trek madone
Zalige rijkwaliteiten. Niet echt stijf, zeker niet in een grote maat maar om te toeren heel geschikt.
Zwak punt : bracketlagers (vooral bij de eerste generatie van de new madone) die speling hebben in het frame.
Garantie is soepel.
Mijn bontragerwielen : vanaf race x lite wel topkwaliteit, alles eronder mijden
Zwak punt : bracketlagers (vooral bij de eerste generatie van de new madone) die speling hebben in het frame.
Garantie is soepel.
Mijn bontragerwielen : vanaf race x lite wel topkwaliteit, alles eronder mijden
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
prjz schreef:Nou Timper "garantie is soepel"? Een fietsmaatje heeft nu na ruim een jaar aandringen het voor elkaar dat de fiets terug is naar de importeur.
PS Het ging ook hier over de bracketlagers.
Ja, akkoord...ik heb ook heel lang moeten zagen en mailen (maar had het gevoel dat het eerder aan de FM lag dan aan Trek zelf) maar heb in totaal toch drie sets wielen en een frame in garantie gekregen.
Ik heb zo het gevoel dat die bracketproblemen Trek al heel veel geld gekost hebben
Edit, eigenlijk heb je wel gelijk...als ik me goed herinner kreeg ik altijd direct antwoord als ik mailde naar Trek voor algemene info maar als het over het bracketprobleem ging waren meerdere mails nodig en was het antwoord niet echt bevredigend.
Momenteel wel geen last bij het nieuwe frame, dat als trainingsfiets zal dienen (als het niet verkocht geraakt) ... een nieuw red bull is op komst (carbon x lite).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
In de loop van de tijd is de bracketlagering en de stijfheid verbeterd, dus als je een 2010 kan vinden, is dat wel beter.
De stijfheid rond het bracket is overigens altijd uitstekend, het gevoel van mindere stijfheid zit vooral richting de balhoofdbuis.
Wat voor maat heb je? Proefrijden kan, ik heb een 56cm.
De stijfheid rond het bracket is overigens altijd uitstekend, het gevoel van mindere stijfheid zit vooral richting de balhoofdbuis.
Wat voor maat heb je? Proefrijden kan, ik heb een 56cm.
De nieuwe 5-Series (eigenlijk dus de huidige 2011 collectie) is echt een stuk stijver dan de vorige 5-Series.
De Madone 5-Series zoals die in 2008 is geintroduceerd en tot en met 2010 is geproduceerd was een fiets die voor de meeste mensen meer dan stijf genoeg was.
Echter: het was geen megastijve criteriumbak....meer een comfortabele allrounder.
Zoals gezegd: de huidige (nieuwe) 5-Series is een volledig nieuwe, stijvere (zowel bij het bracket als het balhoofd) fiets, zonder een keiharde, oncomfortabele bottenbreker te zijn.
Met betrekking tot het fabeltje dat fietsen slapper worden naarmate de maat groter wordt:
Dit is in veel gevallen ONZIN!
Als je een recente test uit het Duitse Tour Magazine (weet eerlijk gezegd niet meer welke maand..) er op na slaat zie dat ze tegenwoordig bij grote carbon-tests 3 maten van elk frame testen.
Dit om de spreiding te meten die er binnen de verschillende maten bij 1 model zit.
Hieruit bleek dat de Trek Madone 6-Series als maat 60+ net zo stijf was als een maatje 56 of 52..: allen stijf!
En de Madone was echt niet de enige (ik kan me ook een Supersix herinneren waarbij dit zo was).
Het probleem zit hem in die gevallen uiteraard niet in het frame, maar in de berijder.
Uitgaande van een gelijkblijvende stijfheid bij de grotere maten, is het logisch dat iemand van 2.00 meter zwaarder is dan iemand van 1.65 meter.
Kortom die reus weegt waarschijnlijk een kilo of 100, en die kabouter een kilo of 65...
Als je die vervolgens op fietsen/frames zet de qua stijfheid gelijk zijn...tja dan LIJKT als snel het frame de schuldige te zijn...
Maar on topic: de Madones (ook de vorige generatie(s)) zijn comfortabele allrounders, niet knetterhard maar zeker stijf genoeg zijn (en dan met name de nieuwste).
De Madone 5-Series zoals die in 2008 is geintroduceerd en tot en met 2010 is geproduceerd was een fiets die voor de meeste mensen meer dan stijf genoeg was.
Echter: het was geen megastijve criteriumbak....meer een comfortabele allrounder.
Zoals gezegd: de huidige (nieuwe) 5-Series is een volledig nieuwe, stijvere (zowel bij het bracket als het balhoofd) fiets, zonder een keiharde, oncomfortabele bottenbreker te zijn.
Met betrekking tot het fabeltje dat fietsen slapper worden naarmate de maat groter wordt:
Dit is in veel gevallen ONZIN!
Als je een recente test uit het Duitse Tour Magazine (weet eerlijk gezegd niet meer welke maand..) er op na slaat zie dat ze tegenwoordig bij grote carbon-tests 3 maten van elk frame testen.
Dit om de spreiding te meten die er binnen de verschillende maten bij 1 model zit.
Hieruit bleek dat de Trek Madone 6-Series als maat 60+ net zo stijf was als een maatje 56 of 52..: allen stijf!
En de Madone was echt niet de enige (ik kan me ook een Supersix herinneren waarbij dit zo was).
Het probleem zit hem in die gevallen uiteraard niet in het frame, maar in de berijder.
Uitgaande van een gelijkblijvende stijfheid bij de grotere maten, is het logisch dat iemand van 2.00 meter zwaarder is dan iemand van 1.65 meter.
Kortom die reus weegt waarschijnlijk een kilo of 100, en die kabouter een kilo of 65...
Als je die vervolgens op fietsen/frames zet de qua stijfheid gelijk zijn...tja dan LIJKT als snel het frame de schuldige te zijn...
Maar on topic: de Madones (ook de vorige generatie(s)) zijn comfortabele allrounders, niet knetterhard maar zeker stijf genoeg zijn (en dan met name de nieuwste).
Gang is alles!!
Correct,
De 'oude' (2010 en eerder) werden gemaakt in de VS. Nieuwe 2011 serie word gemaakt in Azie, zorgt voor lagere productie kosten en dat zie je ook in prijs. Het frame is een stuk mooier geworden, o.a. interne bekabeling, duo trap in chainstay en ook nog eens 150gr lichter!
De 'oude' (2010 en eerder) werden gemaakt in de VS. Nieuwe 2011 serie word gemaakt in Azie, zorgt voor lagere productie kosten en dat zie je ook in prijs. Het frame is een stuk mooier geworden, o.a. interne bekabeling, duo trap in chainstay en ook nog eens 150gr lichter!
Ik heb een Madone 5.2 uit 2010 en ben zeer tevreden. Rijd geen wedstrijden, maar maak jaarlijks aardig wat kilometers. Kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben met de fiets. Net als Timper heb ik niet de standaard wielen maar de Race X lite, dus kan niet zeggen hoe de fiets is met standaard wielen. Vorig jaar kon je de 5 serie nog geheel naar wens aanpassen met project one, gaat nu alleen nog met de 6 serie.
[img=http://fjw-modding.nl/afbeeldingen/Madone/Madone.jpg]
[img=http://fjw-modding.nl/afbeeldingen/Madone/Madone.jpg]
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Heb nu dezelfde madone als Franklin zie ik. Wel mooi he !!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben er ook nog steeds erg blij mee. Heb al wel het een en ander veranderd aan de fiets. Shifters vervangen en pedalen zijn inmiddels ook vervangen door zwarte. De oude Ultegra pedalen zitten nu op mijn opgeknapte Gazelle Champion Mondial, zodat ik mijn oude stalen ros ook nog kan gebruiken zonder plaatjes te moeten wisselen onder mijn schoenen. Heb nog een ding op mijn wensenlijstje en dat zijn Zipp 404 wielen. Zou deze wielen dit jaar al aangeschaft hebben als er niet iets vervelends tussen was gekomen.
Laat ons nog wel even weten wat je gekozen hebt Tjeb en een foto natuurlijk.
Laat ons nog wel even weten wat je gekozen hebt Tjeb en een foto natuurlijk.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012