Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Intro + Cube Agree SL, CAAD 10 of toch Bulls Desert Falcon 2

bertusb
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2012 21:43

bertusb 16 jun 2012 22:03

Hallo mede-Fiets'ers,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb al een tijdje mee gelezen, waarvoor dank!
Mijn racefiets verleden is vrij klein (2 jr) maar heb wel al iets meer jaren op de mountainbike gezeten.
De afgelopen jaren heb ik op een geleende racefiets gereden maar wil nu toch echt zelf een fiets kopen.

Hierbij heb ik een budget van rond de 1500 euro, met de wensen van een Compact en een Ultegra afmontage.
Verdere gegevens: 1.88m, 90 kg (op weg naar 85 ;) ) en een toerder (5000 km/jaar) die wellicht volgend jaar ZoMoCo's wil rijden.

Mijn oog is gevallen op de volgende drie fietsen (allen Ultegra):
* Bulls Desert Falcon 2 - 1299,- (wielset: Mavic Aksium)
* Cube Agree SL 2012 - 1699,- (wielset: DT Swiss CSW RA 2.0 Race)
* Cannondale CAAD 10 - 1799,- (wielset: Mavic Aksium )

De vraag is nu, is het verschil tussen de Bulls en de andere twee 500,- waard? Of is er binnen het budget 1500 euro (+/-, afhankelijk van kwaliteit) iets beters te verkrijgen?
Met de Bulls is een upgrade in wielset dichterbij dan bij de andere twee.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 18 jun 2012 13:09

Als je het geld er voor hebt zou ik voor de Caad10 gaan, gewoon een erg goed frame.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1185
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 18 jun 2012 21:01

Ik zou persoonlijk voor deze fiets gaan:

http://www.mantel-fietsen.nl/cube-agree-gtc-pro-special" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf een Cube agree gtc race 2011 (kostprijs = 1.949 EUR), en ik vind dit werkelijk de beste fiets die ik ooit gehad heb.
Voorheen heb ik al Specialized, Pinarello, gereden.

De Mavic Aksium wielset is niet echt geweldig.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4325
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 18 jun 2012 21:11

Ik vind zelf de Caad ook een prachtige fiets, maar.... deze heeft voor mij bijvoorbeeld een te korte balhoofdbuis, waardoor ik veel te diep/sportief zou komen te zitten. Dat vindt mijn rugje niet goed.
Ik bedoel maar.... Kijk eerst welk soort frame cq. welke geometrie jou past. En zoek dan de mooiste/fijnste/beste/etc. die daar bij past.

Cleo
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2012 22:21

Cleo 19 jun 2012 15:33

Sowieso CAAD 10, heb sinds 3 dagen mn tweede cannondale en het rijdt subliem!!!!!!!!
Cannondale SuperSix Ultegra (2012) + fetherlight 58mm, Giant XTC Advanced SL (2010)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5895
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 jun 2012 20:41

Bij dit soort vragen krijg je nooit het goede antwoord want een ieder heeft zijn voorkeuren.
Alle drie de fietsen voldoen aan jouw eisen dus de verdere keuze zal een gevoelsmatige worden.
Met het punt van de €500,- verschil wat je verder kan besteden heb je wel gelijk.
Helemaal als je nog meer moet kopen, zoals kleding, betere wielset, helm, schoenen enz.
Dat kan zomaar oplopen dat je budget overschreden wordt.
Dat zou bij mij de reden zijn om voor de Bulls te kiezen.
En niet omdat ik al meer als 4 jaar met volle tevredenheid op een Bulls DF fiets. ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16800
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jun 2012 21:27

Ik zou voor het beste frame en dus voor de Cannondale of de Cube gaan, een top aluminium frame of een heel goed carbon "instapmodel". Een paar nieuwe wielen kopen kan altijd nog later, bij een nieuw frame is dat wat lastiger.
Welke van deze twee je het beste vindt zul je zelf uit moeten zoeken door er op te rijden.
Ik heb het idee dat de Cube wat meer op comfort gericht is en de Cannondale een echte race geometrie heeft. De Cube heeft overigens "maar" een 105 crankstel maar naar mijn idee wel betere wielen. Ik heb ook op de Cube gereden toen ik een nieuwe fiets ging kopen en vind het een fantastische fiets, alleen was de balhoofdbuis voor mij iets te kort; de Caad10 zou daarom voor mij helemaal niet geschikt zijn geweest.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2519
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 jun 2012 08:57

Over de Cube en de Cannondale kan ik je niets vertellen, wel heb ik al zo een 2 jaar een Bulls DF met ultegra afmontage.
De Bulls is gewoon een goede fiets, prijs-kwaliteit. Je moet natuurlijk geen superlichte fiets verwachten, heb geen idee wat het gewicht is van mijn Bulls, maar een lichtgewicht is het zeker niet.
De trapas is ondertussen al vervangen, nu Dura Ace trapas, de wielen waren na 20.000km compleet op, zijn vervangen door Fulcrum 5's, ook heb ik er een carbon zadelpen opgezet. Ik rijd nog altijd met veel plezier op me Desert Falcon, gebruik hem momenteel voor woon-werkverkeer en voor regenachtige dagen. Misschien kan je de Aksium wielen van de Bulls verkopen, en er een setje betere wielen voor in de plaats kopen.
Zo heb ik onlangs nog een setje Fulcrums 5 gekocht op het net voor 149€. Ik zou er echter bijvb een setje Fulcrum Racing 3 wielen inplaatsen, dan ben je net zoveel kwijt als de Cube en de Cannondale.
Voor die prijs heb je dan gewoon een een goede fiets, met een set goede wielen. Racing 3 wielen zijn de tegenhanger van de Campa Zonda wielen, super prijs-kwaliteit wielen.

japie916
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 feb 2012 12:54

japie916 28 jun 2012 18:15

Kwa prij-kwaliteit verhouding absoluut de Bulls. Die 500 euro gebruiken voor een echt goeie wielset. Het frame van de Bulls is gewoon top-geconstrueerd. Ze hebben Gerrit Gaastra (id-worx) hiervoor geconsulteerd. Zelf rij ik op een Night Hawk, ook van de hand van Gaastra. Dat ding rijdt echt goed en doet niets onder aan een Colnago C50 waar ik vanaf kwam.

Afmontage et Ultegra behoeft geen verdere uitleg. Goeie wielen in de Desert Falcon en je bent echt goed onderweg.

ZoMoCo bedoel je in regio Rotterdam?

Plaats reactie