Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Opzoek naar een Racefiets

hardcore433
Forum-lid

hardcore433 18 jun 2012 17:17

Goede dag ,

Ik ben op zoek naar een leuke racefiets
rij nu op een mountain bike
ik fiets gemiddeld 3 x pw 25km/50 km
ik ben 1m96 en 105 Kg
Mijn Budget ligt bij 1000 Euro
Ik heb de Sensa Romagna Special ( Met shimano 105 ) gezien is dit wat voor mij ?
of heeft iemand beter suggesties ?

In iedergeval erg bedankt voor reacties

Met vriendelijke Groeten Dave :mrgreen:

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 18 jun 2012 18:51

een goede, fijne en comfortabele fiets voldoet aan 3 belangrijke kenmerken.
Frame Schakelgroep, en Wielen.

In jouw situatie zou ik veel tijd en aandacht aan je wielen steken.
Er zijn namelijk maar weinig wielen die geschikt zijn voor bereiders zwaarder dan 90 kg
op een waterfiets kom je ook vooruit

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 18 jun 2012 20:10

hardcore433 schreef:Goede dag ,

Ik ben op zoek naar een leuke racefiets
rij nu op een mountain bike
ik fiets gemiddeld 3 x pw 25km/50 km
ik ben 1m96 en 105 Kg
Mijn Budget ligt bij 1000 Euro
Ik heb de Sensa Romagna Special ( Met shimano 105 ) gezien is dit wat voor mij ?
of heeft iemand beter suggesties ?

In iedergeval erg bedankt voor reacties

Met vriendelijke Groeten Dave :mrgreen:
Ha Dave, ik ben 17 kilo en 7 cm lichter... en kwam op mijn zoektocht ook de romagna tegen, dien special is inderdaad grotendeels 105, maar niet helemaal, ik kreeg daar van verschillende FM-ers ook verschillende adviezen over (de ene zei dat het helemaal niet uitmaakt dat de crank geen 105 is)...ik tijfel momenteel tussen deze fiets en de ieys duurdere jan janssen tour de france 1225 euri met helemaal 105, een echt sterk /stijfframee en wat steviger mavic aksium wielen...10% eraf en je zit op 1100 euri...maar die romagna is ook een lekkertje....succes bij je keuze...(en in deze economische slechte tijden is het mooi als we voor een 'nederlandse'fiets kiezen, greetz Harry

hardcore433
Forum-lid

hardcore433 19 jun 2012 08:35

Aha brdankt voor de reacties weet iemand mischirn een leuke fiets vergelijkbaar met de romagna of de jan jansen tour de franxlce met stevige wielen die 105 kg aqnkunnen ?
Mvg dave !!

Remco1976
Forum-lid

Remco1976 19 jun 2012 09:41

Fietsenmerken en modellen zijn er zoveel als bomen in het bos, als ik zou gaan kijken voor een nieuwe fiets zou ik me eerst het volgende afvragen:

- welke "fietsenboer in de buurt" (LBS) kan een racefiets leveren, goed adviseren en zorgen voor goede service..... (hopelijk ook tegen een goede prijs, maar voor goede service betaal ik desnoods wat meer)
- zorg er voor dat je wordt gemeten en dat de fiets goed past en afgesteld is kwa maat.
- als je wat zwaarder bent is het van belang om sterke wielen te hebben, hoe meer spaken hoe sterker is het meestal, ook daarover kan je je bij de aanschaf van een fiets laten informeren bij je LBS. klik hier voor een ander recent topic over hetzelfde onderwerp.

Wat betreft de afmontage kan ik zeggen dat 105 een prima groep is. Vaak wordt de fiets afgemonteerd met een 105 derailleur achter (want dat staat daar dan met grote letters op) en de rest (cranck, cassette, remmen, etc..) zijn dan goedkopere onderdelen (ziet een leek toch niet). Hierdoor kunnen ze de fiets goedkoper aanbieden. Als je dus echt alles 105 wilt hebben ben je iets duurder uit dan een mix van 105 en Tiagra ofzo. De verschillen zijn ook niet altijd zo groot, een goedkopere cranck zal heus niet gaan afbreken ofzo, hij weegt hooguit wat meer.

Aangezien je er nog niet uit bent welk merk en type je wilt, ben ik even voor de grap naar de site van 12gobiking.nl gegaan en zie daar onder racefietsen op de eerste pagina fietsen tussen 550 en 1000 euro van Trek, Merida, Bulls, Focus en Haibike. Zo is de Bulls Harrier 2 zo te zien volledig 105 afgemonteerd en kost 849,-. En zo zijn er nog tientallen andere winkels. Bij andere winkels hebben ze weer andere merken, er zijn genoeg merken die fietsen hebben in het segment 750-1000 euro.

Succes met je zoektocht.

hardcore433
Forum-lid

hardcore433 19 jun 2012 12:14

Hali

erg bedankt.voor allen reacties ! ik ga even kijken welke het word erg bedankt

toppieee !! mvg dave

Plaats reactie