Fiets Juni 2012
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
- Locatie: Schoten (B)
Morgen niet fietsen maar gezellig "Fiets" lezen: Ziet er een leuke editie uit, met een fijn Tour-gidsje erbij . Wat een toffe foto trouwens van bidonnenwerpertje Voeckler ...eigenlijk had hij van mij de Tour mogen winnen in 2011 want hij oogt geweldig in het geel met zijn gele Colnago!
Ik begin alvast met het artikel "trainen met vermogensmeter" ...'k zou dat ook wel eens willen ....maar de cartoon van Barry en Beb zegt genoeg (voorlopig)
En zoek je een uitvlucht om niet te hoeven trainen of fietsen in slecht weer.... word zanger!
Geniet ervan medefietsers
Ik begin alvast met het artikel "trainen met vermogensmeter" ...'k zou dat ook wel eens willen ....maar de cartoon van Barry en Beb zegt genoeg (voorlopig)
En zoek je een uitvlucht om niet te hoeven trainen of fietsen in slecht weer.... word zanger!
Geniet ervan medefietsers
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik heb de Fiets van de maand juni al uit en ik vroeg me af hoe in de fietstest het cijfer voor Imago bepaald wordt. Heeft Canyon echt een imago cijfer van 7.5? Dat is dan volgens mij hoger dan Cube terwijl ik in Nederland toch meer Cube zie rondrijden. Ik vind dat Canyon mooie fietsen maakt, maar voor mij zijn Cube, Stevens , Focus en Canyon allemaal een beetje van hetzelfde waarbij je bij Canyon het meeste waar voor je geld krijgt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik vind het imagocijfer totaal niet relevant. Het zorgt er alleen maar voor dat kleinere minder bekende fabrikanten een lagere totaalscore halen die wellicht toch een beter product hebben dan de grotere merken. Overigens draagt dit cijfer volgens mij maar in beperkte mate bij aan de totaal score, meen iets van 10%. Toch ben ik ook wel benieuw hoe het bepaald wordt, enige mate van subjectiviteit lijkt me toch wel van toepassing.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ben het met je eens. Het is heel subjectief. De fietsen in de test van juni zijn natuurlijk niet vergelijkbaar. Dit was natuurlijk ook niet de opzet, maar dan moet je er naar mijn mening ook geen cijfers bij noemen, maar je alleen concentreren op de goede en minder goede punten van elke fiets. De Tarmac Sl4 is veeeel duurder dan de andere fietsen. Ik denk uiteindelijk dat de Tarmac ook de "beste" fiets van de 4 geteste fietsen is, maar de prijs/kwaliteit verhouding is natuurlijk minder gunstig. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je "beste" definieert, maar ik ben wel van mening dat er een relatie is tussen prijzen en kwaliteit, maar dat ergens het optimum zit voor de gewone wielertoerist. Toch zou ik de Tarmac S-works Sl4 kopen (wat ik ook naar volle tevredenheid heb gedaan). Het spring in het veld gevoel wat genoemd werd in de test ervaar ik niet, tenzij ze bedoelen dat het een levendige fiets is die als een raket accelereert en gaat waar ik wil. Er zijn voor minder geld ook heel goede fietsen te koop, maar je kan natuurlijk alles relativeren. Niemand heeft echt een super sport wagen nodig, maar als je het kunt betalen en je wil het graag, waarom niet. Hetzelfde geldt voor fietsen in het topsegment.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40489
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
ik heb dat bij de SL3 Sworks wel zo ervaren. Stuur messcherp, erg strak en stijf, maar dodelijk vermoeiend. Alle tikjes komen door, je bent continue aan het werk.boswielrenner schreef: Het spring in het veld gevoel wat genoemd werd in de test ervaar ik niet, tenzij ze bedoelen dat het een levendige fiets is die als een raket accelereert en gaat waar ik wil.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Grappig dat iedereen het anders ervaart. De Tarmac wordt doorgaans als een zeer stijve doch comfortabele fiets beoordeeld in testen enzo. Wel wordt de voorkant harder ervaren dan de achterkant. De Sl4 schijnt wel wat comfortabeler dan de SL3 te zijn.
Waarschijnlijk ga je het verschil ervaren als je direct van een SL4 of een dogma of paris stapt. Wat ik persoonlijk zo gaaf van de Sl4 vind, is dat ik het gevoel heb dat elke pedaalslag raak is,maar dat komt ook vast door het feit dat ik helemaal gemeten en goed gezet ben op dit frame.
Waarschijnlijk ga je het verschil ervaren als je direct van een SL4 of een dogma of paris stapt. Wat ik persoonlijk zo gaaf van de Sl4 vind, is dat ik het gevoel heb dat elke pedaalslag raak is,maar dat komt ook vast door het feit dat ik helemaal gemeten en goed gezet ben op dit frame.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik vond het wel jammer dat in het stukje over trainen met een vermogensmeter vrijwel alle trainingsvormen gebruik maakten van heuvels/bergen. Ik zag al dat het stuk vertaald was uit het Engels, maar imo had dat gedeelte dan toch wel even geupdate kunnen worden. Voor 75% van de Nederlanders was het zo namelijk niet bruikbaar..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor het eerst de juni uitgave de mindere vond tot nu toe. Ik was een weekje naar de Ardennen en er stonden 2 stukjes over de Ardennen in maar het stukje over 'troosteloos decor' had weinig inhoud en het andere ging over de route van de aanstaande Tour én de fietsen die daar getest werden....op één of andere manier kreeg ik niet de info die ik op dat moment zou willen hebben, nl. wat leuke routes en/of meeslepende verhalen.
Mijn vriendin die was later naar de Ardennen gekomen en was op mijn verzoek langs de Primera gereden om het blad Fiets en Mountainbike puls mee te nemen. Ik was inmiddels al door Bike&trekking en O2 bikers heen gelezen en zat op nieuw leesvoer te wachten. Vervolgens staan er ruim 7 pagina's over mountainbike testen in die ik al in de andere bladen heb gelezen die gespecialiseerd zijn in mountainbiken.
Ik wil niet negatief doen maar heb best goed vergelijkingsmateriaal en had alle tijd om even aandachtig alle fietsbladen door te lezen vanaf het balkon in de Waalse Ardennen en ben tot deze conclusie gekomen.
P.S. Een collum over billengluren vind ik meer passen in de Flair of Viva dan in een fiets magazine.
Mijn vriendin die was later naar de Ardennen gekomen en was op mijn verzoek langs de Primera gereden om het blad Fiets en Mountainbike puls mee te nemen. Ik was inmiddels al door Bike&trekking en O2 bikers heen gelezen en zat op nieuw leesvoer te wachten. Vervolgens staan er ruim 7 pagina's over mountainbike testen in die ik al in de andere bladen heb gelezen die gespecialiseerd zijn in mountainbiken.
Ik wil niet negatief doen maar heb best goed vergelijkingsmateriaal en had alle tijd om even aandachtig alle fietsbladen door te lezen vanaf het balkon in de Waalse Ardennen en ben tot deze conclusie gekomen.
P.S. Een collum over billengluren vind ik meer passen in de Flair of Viva dan in een fiets magazine.
Eens. Ik vond deze collumn uberhaupt niet sterk geschreven en erg particulier van inhoud.ronin schreef:
P.S. Een collum over billengluren vind ik meer passen in de Flair of Viva dan in een fiets magazine.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
pas maar op dat ik niet achter jullie fiets jongens
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Als ze dan maar niet zo een oude versleten fietsbroek aanhebben.superrose schreef:pas maar op dat ik niet achter jullie fiets jongens
Met een tot pantydikte versleten streep over het midden.
Zo'n donkerbruin uitzicht neigt tot demarreren.
Zij is ook tegen
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
inderdaaaaad
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten