijkt me ongeveer een wereldreis :shock:
Addict R1

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 24 apr 2012 14:09

Mij lijkt Zaltbommel - Hedel - Rosmalen en dan verder naar Gemert sneller. Het stuk langs het Amsterdam-Rijnkanaal is geestdodend.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 01 mei 2012 08:15

Ik heb de bruggen gevonden :-)

Afgelopen vrijdag met een windkracht 5 a 6 op de kop het hele eind gereden. Voelde mij 's ochtends niet goed (gerommel in de buik). Had er echter ook geen zin in om met de auto mee te rijden.

Uiteindelijk zijn het 178 Km geworden. 7Km meer dan de geplande route. Moest op diverse plaatsen omrijden door wegopbrekingen of dubieuze wegen. Had de route gemaakt met Onroute fietskaart. Dan kom je vaak om schitterende paadjes die je zelf moeilijk kan vinden. Nu stuitte ik echter ook op een mooi paadje met een afgesloten hek.

Ik vond het prettig om ook wat lange stukken te hebben (Amsterdam-Rijn kanaal, Lekdijk). Dan schiet het tenminste wat op.

Los van de forse wind verder prima weer gehad. Temperatuur van 15 - 17 graden. Tot ik een stortbui over mij heen kreeg (10gr). Daarna werd het weer weer beter en steeg de temperatuur weer.

Op het einde van de route werd ik ergens nog getrakteerd op 3Km zandweg. Is wat lastig op de smalle bandjes, maar zonder vallen ben ik er doorheen gekomen.

Uiteindelijk maar 3 kruidkoeken onderweg gegeten. Doordat ik niet helemaal fris was kreeg ik gewoon niet meer weg. Was uiteindelijk wel wat uitgewoond.

Bruto rijtijd was 7 uur. Viel mij mee gezien de lichamelijke gesteldheid, 178Km forse wind op de kop en de paar maal dat ik de weg moest zoeken.

Plaats reactie