Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Westra top 15 in de TdF?

Lady Aspin
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:07

Lady Aspin 22 jun 2012 08:35

Wat denken jullie gaat dit 'm lukken? Ik verwacht van wel! Wellicht nog met een ritzege ook!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jun 2012 10:00

Ik denk wel dat hij het kan maar zeker met de olympische tijdrit in het vooruitzicht is het misschien beter om zich op de tijdritten te concentreren en eventueel een paar keer een etappe proberen te winnen.
Het zou zonde zijn als hij zich helemaal leeg rijdt voor een plaats voor een plaats in de top twintig en daardoor een overwinning of medaille aan zij neus voorbij laat gaan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 22 jun 2012 10:13

Is Westra de aangewezen kopman dan? Hij kan zich als hardrijder beter richten op een etappeoverwinning denk ik. Zijn voor hem genoeg kansen voor.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2012 10:24

Waar zien jullie al die kansen voor etappe overwinningen? Er zijn nogal wat aankomsten voor rappe mannen als Sagan en Valverde, waar Westra er waarschijnlijk niet aan te pas komt voor de etappe overwinning. Hij is ook niet de beste klimmer, dus dan zou hij 't van een ontsnapping in de heuvel/bergen moeten hebben. Maar als je kort staat in 't klassement laten ze je nooit weg rijden. Meteen jezelf op 15 minuten laten rijden wil je toch ook niet als je stiekem wat klassements ambities hebt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2012 11:10

Dat vraag ik mij ook af. Hij is een begenadigd tijdrijder maar tegen Wiggins, Cancellara en consorten moet hij het straks toch afleggen als het om ritwinst in een tijdrit gaat. Bergop was hij sterk in maart maar dat wordt nu andere koek. Blijven over de tussenetappes, waarvan zowel Boom en Terpstra inmiddels hebben aangegeven er niet meer voor naar de Tour te komen omdat het onmogelijk opboksen is tegen de sprintersploegen. Volgens de perspresentatie van Vacansoleil is Westra inderdaad de "beoogde klassementsrenner" en moeten Ruijg en Poels hem daarbij ondersteunen. Als ze dat scenario volgen is dat jammer want in mijn ogen maakt de ploeg dan dezelfde fout die het rijden van de Rabo's vaak zo saai maakte: zo offer je Ruijg en Poels op voor een gehoopte top 10 notering terwijl je naar mijn mening voor meer spektakel en kansen zorgt als je die drie mannen uitspeelt in ontsnappingen in de bergen, al is de kans op een etappezege dan ook klein. Ik vrees dat we de komende weken op het vlakke en in de bergen vooral naar een rij Sky renners gaan zitten kijken die namens Cavendish en Wiggins het tempo te hoog houden voor ontsnappers om het tot de streep te redden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jun 2012 11:16

ik zeg ook: "proberen te winnen" , als er niemand meer probeert te winnen omdat er iemand anders op papier beter is voorspel ik een hele saaie tour.
De ambitie om top 20 te rijden noem ik geen klassements-ambitie maar verspilde energie voor een renner met zijn mogelijkheden. Dan kan je je beter op 15 minuten laten rijden en in een etappe meestrijden om de winst.
Als je dan ook nog een aantal minuten terug pakt en een goede slottijdrit rijdt kom je misschien zelfs alsnog de top 20 binnen.
Campagnolo Ultra Dork

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 jun 2012 11:33

Westra wordt enorm overschat. Als die top 15 rijdt zonder Pereiro-achtige ontsnapping eet ik een stuk uit de vloer.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2012 12:07

lvgh schreef:Westra wordt enorm overschat. Als die top 15 rijdt zonder Pereiro-achtige ontsnapping eet ik een stuk uit de vloer.
Ik denk dat Westra dit jaar ver kan komen vanwege het enorme aantal tijdritkilometers. En met "ver" bedoel ik dat top 8 mij bijvoorbeeld te hoog gegrepen lijkt maar dat top 15 wel degelijk mogelijk moet zijn. Daarbij aangetekend dat ik hem liever een rit zie winnen dan volgen, en daarbij nog Ruijg en Poels opofferen, om te proberen in de top 10 te komen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 22 jun 2012 12:36

Denk dat Westra dit jaar eindigt op 1h 12' 24" ;) ...en daar red je de top 15 niet mee. Westra was super bergop in maart, maar da's al héél lang geleden en zo super lijkt hij nu i.i.g. niet meer. In de tijdritten verwacht ik nog wel een top 10 plek (1 keer). Maar ik verwacht meer van Weening! Het is aardig stil rond Weening, maar stiekem rijdt hij zich wel naar een topvorm toe. Misschien weer een etappeoverwinning en daarna top 20 eindklassement? :)

janwillem92
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 nov 2011 10:49

janwillem92 22 jun 2012 14:15

Hij was goed in parijs nice, maar vroeg in vorm. Tijdens de klassiekers werd het al minder, en dat klimmetje van 3 km in P-N is ook geen maatstaf. Een klimmer is hij niet maar in deze tour kan hij 20e worden. Heb je daar wat aan? nee, en ik denk ook niet dat hij daar voor gaat.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 22 jun 2012 14:35

janwillem92 schreef:Hij was goed in parijs nice, maar vroeg in vorm. Tijdens de klassiekers werd het al minder, en dat klimmetje van 3 km in P-N is ook geen maatstaf. Een klimmer is hij niet maar in deze tour kan hij 20e worden. Heb je daar wat aan? nee, en ik denk ook niet dat hij daar voor gaat.
Hij piekte ook naar P-N, dus is het logisch dat hij in de klassiekers minder was. Volgens mij was het zelfs niet eens het plan dat Westra daar zou schitteren. Maar werd er door zijn goede prestaties in P-N opeens in deze wedstrijden ook veel van hem verwacht.

Dit jaar is juist bij uitstek de mogelijkheid voor een renner als Westra om een aardig klassement te rijden (top 15): veel tijdritkilometers, weinig aankomsten bergop, en 2 podiumkandidaten (Contador/Schleck) niet aan de start. Precies ook de reden waarom Wiggins samen met Evans de topfavoriet zijn.
Gazelle Team TVM \'99

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 23 jun 2012 23:33

Ik hoop dat Westra zich vooral richt op leuke etappes en gewoon lekker aanvallend rijdt!. Een 15e plek in de tour is natuurlijk knap.Maar als je dat doet als " meerijder" dan weet niemand dat meer over een jaar.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie