Hallo ik heb pas een nieuwe fiets gekocht met een triple voorblad
nu gebeurde vandaag 2 keer in een beklimming van schakelen van middelste blad naar kleine blad dat mijn ketting vast loopt.
wee iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen ??
ketting loopt soms vast
Je bent wel erg zuinig met te vermelden om welk materiaal het gaat. Het gaat toch om ervaring met hetzelfde materiaal? Vermeld dat dan!
Trouwens de eerste die ik zou aanklampen is de verkoper!
Trouwens de eerste die ik zou aanklampen is de verkoper!
Wat bedoel je met vastlopen? Loopt hij klem tussen voorderailleur en kettingwiel? Of.......?
En waarom schakel je in NL naar je binnenblad? Limburg?
En waarom schakel je in NL naar je binnenblad? Limburg?
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mij is dit ook wel gebeurd, alleen op de trippel.
Het probleem bij mij was, dat ik te snel van binnenblad naar trippel schakelde.
Verder had ik 1-2 sec. daarvoor, achter ook geschakeld. Hierdoor staat de ketting voor en achter schuin.
Dat was te veel kracht, waardoor hij los sprong.
Daarom zorg ik altijd voordat ik ergens bergop moet, dat ik alvast in de juiste versnelling zit.
Het probleem bij mij was, dat ik te snel van binnenblad naar trippel schakelde.
Verder had ik 1-2 sec. daarvoor, achter ook geschakeld. Hierdoor staat de ketting voor en achter schuin.
Dat was te veel kracht, waardoor hij los sprong.
Daarom zorg ik altijd voordat ik ergens bergop moet, dat ik alvast in de juiste versnelling zit.
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan
En dat laatste is het juiste. Met name het voorblad wil je niet wisselen als je al kracht aan het zetten bent op een helling, dan ben je te laat met schakelen.mathijst schreef:Bij mij is dit ook wel gebeurd, alleen op de trippel.
Het probleem bij mij was, dat ik te snel van binnenblad naar trippel schakelde.
Verder had ik 1-2 sec. daarvoor, achter ook geschakeld. Hierdoor staat de ketting voor en achter schuin.
Dat was te veel kracht, waardoor hij los sprong.
Daarom zorg ik altijd voordat ik ergens bergop moet, dat ik alvast in de juiste versnelling zit.
Zorg altijd voor een goede kettinglijn en ga niet vol op je pedalen staan. Klein beetje spanning verminderen en je hebt weinig tot geen problemen met schakelen.
Geldt overigens altijd tijdens het schakelen ongeacht naar welk blad je schakelt.
Geldt overigens altijd tijdens het schakelen ongeacht naar welk blad je schakelt.
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan zijn dat er een braam op je blad zit, term ervoor is "chainsuck" , kan ook zijn dat je voor derailleur scheef staat afgesteld.