Standplaats Alpen gezocht
Beste forumleden,
Ik ben inmiddels al een paar keer in Bourg d'Oisans geweest en ondanks dat ik me daar meer dan prima heb vermaakt zoek ik nu wat nieuws en vergelijkbaars in de Alpen. Heb zelf Le Grand Bornand op het oog of Montriond. Heeft iemand daar ervaringen? Ik ben op zoek naar een camping van waar ik alle kanten op kan fietsen. Alternatieven richting Zwitserland en/of Oostenrijk zijn ook welkom.
Ik ben inmiddels al een paar keer in Bourg d'Oisans geweest en ondanks dat ik me daar meer dan prima heb vermaakt zoek ik nu wat nieuws en vergelijkbaars in de Alpen. Heb zelf Le Grand Bornand op het oog of Montriond. Heeft iemand daar ervaringen? Ik ben op zoek naar een camping van waar ik alle kanten op kan fietsen. Alternatieven richting Zwitserland en/of Oostenrijk zijn ook welkom.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Wat dacht je van Barcelonette? Dat is na Bourg meestal tweede keus....
Was vorige week in Montriond. Genoeg te klimmen: Joux Plane, Joux Verte, Avoriaz, Colombiere, Ramaz, Encrennaz, Les Gets, Cote de Chatilion etc. En wat verder de Aravis en Col de Croix Fry bv.benvdv schreef:Beste forumleden,
- Le Grimpeur
- Forum-lid
+1! En dan zijn daar nog de talloze colletjes ten westen van de weg Morzine - Thonon-les-Bains. Daar kun je je ook heerlijk uitleven in een rustig, nog niet door het massatoerisme ontdekt gebied.pinarello schreef:Was vorige week in Montriond. Genoeg te klimmen: Joux Plane, Joux Verte, Avoriaz, Colombiere, Ramaz, Encrennaz, Les Gets, Cote de Chatilion etc. En wat verder de Aravis en Col de Croix Fry bv.
Naar het oosten over de Col du Corbier en via Châtel over de Pas de Morgins naar Zwitserland ligt ook binnen bereik. Of de minder bekende, maar lastige Col de Bassachaux bij Châtel. Overigens is daar in de buurt Taninges, met een betaalbare Camping Municipal, ook een prima standplaats.
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
In Andermatt (leuk en fraai plaatsje) is bij het dalstation van de kabelbaan een zomercamping. Camping is niets bijzonders, uitzicht vanaf dat terrein wel en je kunt ook daar alle kanten op: de Oberalp naar het oosten of naar het noorden via de imposante Schöllenenschlucht naar de Susten v.v. (denk aan op z'n minst een achterlichtje!) Of richting zuiden naar de Gotthard, dalen naar Airolo en dan via het Val Tremola over de kasseitjes weer terug (absoluut de moeite waard!). Richting Gotthard en dan bij Hospental over de Furka naar Gletsch v.v., ook schitterend. Maar dat zijn allemaal wel pittige beklimmingen en je moet ook een beetje geluk hebben met het weer. Bovendien is Zwitserland, met z'n sterke Frank, momenteel nog prijziger dan het altijd al was .benvdv schreef:...Ik ben op zoek naar een camping van waar ik alle kanten op kan fietsen. Alternatieven richting Zwitserland en/of Oostenrijk zijn ook welkom.
60 x Ventoux
Naast bovengenoemde beklimmingen kan je ook de Col de la Pierre Carrée en de venijnige Romme sur Cluses nog meepikken.legrimpeur schreef:+1! En dan zijn daar nog de talloze colletjes ten westen van de weg Morzine - Thonon-les-Bains. Daar kun je je ook heerlijk uitleven in een rustig, nog niet door het massatoerisme ontdekt gebied.pinarello schreef:Was vorige week in Montriond. Genoeg te klimmen: Joux Plane, Joux Verte, Avoriaz, Colombiere, Ramaz, Encrennaz, Les Gets, Cote de Chatilion etc. En wat verder de Aravis en Col de Croix Fry bv.
Naar het oosten over de Col du Corbier en via Châtel over de Pas de Morgins naar Zwitserland ligt ook binnen bereik. Of de minder bekende, maar lastige Col de Bassachaux bij Châtel. Overigens is daar in de buurt Taninges, met een betaalbare Camping Municipal, ook een prima standplaats.
In die contreien is Aix-les-Bains eveneens een prima uitvalsbasis voor fraaie (en lastige) routes met o.a. de Mont du Chat, Col du Grand Colombier, Col de la Biche, Mont Revard, Col de l'Epine, Crêt de Chatillon, Col de la Forclaz, Col de Marocaz, Col du Granier, Col de Plainpalais, Col du Sapenay, et cetera.
Tnx voor de vele tips! Ik denk dat het maar een combi van verschillende plaatsen gaat worden. Zwitserland laat ik dan nog even 'links' liggen.
Colombiere had ik ook op het oog maar is iets dichter bij Le Grand Bornand, eveneens de klimmetjes bij het meer van Annecy. Ik denk dat als eerste uitvalsbasis te nemen en vanuit daar zien we wel. Zal wat foto's maken en hier een 'standplaats' maken.
Colombiere had ik ook op het oog maar is iets dichter bij Le Grand Bornand, eveneens de klimmetjes bij het meer van Annecy. Ik denk dat als eerste uitvalsbasis te nemen en vanuit daar zien we wel. Zal wat foto's maken en hier een 'standplaats' maken.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Kijk ook eens naar Bourg Saint Maurice. Voldoende campings rond dat stadje en vele steigende wegen in de directe omgeving zoals de Iseran, Cormet de Roselend, Petit Saint Bernard, La Plagne, Val Thorens en Col de Madeleine. Die laatste twee liggen op ongeveer 20 km van Bourg Saint Maurice. Zeker een mooie plek voor een weekje.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan moet je alleen geen rondjes willen rijden, want dat gaat nauwlijks vanuit Bourg Saint Maurice. Mijn keuze zou het niet zijn met de racefiets. Rij zelf liever wat minder hoge klimmen op, maar dat ik iedere dag een mooi rondje kan rijden ipv steeds bovenaan de klim op moeten draaien.
Montriond is zeer interessant. Ik zocht namelijk naar een 2e standplaats die niet te ver ligt van mijn eerste standplaats (Bussang in de Vogezen).
Wat zijn leuke campings bij Montriond?
Wat zijn leuke campings bij Montriond?
Dat klopt. Enige uitzondering is een "rondje" Cormet de Roselend (oostkant), Col du Pre, Cormet de Roselend (westkant)amclassic-fan schreef:Dan moet je alleen geen rondjes willen rijden, want dat gaat nauwlijks vanuit Bourg Saint Maurice. Mijn keuze zou het niet zijn met de racefiets. Rij zelf liever wat minder hoge klimmen op, maar dat ik iedere dag een mooi rondje kan rijden ipv steeds bovenaan de klim op moeten draaien.