Voor Sram (Red) rijders: Ervaringen met Sram Red
- boswielrenner
- Forum-lid
Wat zijn jullie ervaringen met Sram Red. Ik bedoel dan niet de nieuwe 2012 groep. De groep bevalt me op zich wel goed hoewel ik wat garantie probleempjes had in het begin. Is wel goed opgelost door Sram.
Wel heb ik het gevoel dat ik bij Sram Red vaker opnieuw derailleurs moet afstellen. Daarnaast heb ik nog wel dat ik mis-schakel. Kortom; de overstap van Shimano naar Sram vergt toch iets meer gewenning dan ik dacht. Look en feel vind ik wel beter dan bij ultegra en dan vooral de shifters. Ik heb hiervoor altijd met Shimano Ultegra gereden en mijn winterfiets heeft Ultegra 6700.
Wel heb ik het gevoel dat ik bij Sram Red vaker opnieuw derailleurs moet afstellen. Daarnaast heb ik nog wel dat ik mis-schakel. Kortom; de overstap van Shimano naar Sram vergt toch iets meer gewenning dan ik dacht. Look en feel vind ik wel beter dan bij ultegra en dan vooral de shifters. Ik heb hiervoor altijd met Shimano Ultegra gereden en mijn winterfiets heeft Ultegra 6700.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Heb Ultegra 6600 op mijn winterfiets en vind Red juist veel trefzekerder schakelen. Ik heb de VD nog nooit hoeven bijstellen, de AD wel 2x maar dat moet ik met mijn Ultegra AD ook.... Ik vind het prima groep, de ergonomie van de shifters spreekt me erg aan. Uiteindelijk gaat het maar om kleine verschillen, een groep is voor mij een groep.
-
- Forum-lid
Ik heb de Compact ook besteld en wordt na verwachting in juli geleverd, misschien juni.
Krijg tijdelijk en S-works crankset van mijn FM.
Krijg tijdelijk en S-works crankset van mijn FM.
Specialized S-Works Roubaix SL3
Specialized Epic Expert
Specialized Epic Expert
Ik heb 'm van de week ook besteld met compact, deze schijnen maar mondjesmaat geleverd te worden en waren bij drie leveranciers niet op voorraad. Volgens de FM waar ik het besteld heb zou er de tweede of derde week juni weer een zending binnenkomen waar deze dan hopelijk bij zit. Anders nog maar even geduld hebben.chrisgr schreef:Ik heb een nieuwe Sram Red 2012 besteld, maar wacht nog op mijn frame. Ik zou wel graag de compact willen en niemand kan mij zeggen vanaf wanneer die in de handel zal zijn.
Ik ben ook wel tevreden met de huidige red groep. Het misschakelen overkomt mij ook nog wel eens, ipv lichter schakel ik dan juist zwaarder doordat de shifter niet ver genoeg wordt ingeduwd. Als ik bergop al op het lichtste verzet zit en vervolgens nog lichter wil, wat dus niet kan, dan schakel je juist zwaarder. Wat mij betreft zou dat niet moeten gebeuren, maar heeft ongetwijfeld met het ontwerp van de double tap te maken. De ergonomie van de shifters kan ook nog wel wat beter, met name bij de overgang van het stuur naar de shifter voel ik een duidelijke bobbel. Bij de nieuwe groep worden er gel pads meegeleverd om dit op te vangen.
De voornaamste redenenen voor mij om opnieuw voor SRAM te kiezen is dat de nieuwe groep wel erg fraai is (vooral de crankset) en SRAM vasthoudt aan 10spd.
Het enige "misschakelen" is dat ik wel eens denk dat ik nog een kransje over heb, maar dit in de werkelijkheid niet zo blijkt te zijn
- boswielrenner
- Forum-lid
@apexrider: waarom vind je 10 speed een voordeel?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
ok..dat verklaart een hoop. Heeft het trouwens zin om de 2012 Red voorderailleur te kopen i.c.m. 2011 shifters. De steel red voorderailleur die ik nu gebruik doet het eigenlijk wel ok. Werken de 2012 remmen vlekkeloos met de 2011 shifters?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Volgens velonews is het wel compatible maar werkt het niet zo goed als je allebei de 2012 componenten gebruikt. Zie: http://velonews.competitor.com/2012/03/ ... ity_209270" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie, een handig artikel met praktijk ervaring.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
De 2011 VD heeft ook geen trimfunctie. Volgens mij heeft een SRAM VD sowieso nooit een trimfunctie.