Momenteel ben ik druk op zoek naar een leuke sportieve vakantie. Gezien het feit dat ik alleen op vakantie ga, ben ik aan het kijken naar een betaalbare georganiseerde fietsreis.
Zo heb ik een leuke fietsvakantie gezien bij cycletours (aan de voet van Alpe d'Huez), zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Of weten jullie wellicht nog andere leuke organisatoren van fietsreizen?
Vakantietips gevraagd.
-
- Forum-lid
2 jaar terug heb ik aan die reis mee gedaan en dat is mij toen goed bevallen. Het is een prima camping en omdat je niet hoeft te verplaatsen heb je genoeg tijd om te relaxen. De begeleiding is mij goed bevallen, doordat je niet verplaatst is er ook bevoorrading onderweg mogelijk.
Vorig jaar ben ik met Cycletours 15 dagen naar de Dolomieten/Italiaanse Alpen geweest, een stuk zwaarder maar ook supermooi, en dit jaar ga ik 17 dagen met hun naar de Pyreneen
Vorig jaar ben ik met Cycletours 15 dagen naar de Dolomieten/Italiaanse Alpen geweest, een stuk zwaarder maar ook supermooi, en dit jaar ga ik 17 dagen met hun naar de Pyreneen
een soortgelijk topic loopt hier ook al: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=50152" onclick="window.open(this.href);return false;Tijdelijk schreef:Ik zit ook te kijken naar een reis met Cycletours. Zijn er meer mensen met ervaring bij hen en welke reizen zijn echte aanraders? Ik kijk naar niveau 7-8 ongeveer, wil niet gelijk te hoog inzetten.
daar staan al de nodige ervaringen opgesomd
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat laatste lijkt me geen enkel probleem. Ga er van uit dat je ongeveer 20 gemiddeld rijdt in de bergen, dan kan je inschatten hoe lang je de week op de fiets moet zitten.
Als je een beetje regelmatig fietst en niet heel zwaar bent moet deze trip je toch geen grote problemen opleveren lijkt mij.
Als je een beetje regelmatig fietst en niet heel zwaar bent moet deze trip je toch geen grote problemen opleveren lijkt mij.
Als ik lees dat de Parquetout, Pontis, Agnello, Izoard, Galibier, Croix de Fer en Alpe d'Huez erin zitten denk ik niet gelijk aan een simpel toertochtje voor de beginnende fietser. Ik vind het lastig te beoordelen hoe goed je moet kunnen fietsen, maar reken erop dat er heel wat km's van 10% of meer in zitten. Als je in de Vogezen gewoon boven komt lijkt me dat voldoende basis voor deze tocht. Ik zou zeggen: gewoon proberen en lekker inschijven. Het is een prachtig parcours en niveauverschil heb je altijd in zo'n groep. Als je alleen maar gaat afwachten en twijfelen weet je nooit of je het aankan. Veel vakantieplezier!Tijdelijk schreef:Kan iemand aangeven hoe goed je getraind moet zijn om deze reis te ondernemen? Ik heb nog geen ervaring in het hooggebergte (wel in de Vogezen).
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP