de lichtste clincher wielset voor max E700
-
- Forum-lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 11 feb 2008 17:23
ik rijd nu met een stel easton EC 90 SL´R4 wielen die volgens mij iets van 1250 gram wegen.
maar dit zijn tubewielen nu rijd ik veel cyclos en die zijn veelal 170-180 km dus er is een mogelijkheid tot lekrijden vandaag dat ik graag naar bandjes wielen wil!
wat is de lichtste wielset voor ongeveer 700 euro
ik zit zelf te denken aan de dura-ace c24 maar die zijn nog steeds iets van 1450 gram is er een lichtere set te vinden?~
ik weeg trouwens 65kg daar hoeven we niet op te letten
alvast bedankt
maar dit zijn tubewielen nu rijd ik veel cyclos en die zijn veelal 170-180 km dus er is een mogelijkheid tot lekrijden vandaag dat ik graag naar bandjes wielen wil!
wat is de lichtste wielset voor ongeveer 700 euro
ik zit zelf te denken aan de dura-ace c24 maar die zijn nog steeds iets van 1450 gram is er een lichtere set te vinden?~
ik weeg trouwens 65kg daar hoeven we niet op te letten
alvast bedankt
CYCLOTEAM.NL
Cycling for a living planet
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
Cycling for a living planet
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
Extralite Hyperclinch SP, oftewel Notubes ZTR Alpha velgen met Extralite naven. Wel boven je budget (999 euro), maar wel erg licht (1150 gram) en duurzaam. Je kunt ze overigens nog lichter krijgen door gebruik te maken van Dash naven. Dan stijgt de prijs echter nog harder.
-
- Forum-lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 11 feb 2008 17:23
klinkt heel goed zijn er in nl adresjes voor kan er op goolge ziet zo goed achter komen
CYCLOTEAM.NL
Cycling for a living planet
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
Cycling for a living planet
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
LOLRey953 schreef:(..) met Extralite naven. (..) duurzaam.
Het eerste superlichte fietsonderdeel dat duurzaam is moet ik nog tegenkomen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
He, dat zijn mijn wielen, zie ook de laatste foto's in het cube topic van mijn Litening.apexrider schreef:Bij WheelTec bijvoorbeeld, zie hier een voorbeeld van een set met Across .54 naven.robin_cubeams schreef:klinkt heel goed zijn er in nl adresjes voor kan er op goolge ziet zo goed achter komen
Mijn wielen wegen 1278 gram inclusief velglint 20 gram. Ik ben 80 kg en rijd met 24/28 spaken en aan de drive side sprint.
Ik denk zelfs dat bij mij 20/24 stijf genoeg had geweest iig niet minder dan een citec3000/fulcrum3 setje.
Jij kan dus zeker voor 20/24 gaan, dat scheelt je circa 32/35 gram en als je de sprints niet neemt aan de drive side maar xray ook nog een gram of 7/8.
Daarnaast is het een beetje geluk hebben welke velgen je hebt er zijn notubes velgen van 340 gram in omloop maar de meeste liggen rond de 350 a 355. De mijne zijn resp 352 en 354 gram.
Mijn wielset was 100 euro duurder met de acros naven. Novatecs zijn goedkoper en nagenoeg niet zwaarder misschien een gram of 10. De acrosnaven waren 294 gram samen.
Voordeel is ook datje tubeless kan rijden, Nu nog niet zo intressant met de iets wat zware hutchinsons, maar volgend jaar wellicht wel als schwalbe en conti er ook mee komen.
Daarnaast is de velg breed waardoor een conti 23 mm gewoon 25 mm breed is, dus meer confort voor hetzelfde gewicht. of minder gewicht voor hetzelfde comfort net wat je kiest.
Dat is ook toevallig! Mooie lichte Cube overigens.wasbeer2006 schreef: He, dat zijn mijn wielen, zie ook de laatste foto's in het cube topic van mijn Litening.
De Schwalbe Ultremo ZX tubeless gaan 295gr wegen, althans volgens dit artikel. Dat is nog net iets zwaarder dan de Hutchinson Fusion 3, maar ook altijd nog zwaarder dan de standaard ZX met supersonic binnenbandjes (195+50gr).wasbeer2006 schreef: Voordeel is ook dat je tubeless kan rijden, Nu nog niet zo intressant met de iets wat zware hutchinsons, maar volgend jaar wellicht wel als schwalbe en conti er ook mee komen.
Daarnaast is de velg breed waardoor een conti 23 mm gewoon 25 mm breed is, dus meer confort voor hetzelfde gewicht. of minder gewicht voor hetzelfde comfort net wat je kiest.
Ik heb zelf ook een setje notubes in bestelling staan, maar hou het eerste instantie nog meer even op vouwbanden.
Op de website van Schwalbe staat overigens nog wel het volgende:
Schwalbe schreef: Er is veel vraag naar tubeless banden en velgen geschikt voor hoge druk (bijvoorbeeld racefiets). In specifieke gevallen moeten dan de toleranties van de velg en de band zeer exact op elkaar afgestemd zijn. Dit maakt dat desbetreffende banden zeer moeilijk te monteren zouden zijn. Omdat er geen daadwerkelijke voordelen zijn, ziet Schwalbe geen toekomst in dit systeem.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Qua gewicht is dat jammer. Ik had gehoop dat ze met een soort tl ready band zouden komen die maar ietsje zwaarder zou zijn.
Ik blijf tubeless interessant vinden en verwacht dat over drie vier jaar 50% erop zal rijden. Dat is met de mtb ook zo gegaan.
Mocht het rolweerstandsverschil net zo groot zijn zullen er ook zeker een aantalmprofs in bepaalde wedstrijden op gaan rijden.
Ik blijf tubeless interessant vinden en verwacht dat over drie vier jaar 50% erop zal rijden. Dat is met de mtb ook zo gegaan.
Mocht het rolweerstandsverschil net zo groot zijn zullen er ook zeker een aantalmprofs in bepaalde wedstrijden op gaan rijden.