Giant vs. Cannondale
Heren,
Ben aan het overwegen om mijn strandfiets in te leveren voor een racefiets en ben mij daarom een beetje aan het oriënteren. Ik heb nu twee fietsen op het oog en wil graag jullie mening hierover. Het zijn de Giant TCR Composite 2 2012 en de Cannondale Caad10 105 2012
Op dit moment rij ik al zeer tevreden op een Giant MTB vandaar dat dit merk er ook tussen staat. Beide fietsen ontlopen elkaar niet veel qua prijs, misschien wel qua frame.
Groet,
Jelle
Ben aan het overwegen om mijn strandfiets in te leveren voor een racefiets en ben mij daarom een beetje aan het oriënteren. Ik heb nu twee fietsen op het oog en wil graag jullie mening hierover. Het zijn de Giant TCR Composite 2 2012 en de Cannondale Caad10 105 2012
Op dit moment rij ik al zeer tevreden op een Giant MTB vandaar dat dit merk er ook tussen staat. Beide fietsen ontlopen elkaar niet veel qua prijs, misschien wel qua frame.
Groet,
Jelle
-
- Forum-lid HC
Beide zijn top. Ga voor de fiets waar je het beste op zit en waar je hart sneller van gaat kloppen. Persoonlijk C'dale.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Cannondale, maar das niet gestoeld op ervaringen. Dat zeg ik puur om de looks. Die zien er gewoon top uit!!!
Michiel
+1, en omdat Cannondale, in tegenstelling tot Giant, meer verkocht wordt door FM's die er mijns inziens wat meer verstand van hebben en dus betere service verlenen. Giant kan je, met alle respect, bij bijna elke FM kopen.fietsvriend schreef:Cannondale, maar das niet gestoeld op ervaringen. Dat zeg ik puur om de looks. Die zien er gewoon top uit!!!
Time is on my site.
Even het topic wat opfleuren:
Giant TCR 2 Composite
![Afbeelding](http://www.giant-bicycles.com/_generated/_generated_nl/bikes/models/images/2000/2012/TCR_Composite_2_compact_GE.jpg)
Cannondale CAAD 10 105
\
Mijn keuze: absoluut de Giant. Gedeeltelijk Ultegra afgemonteerd en gewoon een superframe imo.. Zeker met een set mooie wielen eronder op termijn! Zo zie je maar, smaken verschillen..![Geek :geek:](./images/smilies/icon_e_geek.gif)
Giant TCR 2 Composite
![Afbeelding](http://www.giant-bicycles.com/_generated/_generated_nl/bikes/models/images/2000/2012/TCR_Composite_2_compact_GE.jpg)
Cannondale CAAD 10 105
![Afbeelding](http://cdn.cannondale.com/catalog/product/cache/3/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/_/c_12_2rax5c_bbq_8.png)
Mijn keuze: absoluut de Giant. Gedeeltelijk Ultegra afgemonteerd en gewoon een superframe imo.. Zeker met een set mooie wielen eronder op termijn! Zo zie je maar, smaken verschillen..
![Geek :geek:](./images/smilies/icon_e_geek.gif)
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Beide fietsen zijn kwalitatief goede fietsen. De geometrie is verschillend en daardoor is het belangrijk om beide uit te proberen. De gebruikte material verschillen ook, ga je voor aluminium of heb je liever carbon. Qua afmontage is de Giant beter d.m.v. ultegra onderdelen. In beide fietsen zit een zwaardere wielset, opzich geen probleem, deze zijn echter wat zwaarder en kan je t.z.t. altijd vervangen voor een lichter exemplaar. Wat betreft exclusiviteit, geen van beide merken is exclusief, daar zit geen verschil in. Beide merken zijn goed verkrijgbaar. Giant is, met hun performance lijn, ook niet bij elke Giant dealer leverbaar.
Uit ervaring kan ik vertellen dat de Giant een ontzettend fijne en stabiele fiets is. Rij zelf de composite 1 uit 2011 met een andere wielset. Qua looks zou ik soweiso voor de giant kiezen, met de aero zadelbuis, sloping frame en druppelvormige onderbuis ziet het er gewoon al snel uit.
Succes met de keus!
Uit ervaring kan ik vertellen dat de Giant een ontzettend fijne en stabiele fiets is. Rij zelf de composite 1 uit 2011 met een andere wielset. Qua looks zou ik soweiso voor de giant kiezen, met de aero zadelbuis, sloping frame en druppelvormige onderbuis ziet het er gewoon al snel uit.
Succes met de keus!
puur afgaande op de looks, zou ik kiezen voor de Giant, de Cannondale ziet er zo saai ouderwets uit.
Wat niet wil zeggen dat de ene beter zou zijn dan de andere. Gewoon even testen welke geometrie bij jou het beste past.
Wat niet wil zeggen dat de ene beter zou zijn dan de andere. Gewoon even testen welke geometrie bij jou het beste past.
Bedankt voor alle reacties.
Qua looks gaat mijn voorkeur toch lichtelijk uit naar de Giant maar ik ga van het weekend op beide fietsen toch even een test rit maken.
Want om nou met pijn in je rug op een hele mooie fiets te fietsen, is ook niet echt handig![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Qua looks gaat mijn voorkeur toch lichtelijk uit naar de Giant maar ik ga van het weekend op beide fietsen toch even een test rit maken.
Want om nou met pijn in je rug op een hele mooie fiets te fietsen, is ook niet echt handig
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Beste JPbiker,
Zelf rijd ik de CAAD 9 105, de voorloper van de CAAD 10. Een hele fijne racefiets. Echt een racer. Het frame is erg licht. Zie ook Fiets nr mei 2012, waarin deze als enige alu.frame tov carbonframe fietsen heel goed scoort. Shimano 105 is een prima groep. De wielen ( bij mij Shimano WH-RS10) zijn instapmodellen, die ik nu na bijna 3 jaar heb vervangen voor lichtere wielen (Ksyrium SL), zijn ok. Zadel ken ik niet, ik had een ander type. Giant ziet er zeker mooi uit.
Maar belangrijkste is hoe ze rijden. Dus proefritten maken! Succes met je keuze.
Zelf rijd ik de CAAD 9 105, de voorloper van de CAAD 10. Een hele fijne racefiets. Echt een racer. Het frame is erg licht. Zie ook Fiets nr mei 2012, waarin deze als enige alu.frame tov carbonframe fietsen heel goed scoort. Shimano 105 is een prima groep. De wielen ( bij mij Shimano WH-RS10) zijn instapmodellen, die ik nu na bijna 3 jaar heb vervangen voor lichtere wielen (Ksyrium SL), zijn ok. Zadel ken ik niet, ik had een ander type. Giant ziet er zeker mooi uit.
Maar belangrijkste is hoe ze rijden. Dus proefritten maken! Succes met je keuze.
Specialized Venge Expert 2016
Giant, service en garantie afwikkelingen zijn ruk van Cannondale
-
- Forum-lid HC
Juist hele goede ervaringen met C'dale.joeywl schreef:Giant, service en garantie afwikkelingen zijn ruk van Cannondale
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
Cannondale is qua garantie (levenslang/10 jaar) gewoon super en er werken mensen die echt verstand van race (en mtb) fietsen hebben. De verkoopstrategie is wel discutabel (enkel komplete fietsen) en de kleurenschema's op zijn best redelijk behoudend.Giant, service en garantie afwikkelingen zijn ruk van Cannondale
Giant ziet er mooi uit en fietsen zijn (net als bij Cannondale) netjes afgemonteerd. Kijk je echter wat verder dan zijn enkel de duurdere modellen van Giant doordacht opgebouwd, bovendien gaat de garantie niet verder dan wat wettelijk noodzakelijk is (en ook dan wordt er vaak nog moeilijk gedaan).
En tenslotte werken bij Giant mensen met weinig "hart" voor racefietsen. Technische ondersteuning is gewoon behoorlijk ondermaats (als er weer eens een probleem is), antwoord krijg je nooit en het lijkt wel om men het topmodel niet eens wil verkopen en dat deze is ontworpen om een jaar later alweer voor weinig in de uitverkoop te staan.
Overall dus Cannondale tenzij je een superdealer hebt die enkel Giant doet.