problemen DI2
-
- Forum-lid
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21
Binnen 500 km gereden te hebben stopt willekeurig mijn voor of achter derrieur met schakelen.
Dit is nu al 3x gebeurd binnen een afstand van 500km.
Het probleem wordt veroorzaakt doordat de kabelstekkertjes in mijn shifters losschieten.
Ik moet dan met het speciale tooltje de kabeltjes terugduwen.
Zijn er meerdere leden die hier problemen mee hebben, en voor hoever is dit acceptabel.
Ben nu al 3x teruggeweest naar de FM.
Sta nu op het punt om hem de gehele fiets terug te geven, ik heb eigelijk weinig vertrouwen in het systeem en product DI2
Over 1 1/2 week fiets ik in de franse alpen, moet er niet aan denken dat ik ''m niet meer op mijn 34 blad kan krijgen.
Dit is nu al 3x gebeurd binnen een afstand van 500km.
Het probleem wordt veroorzaakt doordat de kabelstekkertjes in mijn shifters losschieten.
Ik moet dan met het speciale tooltje de kabeltjes terugduwen.
Zijn er meerdere leden die hier problemen mee hebben, en voor hoever is dit acceptabel.
Ben nu al 3x teruggeweest naar de FM.
Sta nu op het punt om hem de gehele fiets terug te geven, ik heb eigelijk weinig vertrouwen in het systeem en product DI2
Over 1 1/2 week fiets ik in de franse alpen, moet er niet aan denken dat ik ''m niet meer op mijn 34 blad kan krijgen.
op een waterfiets kom je ook vooruit
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Zijn de kabels niet te kort. Ik dacht laatst eens ergens gelezen te hebben dat als de kables te kort zijn ze bij het sturen uit de shifters worden getrokken.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Valt allemaal wel mee met korte kabels, over het algemeen is er ruimte genoeg, wat je wel eens ziet is dat de kabels bij de shifter heel strak worden gemonteerd voor een mooie afewerking onder het stuurlint. met een reguliere buitenkabel is dit het beste voor de Di2 kabel niet echt, als je met je handen op de shifter rijd en je knijpt daar goed, bijvoorbeeld staand aanzetten, dan kun je het stekkertje net ver genoeg lostrekken dat het niet meer werkt. Oplossing: stuurlint los, Di2 kabel met een minimaal lusje/boogje bij de shifter weg laten komen alvorens vast te zetten en stuurlint weer terug.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Precies en wel de shifters vast genoeg aandraaien dat die op hun plek blijven zitten.
Zelf ook een keer gehad in een criterium dat ik door een groot gat stuiterde en kabel eruit was. Je kan de kabel er overigens gewoon met je vingers erin drukken, dat tooltje is niet echt nodig. Gaat alleen natuurlijk niet als er stuurlint over de shifter heen zit.
Zelf ook een keer gehad in een criterium dat ik door een groot gat stuiterde en kabel eruit was. Je kan de kabel er overigens gewoon met je vingers erin drukken, dat tooltje is niet echt nodig. Gaat alleen natuurlijk niet als er stuurlint over de shifter heen zit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 nov 2011 21:35
Tijd voor de volgende stap: draadloze shifters. Geen gedoe meer met draden doorvoeren
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wordt lastig denk ik: ze kunnen niet eens 100% storingsvrije hartslagmeters maken. Zelfs het ANT+ protocol geeft wel eens storing (bijv bij een flink klapperend shirt).
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21
Bedankt voor de eventuele serieuze oplossingen.
Maar, is dat genoeg, ik bedoel, hoe vaak mag ik verwachten dat het een en ander "los schiet", kan en mag ik dat dan zomaar verwachten van dit dure systeem.
Mijn vertrouwen is tot een dieptepunt genaderd, en hiermee moet ik de alpen in.
Onderhand functioneert alles weer, maar voor hoelang.
Moet ik iedere keer alles zelf repareren en dit op deze manier accepteren, of mag ik van de FM een langdurige oplossing verlangen.
Maar, is dat genoeg, ik bedoel, hoe vaak mag ik verwachten dat het een en ander "los schiet", kan en mag ik dat dan zomaar verwachten van dit dure systeem.
Mijn vertrouwen is tot een dieptepunt genaderd, en hiermee moet ik de alpen in.
Onderhand functioneert alles weer, maar voor hoelang.
Moet ik iedere keer alles zelf repareren en dit op deze manier accepteren, of mag ik van de FM een langdurige oplossing verlangen.
op een waterfiets kom je ook vooruit
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Voor een goede montage van Di2 heb je gewoon een goede mechaniciën nodig. Bij voorkeur eentje die ook nog iets van elektronica snapt (en die zijn schaars). Gewoon terug naar je fm, alhoewel als deze de fiets compleet heeft ingekocht (wat de meeste zaken op dit moment doen) heb je een probleem. Overigens ben ik het stekkerprobleem nog niet tegengekomen (al heb ik nog geen ultegra gedaan) dus het hoeft beslist niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21
Wat is het verschil tussen een fiets die compleet is ingekocht en een niet compleet ingekochte fiets.sharkman113 schreef:. Gewoon terug naar je fm, alhoewel als deze de fiets compleet heeft ingekocht (wat de meeste zaken op dit moment doen) heb je een probleem.
Het antwoord laat zich al raden natuurlijk, maar over wat voor een soort probleem praat je dan.
Heeft het met de garantie te maken? of bedoel je iets anders.
Fiets is gewoon aangekocht bij een FM en niet bij een dozenschuiver.
op een waterfiets kom je ook vooruit
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14093
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mijn playstation controller werkt feilloosdaniel1975 schreef:Wordt lastig denk ik: ze kunnen niet eens 100% storingsvrije hartslagmeters maken. Zelfs het ANT+ protocol geeft wel eens storing (bijv bij een flink klapperend shirt).
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Garmin hartslagmeter ant, nog nooit storing gehad, ook niet onder de bovenlijding van trams ed.
-
- Forum-lid
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48
Een compleet ingekochte fiets is voorgemonteerd door de fabrikant.tosstheboss schreef:Wat is het verschil tussen een fiets die compleet is ingekocht en een niet compleet ingekochte fiets.sharkman113 schreef:. Gewoon terug naar je fm, alhoewel als deze de fiets compleet heeft ingekocht (wat de meeste zaken op dit moment doen) heb je een probleem.
Het antwoord laat zich al raden natuurlijk, maar over wat voor een soort probleem praat je dan.
Heeft het met de garantie te maken? of bedoel je iets anders.
Fiets is gewoon aangekocht bij een FM en niet bij een dozenschuiver.
Niet compleet ingekocht is door de FM opgebouwd en dit vereist kennis van zaken m.b.t. DI2 die kennelijk vaak ontbreekt.
Hij bedoeld dat als de fiets compleet is ingekocht waarschijnlijk de kennis ontbreekt het probleem op te lossen, maar dat wist je al want je bent al meerdere keren terug gegaan.
Mij advies, bel met Shimano en vraag naar de Tech. afdeling en vraag hun naar een FM met kennis van zake die je kan helpen dit probleem op te lossen.
Shimano heeft er tenslotte belang bij dat jij tevreden wordt met hun product.
Het probleem moet toch echt te strak gespannen kabels zijn. Als je de kabel inplugged, zorgt dat je een klein beetje overschot hebt op de kabel en vervolgens gewoon een toertje of 2 tape rond stuur en kabel draait, dan zie ik echt niet hoe dit los kan komen.