V-brakes
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat isjouw definitie van Goed in dit geval?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Zat merken te vinden oa Cannondale. Waarom kijk je niet even bij de buren van http://www.mountainbike.nl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Kan het mis hebben, maar volgens mij maken Fox en Rockshox geen vorken meer voor velgremmen. Magura maakt ze nog wel bij het Menja model. Een santos met HS-33 Firmtech remmen en magura voorvork is het overwegen waard. HS-33 Firmtech remmen zijn wel geen V-brakes maar in het gebruik wel super eenvoudig. Daarnaast zijn ze vrij licht en hebben een prima remmende werking. Helemaal in combinatie met keramische velgen.
faxe schreef:Kan het mis hebben, maar volgens mij maken Fox en Rockshox geen vorken meer voor velgremmen. Magura maakt ze nog wel bij het Menja model. Een santos met HS-33 Firmtech remmen en magura voorvork is het overwegen waard. HS-33 Firmtech remmen zijn wel geen V-brakes maar in het gebruik wel super eenvoudig. Daarnaast zijn ze vrij licht en hebben een prima remmende werking. Helemaal in combinatie met keramische velgen.
echt jammer dat die schijfremmen ons worden opgedrongen. Totaal overkill voor 90% van het gebruik van een MTB. Neem daar dan nog bij: het extra gewicht, de remblokjes die razendsnel slijten, als je panne hebt kan je niet meer verder, enz.
-
- Forum-lid HC
+1 Op mijn Voodoo heb ik Avid Ultimate met keramische velgen. Remt als een blok beton, makkelijk in onderhoud, licht.mouse schreef:faxe schreef:Kan het mis hebben, maar volgens mij maken Fox en Rockshox geen vorken meer voor velgremmen. Magura maakt ze nog wel bij het Menja model. Een santos met HS-33 Firmtech remmen en magura voorvork is het overwegen waard. HS-33 Firmtech remmen zijn wel geen V-brakes maar in het gebruik wel super eenvoudig. Daarnaast zijn ze vrij licht en hebben een prima remmende werking. Helemaal in combinatie met keramische velgen.
echt jammer dat die schijfremmen ons worden opgedrongen. Totaal overkill voor 90% van het gebruik van een MTB. Neem daar dan nog bij: het extra gewicht, de remblokjes die razendsnel slijten, als je panne hebt kan je niet meer verder, enz.
What makes the boat go faster?
Wil je echt V-brakes gaan gebruiken? Komt steeds minder aanbod van overigens, ook van de remmen zelf. Levert Shimano eigenlijk nog steeds de XTR V-brakes. KCNC volgens mij nog wel, maar goedkoop zijn die ook niet. Avid is nog goed verkrijgbaar en betaalbaar. Magura's zijn eigenlijk nog de best werkende velgremmen, maar die zijn dan weer niet zo licht. Denk niet dat je veel gewichtsvoordeel daarvan hebt t.o.v. bijvoorbeeld een Shimano XT schijfrem....
Granville biedt nog wel het een en ander aan voor V-brakes / Magura. Zelfs 29ers. Daar liep ik tegen aan in het mountainbike.nl forum vanwege een strandfiets.... Santos heeft volgens mij alleen nog maar Firm-tech nokken en geen echte V-brake nokken. Overigens gebruik ik zelf naar alle tevredenheid ook nog steeds Magura HS33's op mijn oude Cannondale. Maar dat is eigenlijk meer omdat ik het zonde vind mijn knappe fiets te gebruiken met al dat zand en zou.
Ik kan me dan ook niet helemaal vinden in de nadelen van schijfremmen volgens de TS...
Rock Shox en Fox hebben wel vorken gehad met V-brake nokken, maar nu niet echt verkrijgbaar meer...
Granville biedt nog wel het een en ander aan voor V-brakes / Magura. Zelfs 29ers. Daar liep ik tegen aan in het mountainbike.nl forum vanwege een strandfiets.... Santos heeft volgens mij alleen nog maar Firm-tech nokken en geen echte V-brake nokken. Overigens gebruik ik zelf naar alle tevredenheid ook nog steeds Magura HS33's op mijn oude Cannondale. Maar dat is eigenlijk meer omdat ik het zonde vind mijn knappe fiets te gebruiken met al dat zand en zou.
Ik kan me dan ook niet helemaal vinden in de nadelen van schijfremmen volgens de TS...
Rock Shox en Fox hebben wel vorken gehad met V-brake nokken, maar nu niet echt verkrijgbaar meer...
Laatst gewijzigd door Suntoro op 06 jun 2012 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.