Nieuw project!
dit topic (voorheen "hulp bij brainstormen" is ge-recycled tot een nieuw topic betreffende mijn nieuwe project. elke keer een nieuw topic openen vond ik te veel van het goede.)
Ha, en wat voor een!
nadat mijn vorige singlespeed is gestolen (idiote fiestendief zonder verstand van zaken... ) ben ik op jacht gegaan naar een nieuw framepje.
Gelukkig ben ik zelf werkzaam in een fietsenzaak dus de zoektocht werd al stukken minder gecompliceerd.
Tevens hadden we een erg mooie Gazelle staan die ideaal is voor een ss/fg. Maar deze mocht ik niet hebben van want "dat ding is veel geld waard..." ja, euhm, weet ik dat.
vandaag nog eens bezoekje gebracht aan de locatie van de fiets, zie ik tot mijn grote verbazing dat de wielen er uit zijn... (rood geanodiseerde 30mm velgen met shimano 600 naafjes). ik terug naar de winkel en eens rondgevraagd, bleek dat de baas ze mee had voor zijn project....
Na een hoop herrie in de werkpklaats en veel onderhandelen heb ik op de kop getikt voor twee kratjes bier:
(volgens mijn collega)
een Gazelle AA Special. (airbrushed)
Of dat hij gelijk heeft of niet? dat hoopte ik stiekem een beetje bij jullie weg te vissen. wat ik wel weet is dat ik toch wel heeeeel tevreden ben.
bij nadere inspectie trof ik nog iets leuks aan:
wat doet dat cinelli logo daar?
nogmaals: de bovenste paar comments gaan nergens over, negeer ze dan ook
Ha, en wat voor een!
nadat mijn vorige singlespeed is gestolen (idiote fiestendief zonder verstand van zaken... ) ben ik op jacht gegaan naar een nieuw framepje.
Gelukkig ben ik zelf werkzaam in een fietsenzaak dus de zoektocht werd al stukken minder gecompliceerd.
Tevens hadden we een erg mooie Gazelle staan die ideaal is voor een ss/fg. Maar deze mocht ik niet hebben van want "dat ding is veel geld waard..." ja, euhm, weet ik dat.
vandaag nog eens bezoekje gebracht aan de locatie van de fiets, zie ik tot mijn grote verbazing dat de wielen er uit zijn... (rood geanodiseerde 30mm velgen met shimano 600 naafjes). ik terug naar de winkel en eens rondgevraagd, bleek dat de baas ze mee had voor zijn project....
Na een hoop herrie in de werkpklaats en veel onderhandelen heb ik op de kop getikt voor twee kratjes bier:
(volgens mijn collega)
een Gazelle AA Special. (airbrushed)
Of dat hij gelijk heeft of niet? dat hoopte ik stiekem een beetje bij jullie weg te vissen. wat ik wel weet is dat ik toch wel heeeeel tevreden ben.
bij nadere inspectie trof ik nog iets leuks aan:
wat doet dat cinelli logo daar?
nogmaals: de bovenste paar comments gaan nergens over, negeer ze dan ook
Laatst gewijzigd door TTB1992 op 25 aug 2012 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Watvoor frame heb je?
Kettingspanner is niet altijd nodig, overigens heb ik nog nooit van een kettingspanner bij de trapas gehoord. (op vroeger na, toen ze als concept complete derailleurs voor plaatsten.)
Kettingspanner is niet altijd nodig, overigens heb ik nog nooit van een kettingspanner bij de trapas gehoord. (op vroeger na, toen ze als concept complete derailleurs voor plaatsten.)
Volgens mij is dit gewoon een raceframe (en geen trekking), maar of het een aa special is kan ik zo niet zeggen. Dat Cinelli-logo op je bracketpot wil zeggen dat dat onderdeel van Cinelli (of eigenlijk Columbus) is.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Dit ziet er uit als een Gazelle Champion Mondial AA special.Als je er meer over wil weten zoals het bouwjaar zie http://jvs.webklik.nl/page/gazelle" onclick="window.open(this.href);return false;
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Haha, ben je druk bezig je wielen te spaken, komt je zusje langs. "hee, al die spaken zijn krom, ik zou terug gaan naar de winkel..."
overigens:
Rodi airline witte velgen.
zwarte spaaknippels
zwarte spaken
Zilveren sturmey archer baan/flipflop naven.
foto's Zsm
overigens:
Rodi airline witte velgen.
zwarte spaaknippels
zwarte spaken
Zilveren sturmey archer baan/flipflop naven.
foto's Zsm
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
En die trapas? Ga je voor DA 7700 track?
Ik vind dit topic niet te volgen ...
En bracket is gewoon van Cinelli. Dat was destijds heel gewoon.
En bracket is gewoon van Cinelli. Dat was destijds heel gewoon.
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Hip.
Is hij singlespeed of fixed?
bij singlespeed:
-Installeer 2 remmen
bij fixed:
-Zorg voor "foot retention"
dwz. toe clips of straps
Verder zou ik een schakel uit de ketting halen, dan kan je wiel wat verder naar voren, wat er cleaner uitziet.
Ook hoort je achterremkabel aan de andere kant van de zadelpen te lopen. En even wat korte bladboutjes regelen, dan kan je binnenblad weg.
Is hij singlespeed of fixed?
bij singlespeed:
-Installeer 2 remmen
bij fixed:
-Zorg voor "foot retention"
dwz. toe clips of straps
Verder zou ik een schakel uit de ketting halen, dan kan je wiel wat verder naar voren, wat er cleaner uitziet.
Ook hoort je achterremkabel aan de andere kant van de zadelpen te lopen. En even wat korte bladboutjes regelen, dan kan je binnenblad weg.
[quote="nutsjesmoar"]Hip.
Is hij singlespeed of fixed?
beide, maar momenteel fixed
bij singlespeed:
-Installeer 2 remmen
is een optie, maar nu dus niet nodig
bij fixed:
-Zorg voor "foot retention"
dwz. toe clips of straps
das wel een goeie ja
Verder zou ik een schakel uit de ketting halen, dan kan je wiel wat verder naar voren, wat er cleaner uitziet. staat op de planning
Ook hoort je achterremkabel aan de andere kant van de zadelpen te lopen.iknow En even wat korte bladboutjes regelen, dan kan je binnenblad weg.en ook dat word geregeld.
ik wilde vandaag de fiets rijklaar hebben, de details komen nog.
Is hij singlespeed of fixed?
beide, maar momenteel fixed
bij singlespeed:
-Installeer 2 remmen
is een optie, maar nu dus niet nodig
bij fixed:
-Zorg voor "foot retention"
dwz. toe clips of straps
das wel een goeie ja
Verder zou ik een schakel uit de ketting halen, dan kan je wiel wat verder naar voren, wat er cleaner uitziet. staat op de planning
Ook hoort je achterremkabel aan de andere kant van de zadelpen te lopen.iknow En even wat korte bladboutjes regelen, dan kan je binnenblad weg.en ook dat word geregeld.
ik wilde vandaag de fiets rijklaar hebben, de details komen nog.