Fiets november
-
- Forum-lid
Kettingtest een leuke test, vooral ik nu mijn fiets opnieuw aan het opbouwen ben. Mijn keuze viel op de KMC X10SL gold in combi met SRAM RED. Maar na deze test ga ik toch kijken naar de Dura Ace CN7901 ketting.
Dit in tegenstrijdigheden van de gebuikers van het forum, die vol lof zijn over de KMC kettingen.En daardoor overstappen van Shimano naar KMC. Terwijl de test iets totaal anders zegt.
Andere mensen..... andere ervaringen.
Dit in tegenstrijdigheden van de gebuikers van het forum, die vol lof zijn over de KMC kettingen.En daardoor overstappen van Shimano naar KMC. Terwijl de test iets totaal anders zegt.
Andere mensen..... andere ervaringen.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
- plantagenet
- Forum-lid
Ik heb er vanavond even snel doorheen gebladerd. Op het eerste gezicht leuke interessante onderwerpen. Kettingtest, iets met Alu fietsen, extra katern met fietsen in het buitenland, kortom, genoeg om (als ik tijd heb), er even lekker in te duiken.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="wilcoelskamp"]Kettingtest een leuke test, vooral ik nu mijn fiets opnieuw aan het opbouwen ben. Mijn keuze viel op de KMC X10SL gold in combi met SRAM RED. Maar na deze test ga ik toch kijken naar de Dura Ace CN7901 ketting.
Andere mensen..... andere ervaringen. [/quote]
Die test resultaten zijn een beetje vreemd. 45% van het eindoordeel volgt uit metingen, maar hoe de andere 55% tot stand is gekomen staat er niet bij. Het schakelen telt 30% mee in het eindoordeel, maar hoe en waarop dat getest is?
Daarnaast is het de vraag of iedere ketting naar verhouding even hard blijft slijten bij een niet-rechte kettinglijn.
Andere mensen..... andere ervaringen. [/quote]
Die test resultaten zijn een beetje vreemd. 45% van het eindoordeel volgt uit metingen, maar hoe de andere 55% tot stand is gekomen staat er niet bij. Het schakelen telt 30% mee in het eindoordeel, maar hoe en waarop dat getest is?
Daarnaast is het de vraag of iedere ketting naar verhouding even hard blijft slijten bij een niet-rechte kettinglijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vond het een bijzondere uitslag idd.
Snap ook de vreemd lage score van de Record ketting niet.
Snap ook de vreemd lage score van de Record ketting niet.
Less is bore
De nieuwe Ultegra CN-6701 ketting scoort alleszins goed!!!
Dat is toch wel een opsteker na de beruchte 6700 ketting.
Mvg,TrekShack
Dat is toch wel een opsteker na de beruchte 6700 ketting.
Mvg,TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ik vind het vreemd dat ze de ketting hebben getest met het orginele vet/olie erop. Volgens mij moet je altijd eerst je ketting schoonmaken en dan er wat olie op doen.