ombouw naar tubeless lukt niet
Ik heb schwalbe ust nobby nic banden met een joe noflat kit gemonteerd op xc2 easton wielen. Ik krijg ze niet luchtdicht. Krijg ze wel gevuld maar ze lopen van 4 bar naar 0 in ongeveer 30 seconden leeg. Bij beiden wielen hetzelfde probleem: de lucht loopt eruit door het gat in de velg waar ook het ventiel doorheen steekt. Het ventiel zelf lekt niet. Ik heb er nog geen sealant ingemikt, dat doe je pas als ie echt luchtdicht is lijkt me en ik vind het verdacht dat beide wielen op dezelfde plek lekken. Iemand tips?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40162
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vraag het anders ff op mountainbike.nl. Daar wordt heel veel met tubeless gedaan.
Ik weet niet wat je ptecies gedaan hebt, maar toen ik ooit mijn atb tubeless maakte moest de sealant er wel direct in. Langs het ventiel mag ie trouwens niet lekken als allrs goed zit.
Ik weet niet wat je ptecies gedaan hebt, maar toen ik ooit mijn atb tubeless maakte moest de sealant er wel direct in. Langs het ventiel mag ie trouwens niet lekken als allrs goed zit.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Waar denk je dat die vloeistof voor is??
Er hoeft zeker geen tape om die wielen? Heb je de ventielen goed aangedraaid?
Er hoeft zeker geen tape om die wielen? Heb je de ventielen goed aangedraaid?
Langs het ventiel hoort ie inderdaad niet te lekken. Volgens mij zit er een O-ringetje in het moertje waarmee je ventiel in velg vastzet. Dit O-ringetje moet ook het een en ander afdichten. Het ventiel flink aandraaien. Zodat het rubber van het ventiel ook het ventielgat in de velg goed kan afdichten.... Klinkt inderdaad alsof het ventiel niet goed vastgedraaid is.
Als je echt UST banden (i.c.m. UST velgen) hebt zouden die ook al luchtdicht moeten zijn, dan zou de band zonder sealant ook op spanning moeten blijven voor eventjes en niet voor een paar seconden.
Als je echt UST banden (i.c.m. UST velgen) hebt zouden die ook al luchtdicht moeten zijn, dan zou de band zonder sealant ook op spanning moeten blijven voor eventjes en niet voor een paar seconden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13772
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat o ringtje helpt daar niet voor, want dat zit aan de buitenkant. Dan lekt het niet langs het Ventiel maar door de spaakgaten.Suntoro schreef:Langs het ventiel hoort ie inderdaad niet te lekken. Volgens mij zit er een O-ringetje in het moertje waarmee je ventiel in velg vastzet. Dit O-ringetje moet ook het een en ander afdichten. Het ventiel flink aandraaien. Zodat het rubber van het ventiel ook het ventielgat in de velg goed kan afdichten.... Klinkt inderdaad alsof het ventiel niet goed vastgedraaid is.
Als je echt UST banden (i.c.m. UST velgen) hebt zouden die ook al luchtdicht moeten zijn, dan zou de band zonder sealant ook op spanning moeten blijven voor eventjes en niet voor een paar seconden.
Idd, dat is waar... O-ringetje zorgt er alleen voor dat je velg niet beschadigd (en volgens mij zitten die dingen ook niet bij alle ventieltjes)wasbeer2006 schreef:Dat o ringtje helpt daar niet voor, want dat zit aan de buitenkant. Dan lekt het niet langs het Ventiel maar door de spaakgaten.Suntoro schreef:Langs het ventiel hoort ie inderdaad niet te lekken. Volgens mij zit er een O-ringetje in het moertje waarmee je ventiel in velg vastzet. Dit O-ringetje moet ook het een en ander afdichten. Het ventiel flink aandraaien. Zodat het rubber van het ventiel ook het ventielgat in de velg goed kan afdichten.... Klinkt inderdaad alsof het ventiel niet goed vastgedraaid is.
Als je echt UST banden (i.c.m. UST velgen) hebt zouden die ook al luchtdicht moeten zijn, dan zou de band zonder sealant ook op spanning moeten blijven voor eventjes en niet voor een paar seconden.
Gewoon het ventiel strakker monteren. Rubbertje aan het ventiel zou moeten vervormen in het velgbed. Dan zou hij daar langs het ventiel niet moeten kunnen lekken... Anders is het wel vreemd dat hij langs het ventiel lekt....