tijdens het fietsen heb ik meestal een doof gevoel in mijn linkerhand. kwestie van zadelhoogte? maar dan zou je het rechts toch ook moeten hebben en daar heb ik er slechts zelden last van. (ben wel linkshandig)
herkenbaar iets?
doof gevoel linkerhand
Geen kwestie van zadelhoogte, dat is zeker. Het heeft wel te maken met je zit houding, als je dieper zit, komt er meer gewicht op je handen. Als er door het steunen op het stuur de bloeddoorstoming een beetje wordt afgekneld, kan dat leiden tot slapende vingers en handen. Het is normaal dat je dit op een gegeven moment krijgt, net als zadelpijn, slapende voeten en een zere nek zijn dingen die bij lange tochten wel eens voorkomen. Het ligt er ook aan wat je gewend bent, als je meer fietst worden deze pijntjes vaak minder. Als dat niet minder wordt, ligt het ergens anders aan. Als je te diep zit zal je stuur omhoog moeten. Dempend stuurlint en goede handschoenen kan ook helpen.
Als ik het heb, heb ik het aan 2 handen. Daarom zit ik nooit te lang in eenzelfde positie. Maar ook ontspannender zitten helpt. Met echt mountainbiken heb ik nooit last van, maar wel bij lange ritjes op het strand... En op de racefiets wil het af en toe nog wel eens voorkomen, omdat ik te lang in 1 positie zit. Maar dan is het wel aan 2 handen.
Maar staat je stuur wel recht of zit je wel recht op je fiets. Of is je ene arm langer dan de ander.
Maar staat je stuur wel recht of zit je wel recht op je fiets. Of is je ene arm langer dan de ander.
-
- Forum-lid
Heeft te maken doordat je gewicht op de polsen rust, bij sommige rijders één of beide polsen. Oplossing is om er wel rekening mee te houden omdat je anders een chronische polsaandoening hieraan kunt overhouden.
Probeer een goed comfortabel handvat te vinden (bv. Ergon's) en goede handschoenen (bv. Specialized Body Geometry's), met een goede polstering en geldemping.
Google maar eens naar Carpale Tunnel syndroom, en kijk maar eens rond op de volgende link http://www.fctwentescorenmetgezondheid.nl/fietsershand/" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes ermee
Probeer een goed comfortabel handvat te vinden (bv. Ergon's) en goede handschoenen (bv. Specialized Body Geometry's), met een goede polstering en geldemping.
Google maar eens naar Carpale Tunnel syndroom, en kijk maar eens rond op de volgende link http://www.fctwentescorenmetgezondheid.nl/fietsershand/" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes ermee
It's nice to be important, but it is more important to be nice.