Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Dilemma na bezoek FM.

Cenobytes
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2012 10:59

Cenobytes 03 jun 2012 12:30

Hallo allemaal,
Ik ben samen met een vriend de uitdaging aangegaan om volgend jaar Alp d'Huez op te gaan fietsen.
In mijn zoektocht naar de juiste fiets uiteindelijk uitgekomen bij de Cube Agree GTC Pro 2012.
Vol goede moed ging ik gister naar mijn FM om het e.e.a. te regelen, prima service overigens.
Na een check in het computer systeem blijkt dat mijn frame maat voorlopig niet leverbaar is.
Als alternatief gaf de FM de Cube Agree Pro 2012 aan die uiteindelijk ook nog iets voordeliger is.
Het handelt zich om onderstaande fietsen.......

http://www.mtb-racefietsen.nl/road-bike ... ro%202012/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mtb-racefietsen.nl/road-bike ... ro%202012/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat is nu wijsheid.......
Wachten op de Carbon Agree GTC Pro (minimaal 2maanden), of gaan voor de direct leverbare aluminium Agree Pro omdat de opbouw van beide fietsen toch wat verschilt.
Ik heb de fiets uiteindelijk niet direct nodig en zou eventueel wel 2 maandjes kunnen wachten, maar als iets in je kop zit......... :D

Alvast bedankt

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 jun 2012 12:54

Ik zou zelf voor de alu gaan met de betere groep. Je bedoelt dat je dan op het 2013 model van de GTC Pro gaat wachten?

Cenobytes
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2012 10:59

Cenobytes 03 jun 2012 17:26

NoChain schreef:Ik zou zelf voor de alu gaan met de betere groep. Je bedoelt dat je dan op het 2013 model van de GTC Pro gaat wachten?
Hoi NoChain,
Het gaat hier gewoon om het 2012 model GTC Pro.
Aankomende donderdag ga ik een beslissing maken.
Alle advies is welkom........
Groeten en alvast bedankt.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 03 jun 2012 17:33

Niet bestellen. Over 2 a 3 maanden gaan de 2012 modellen in de uitverkoop en dan gaat er een leuk bedrag af. Als de Pro 2012 nu niet leverbaar is dan zal dat over 2 maanden ook niet zo zijn. Wat je kunt proberen is een aantal FM's eens te bellen om te zien of zij jouw framemaat nog hebben. Computer geeft niet alrijd juiste voorraad stand aan.
What makes the boat go faster?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 jun 2012 20:28

liviolivius schreef:Niet bestellen. Over 2 a 3 maanden gaan de 2012 modellen in de uitverkoop en dan gaat er een leuk bedrag af. Als de Pro 2012 nu niet leverbaar is dan zal dat over 2 maanden ook niet zo zijn. Wat je kunt proberen is een aantal FM's eens te bellen om te zien of zij jouw framemaat nog hebben. Computer geeft niet alrijd juiste voorraad stand aan.
Dat denk ik ook. Wat nu uitverkocht is blijft meestal uitverkocht. Als er in September nieuwe modellen moeten staan lijkt het me straf dat ze in Juli nog oude modellen gaan bouwen. Daar verwachten de klanten dan toch grote kortingen op dus kan je als merk beter niks bouwen.

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 03 jun 2012 20:55

Tja, wanneer je nu geen racefiets hebt, dan zou ik er toch zsm een kopen.
Of wil je deze zomer niet fietsen?
Heb je wel al een racefiets, denk er dan nog eens over na.
.................

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 03 jun 2012 21:16

Lekker wachten, je wil niet weten wat er in het najaar aangeboden wordt.
Scheelt je soms echt een bak met geld, en we praten niet over tientjes.
op een waterfiets kom je ook vooruit

Cenobytes
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2012 10:59

Cenobytes 03 jun 2012 21:54

opafiets schreef:Tja, wanneer je nu geen racefiets hebt, dan zou ik er toch zsm een kopen.
Of wil je deze zomer niet fietsen?
Heb je wel al een racefiets, denk er dan nog eens over na.
Ik heb nog geen racefiets en wil deze zomer en najaar toch zeker al m'n kilometers maken en wennen aan de fiets.
Ik snap het argument om te wachten tot de uitverkoop maar wil ook m'n buddy niet in de steek laten.
Wellicht is de aluminium Agree Pro op dit moment toch de betere keuze, ook gezien de betere groep op deze fiets.
In eerste instantie neigde ik al naar een aluminium fiets omdat ik dacht dat aluminium meer robuust was dan carbon bij eventuele valpartijen.
Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen.....
Iedereen alvast bedankt voor het mee denken.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jun 2012 11:08

Cenobytes schreef:
opafiets schreef:Tja, wanneer je nu geen racefiets hebt, dan zou ik er toch zsm een kopen.
Of wil je deze zomer niet fietsen?
Heb je wel al een racefiets, denk er dan nog eens over na.
Ik heb nog geen racefiets en wil deze zomer en najaar toch zeker al m'n kilometers maken en wennen aan de fiets.
Ik snap het argument om te wachten tot de uitverkoop maar wil ook m'n buddy niet in de steek laten.
Wellicht is de aluminium Agree Pro op dit moment toch de betere keuze, ook gezien de betere groep op deze fiets.
In eerste instantie neigde ik al naar een aluminium fiets omdat ik dacht dat aluminium meer robuust was dan carbon bij eventuele valpartijen.
Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen.....
Iedereen alvast bedankt voor het mee denken.
Reacties hier van een paar maanden wachten zijn leuk, maar tot wanneer kan je volgens deze personen dan een 2012 model kopen. Ik weet ook wel dat er vanaf september korting af gaat maar een deel kan je nu ook al wel krijgen.

Cube levert hun nieuwe modellen vaak niet uit voor november december. De litening was er pas begin maart bv. bij andere merken staan dan de 2013 modellen al bijna klaar. Het is maar hoe je kijkt naar een jaartal.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 04 jun 2012 17:35

zit je perse vast aan cube ?, want met dat budget is er vast wel iets anders te krijgen

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 04 jun 2012 18:33

bigm schreef:zit je perse vast aan cube ?, want met dat budget is er vast wel iets anders te krijgen
Lees: mooiers?!
FacebookS3RSSite

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 04 jun 2012 19:42

niet zozeer mooier ,maar om nu te gaan wachten terwijl er genoeg andere merken zijn in dat budget

Plaats reactie