Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden?

shibata
Forum-lid

shibata 06 nov 2010 11:15

De keus voor de wielen is nu definitief op de Fulcrum Racing 5 gevallen, maar nu de banden. Ik zoek banden welke licht zijn en een goede bescherming tegen lekrijden hebben, ik rij ook regelmatig op de fiets naar het werk en heb geen zin om daar iedere keer te laat te komen door een lekke band.
Ik heb nu de Vittoria Rubino draad, van de binnenbanden weet ik niet wat er in zit.

Nu heb ik wat gezocht op het forum en het internet en kom op de volgende modellen wat me iets lijkt , graag van jullie de ervaringen met betrekking tot het lekrijden.

Buitenbanden
-Vittoria Open Corsa Evo CX
-Continental Force (dubbele anti-leklaag)
-Continental Grand Prix 4-Season (dubbele anti-leklaag en beschermende laag ook aan de wangen)
-Schwalbe Ultremo DD (beschermende laag ook aan de wangen)

Binnenbanden
-Continental Race light
-Continental Race supersonic
-Schwalbe SV-20 extra light

em
Forum-lid

em 06 nov 2010 11:22

GP 4-season is echt onovertroffen que lekbestendigheid en is daarnaast ook geen onprettig bandje om mee te rijden. Neem geen extra lichte butyl binnenbandjes trouwens.

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 06 nov 2010 12:02

Ik rijd op mijn slecht weer fiets met de GP 4-seasons en tot nu toe geen lek gehad. Voor mijn gevoel zijn het degelijke banden waarbij ik me niet zorgen hoef te maken of ik lek rijd. Wat betreft de levensduur kan ik er weinig over zeggen gezien ik ze nog niet zo lang heb.

Met de Ultremo DD heb ik ook goede ervaringen. Ik dacht mij te herinneren 1 keer lek gereden te hebben met deze band toen hij op het eind van zijn latijn was. Heb 9000 km ermee gereden en hij heeft gediend als voor en achterband dus qua levensduur gaat hij ook aardig lang mee.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

campasuper
Forum-lid

campasuper 06 nov 2010 15:16

Schwalbe Durano ( evt. Plus ) staat ook bekend om een goede lekbestendigheid.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

swijland
Forum-lid

swijland 07 nov 2010 10:39

In ieder geval geen Vittoria Open Corsa bandjes. Prima voor wedstrijden, maar niet voor alledaags gebruik!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 nov 2010 11:09

Ik voorzie weer de zoveelste bandendiscussie. Wellicht even de zoekfunctie gebruiken?
En verder gewoon een prima allroud-topband pakken als de GP4000s. Al die dikke dubbelbeschermende nooitnietlekgaande stugge dingen zijn nergens voor nodig.
Less is bore

swijland
Forum-lid

swijland 07 nov 2010 17:40

Niet helemaal mee eens. Ik ben ook fan van de GP4000s, maar niet voor dagelijks gebruik. Je rijdt er namelijk wel af en toe lek mee en dat wil je dus niet als je op je pak naar je werk fietst ;)

Er is inderdaad al veel geschreven over dit onderwerp, dus even de zoekfunctie gebruiken.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 07 nov 2010 20:09

SWijland schreef:Niet helemaal mee eens. Ik ben ook fan van de GP4000s, maar niet voor dagelijks gebruik. Je rijdt er namelijk wel af en toe lek mee en dat wil je dus niet als je op je pak naar je werk fietst ;)

Er is inderdaad al veel geschreven over dit onderwerp, dus even de zoekfunctie gebruiken.

In 1 seizoen heb ik een 4000s slechts 2 keer lek gereden, een keer door glas op de weg en 1 keer toen hij helemaal versleten was (had ik dus best kunnen voorkomen door tijdig de band te vervangen...)
Hoe rijd jij zo'n band regelmatig lek?
mijn Flickr

jasperr
Forum-lid

jasperr 07 nov 2010 20:52

Met de 4000S heb ik zelfs maar 2 keer lek gereden in 2 seizoenen! En dan bedoel ik ook echt 2 volle wedstrijdseizoenen.
Wel tijdig de banden vervangen als ze versleten waren.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 07 nov 2010 22:56

Dat is dus ook mijn ervaring, dat ik lek reed in glas heb je met elke band... waren in de groep meer mensen met lek, de rest kon optijd ontwijken...
Super bandje en bolt goed!
mijn Flickr

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 nov 2010 08:52

Precies. En waarom dan op een stugge stuiterband als een 4seasons gaan rijden....
Less is bore

thja14
Forum-lid

thja14 08 nov 2010 09:37

Maak je eigen keuze, ik beveel niets aan, je zult maar lek rijden in je eerste ritje, heb ik het gedaan.:D:D
Mijn ervaringen,
Ik rijd woon werk 18 km enkel, 's middags vaak een omweg. Rijd 's morgens over smalle asfaltpaadjes door het bos, en ook door een wat groter dorp en enkele fietspaden. Vaak in het donker. 's middags vanalles, t/m een incidentaal gravelpad.
Mijn ervaringen zijn heel positief met de volgende banden, vrijwel alle conti's en ook met Vittoria Rubino pro. De rubino pro vind ik ook fijn lopen, hebben een groot nadeel, ze zijn glad bij natte weg, dus wat voorzichtiger door de bochten. Jarenlang gereden met de Conti GP, geweldig, maar niet meer te krijgen in die oude uitvoering, de nieuwe bevalt me ook prima ook de 4000S. De Schwalbe Durano vind ik minder, loopt niet fijn en meer lek. De Vittoria open pro gebruik ik alleen als wedstrijd band, die slijt veel te hard voor woon werk, wel een heerlijke band trouwens, maar voor mij te duur voor woon werk. Echt slechte ervaringen heb ik alleen met diverse michelins.
Ik gebruik voor woon werk nu alleen nog Vittoria Rubino Pro en cont GP(4000S). Geen risico en lopen good genoeg naar mijn idee. (Met de waarschuwing dat de Rubino wat meer glijdt bij natte weg)
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Plaats reactie