Waalse Pijl
Na een jaar van afwezig is de Waalse Pijl weer terug als toertocht! De inschrijving is overgenomen door een commerciële partij die we kennen van klassiekers zoals Tilff-Bastogne-Tilff. Dat heeft ervoor gezorgd dat prijs meer dan verdubbeld is (van 6 naar 13 euro) maar het is nog alleszins te doen. Bovendien kun je 3 euro besparen door vooraf in te schrijven.
Afstanden: 81, 130, 169 en 214 km
Helaas staat er op de website geen routekaart maar aan de lijst van klimmetjes en de hoogtemeters te zien is wel het e.e.a. te zien. Zo mis ik o.a. de Werbomont, Mont le Soie en l'Ancienne Barriere. Dat kan met vergunningen te maken hebben, het kan ook zijn dat de organisatie alleen de grote namen opneemt in de lijst van klimmetjes (ik weet dat deze organisator daar een handje van heeft).
Toch vermoed ik dat de route wel degelijk anders is, afgaande op de hoogtemeters. De edities van 2010 telden respectievelijk 3200 hm (160 km) en 3800 hm (voor de 210 variant). De organisatie spreekt nu van 3315 hm voor de 169 km variant en 4031 hm voor de langste variant !
Gelukkig zit een aantal oude bekenden nog altijd in de route. Debutanten moeten vooral op hun hoede zijn voor het drieluik Stockeu, Wanne en Thier de Coo, dat in op het eind van de route bedwongen moet worden. Daarna ben je er overigens nog niet, want je krijgt dan ook een stuk van de Haute Levée en bovendien de Rosier voor je kiezen. Bij de langste 2 afstanden moet ook de gevreesde Redoute bedwongen worden, maar dit is te doen aangezien het al de tweede klim van de dag is.
Tot slot nog de datum: 19 mei 2012.
Afstanden: 81, 130, 169 en 214 km
Helaas staat er op de website geen routekaart maar aan de lijst van klimmetjes en de hoogtemeters te zien is wel het e.e.a. te zien. Zo mis ik o.a. de Werbomont, Mont le Soie en l'Ancienne Barriere. Dat kan met vergunningen te maken hebben, het kan ook zijn dat de organisatie alleen de grote namen opneemt in de lijst van klimmetjes (ik weet dat deze organisator daar een handje van heeft).
Toch vermoed ik dat de route wel degelijk anders is, afgaande op de hoogtemeters. De edities van 2010 telden respectievelijk 3200 hm (160 km) en 3800 hm (voor de 210 variant). De organisatie spreekt nu van 3315 hm voor de 169 km variant en 4031 hm voor de langste variant !
Gelukkig zit een aantal oude bekenden nog altijd in de route. Debutanten moeten vooral op hun hoede zijn voor het drieluik Stockeu, Wanne en Thier de Coo, dat in op het eind van de route bedwongen moet worden. Daarna ben je er overigens nog niet, want je krijgt dan ook een stuk van de Haute Levée en bovendien de Rosier voor je kiezen. Bij de langste 2 afstanden moet ook de gevreesde Redoute bedwongen worden, maar dit is te doen aangezien het al de tweede klim van de dag is.
Tot slot nog de datum: 19 mei 2012.
Laatst gewijzigd door havana op 17 mar 2012 10:46, 3 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wij hebben hem al ingepland. Huisje bij stavelot is al geboekt
Less is bore
Ik zou 'm graag eens willen rijden maar waarschijnlijk zit ik dat weekend in Wenen voor een congres. Als dat niet doorgaat, overweeg ik zeker om de 169 km te rijden.
-
- Forum-lid
Hij staat al een paar maanden dik in de agenda. Op 19 mei ben ik van de partij! Ga de 169 km rijden.
-
- Forum-lid
Ik ben zelf niet zo'n goede klimmer maar het lijkt me leuk om de tocht met een groepje te rijden. Lijkt me ook wel leuk om een aantal forumleden een keertje in 'real life' te zien.
Wie heeft er zin om met een groepje samen te starten? Mocht het niveau niet overheen komen dan is het geen probleem dat jullie mijn op de eerste klim lossen.
Wie heeft er zin om met een groepje samen te starten? Mocht het niveau niet overheen komen dan is het geen probleem dat jullie mijn op de eerste klim lossen.
-
- Forum-lid
Mont le Soie zit er al zeker 5 jaar niet meer in. Verder heeft er op de site nog nooit een routekaart gestaan. Wel dit jaar meer dan alleen een foto en een lijst met beklimmingen.
Dacht dat ie er 2 jaar geleden (na enige jaren van afwezigheid) juist wél weer inzat !kilometervreter schreef:Mont le Soie zit er al zeker 5 jaar niet meer in. Verder heeft er op de site nog nooit een routekaart gestaan. Wel dit jaar meer dan alleen een foto en een lijst met beklimmingen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vandaag de 131km vd WP gereden. Wellicht dat dit topic dan beetje laat is, maar wilde toch nog even deze prachtige rit en fantastische organisatie onder de aandacht brengen. Voor het inschrijfgeld kreeg je alle gevaarlijke oversteken bewaakt, een zeer soepel lopende inschrijving en onbeperkte bevoorrading met ruime keuze (wafels, stroopwafels, graanrepen, ontbijtkoek) en uiteraard een schitterende route. Kunnen heeeeeel veel organisaties nog iets van leren. Blijft toch een van de mooiste toertochten en een leuke afwisseling "lopers" en "slopers". Iets meer dan 5 uur onderweg geweest met mevr75, lekker doorgereden. En dat zonnetje en 18gr maakten het Af vandaag!
Oja, wat opviel; iedereen gedroeg zich super (wij hebben het niet gezien in elk geval).
Oja, wat opviel; iedereen gedroeg zich super (wij hebben het niet gezien in elk geval).
Less is bore
Vandaag de 219 km gereden. Bijzonder goed georganiseerd. Uitpijling was super, zelfs ik ben niet verkeerd gereden. Maar ook de bevoorrading, seingevers, vriendelijke organisatie, spraken niet alleen frans.
Bovendien was het weer ook nog eens goed. Gelukkig dat zo' n beetje alle meteorologen, van meteo consult, weeronline, weerplaza tot KNMI en KMI gewoon fout zaten. Het was gewoon droog in de middag!
Jammer van het ernstige ongeluk op de helling voor de Stockeu. Ik ben door het weiland eromheen gelopen maar ik zag een heli en een ambulance staan.
Bovendien was het weer ook nog eens goed. Gelukkig dat zo' n beetje alle meteorologen, van meteo consult, weeronline, weerplaza tot KNMI en KMI gewoon fout zaten. Het was gewoon droog in de middag!
Jammer van het ernstige ongeluk op de helling voor de Stockeu. Ik ben door het weiland eromheen gelopen maar ik zag een heli en een ambulance staan.
Ik ben ook erg tevreden over de organisatie. Topdag gehad met heel goed gezelschap. Erg fraaie route die ik alleen nog kende van de 160km wat jaren geleden. Nu werd het de 219km en dat was afzien met nog geen rit langer dan 4u dit jaar. Erg tevreden over hoe het ging. Genoten en samen met de 3u Limburg gisteren was dat weer mooi weekend zo.