Hallo allemaal,
Ik heb jullie advies nodig. Ik ga over 2 weken Alpe D HuZes fietsen. Ik heb in augustus vorig jaar een racefiets gekocht en de daarbij behorende fietsoutfit. Ik heb daarbij onvoldoende aandacht gegeven aan de fietsschoen. Ik ben afgegaan op de aantrekkelijke prijs. Al vanaf het begin van mijn trainingen krijg ik steevast na ongeveer 2 uur fietsen pijn onder mijn voeten, zelfs zo erg dat afstappen noodzakelijk is. Daarna gaat het weer even, maar de pijn komt steeds terug. Dit kan in niet hebben tijdens Alp D HuZes uiteraard Ook heb ik mijn SPD pedalen vervangen voor SPD-SL...helaas zonder resultaat.
Ik heb het idee dat mijn huidige schoen de Shimano 087 te slap is en te smal, en dat hij onvoldoende ventilatie geeft. Ik ben dus op zoek naar een schoen met voldoende steun, ventilatie, met een harde(re) zool en met een brede neus, aangezien ik mijn tenen graag wat meer zou willen bewegen.
Mag ik vragen waar jullie mee rijden ? En wat jullie ervaring met de schoen is ?
Dank dank !!
Groet van Bas
Andere schoenen na blijvende pijn onder de voeten
+1 voor zowel de merken als het goed passen. Ik heb zelf Specialized, maar bij het laatste keuzemoment was het verschil tussen de twee genoemde merken nihil qua pasvorm en gaven prijs en looks voor mij de doorslag.loos schreef:Ik denk dat je schoenen te smal zijn.
Haal maar eens je binnenzool eruit en ga erop staan, dan zie je wat er gebeurt.
O.a. Northwave en Specialized maken brede schoenen.
Goed passen dus.
Time is (almost) on my site
Wat ik ooit heb gedaan met die budget shimanoschoenen:
Wanneer je je binnenzool eruit haalt, dan zie je waarschijnlijk een ijzeren plaatje zitten voor je plaatjes.
Dit ijzeren plaatje zat iets lager dan de rest van de zool.
Ook ik kreeg hier last van.
Toen heb ik een tube siliconenkit oid genomen, en de zool zo geegaliseerd.
Probleem weg! Er kan niets mislukken want het wordt er altijd beter op!
Wanneer je je binnenzool eruit haalt, dan zie je waarschijnlijk een ijzeren plaatje zitten voor je plaatjes.
Dit ijzeren plaatje zat iets lager dan de rest van de zool.
Ook ik kreeg hier last van.
Toen heb ik een tube siliconenkit oid genomen, en de zool zo geegaliseerd.
Probleem weg! Er kan niets mislukken want het wordt er altijd beter op!
.................
Shit, ik heb het advies opgevolgd om Fizik's of S-works te kopen.opafiets schreef: Toen heb ik een tube siliconenkit oid genomen, en de zool zo geegaliseerd.
Bij mij is het probleem ook weg, maar had dus gewoon de stoffeerder kunnen vragen m'n fietsschoenen te egaliseren.....
Een fiets met een passende geometrie is inmiddels heilig verklaard hier op het forum.
Logisch, je zit is belangrijk voor het prettig en efficient fietsen.
Daarnaast de 3 raakvlakken met je fiets, welke vaak een ondergeschoven kindje zijn.
Je voeten, je reet en je handen.
In ieder geval de schoen, zadel en broek zijn in mijn ogen minstens net zo belangrijk als de fiets waar je verliefd op bent geworden.
Verdiend dus ook net zoveel zorg en aandacht bij het uitkiezen en geen "oplapmiddeltjes" achteraf. (met alle respect)
Logisch, je zit is belangrijk voor het prettig en efficient fietsen.
Daarnaast de 3 raakvlakken met je fiets, welke vaak een ondergeschoven kindje zijn.
Je voeten, je reet en je handen.
In ieder geval de schoen, zadel en broek zijn in mijn ogen minstens net zo belangrijk als de fiets waar je verliefd op bent geworden.
Verdiend dus ook net zoveel zorg en aandacht bij het uitkiezen en geen "oplapmiddeltjes" achteraf. (met alle respect)
Er zijn een aantal oorzaken die pijn onder de voet kunnen geven bij fietsen. 1 slecht passend schoeisel. Dit kan te breed/te smal maar ook te lang of te kort zijn. 2 Voetplaatjes die niet goed zijn afgesteld. De druk tijdens de uittrap zit dan op een 'verkeerde' plek op je voet. Ook de hoek waaronder de voetplaatjes worden geplaatst is erg belangrijk. 3 "Verkeerde" fietsafstelling 4 een afwijkende voetstand, doorgezakte voorvoet of een naar binnen gekantelde voet.
Mijn ervaring is dat met een goed passende schoen, goede plaatsing van de voetplaatjes onder de schoen en goede fietspositie de meeste problemen al zijn. Bij aanhoudende klachten kunnen wielrenzolen aangemeten worden.
Ingrid Janssen, sportpodotherapeut
Mijn ervaring is dat met een goed passende schoen, goede plaatsing van de voetplaatjes onder de schoen en goede fietspositie de meeste problemen al zijn. Bij aanhoudende klachten kunnen wielrenzolen aangemeten worden.
Ingrid Janssen, sportpodotherapeut