Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nishiki Champion

JensR
Forum-lid

JensR 22 jun 2012 16:16

Hallo allemaal,

Net bij mantel een nishiki champion gezien een erg mooi fietsje maar het is een voor mij een totaal onbekend merk. Heeft iemand hier al ervaringen mee of kan er wat over vertellen? Kwaliteit vergeleken met andere merken etc.

jansen01
Forum-lid

jansen01 22 jun 2012 16:36

Kan je niks over het merk vertellen maar voor € 1099,- kan je amper een miskoop doen als je bedenkt dat je voor dat geld een Ultegra groep* op de fiets gemonteerd hebt. Voor de duidelijkheid, deze bedoel je:
http://www.mantel-fietsen.nl/nishiki-champion" onclick="window.open(this.href);return false;

* op crank en remset na dan
Addict R1

JensR
Forum-lid

JensR 23 jun 2012 22:37

Ja dat is de fiets. Niemand die deze fiets heeft?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 jun 2012 23:27

Nishiki was in de jaren negentig heel actief in o.a. de triatlon scene, maar ik wist eerlijk gezegd niet dat het nog bestond.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

joostvdb
Forum-lid

joostvdb 24 jun 2012 10:31

Ik heb een jaar of 10 geleden een van de eerste Carbon-frames van dit merk gereden. 1x gescheurd, nieuwe gekregen en daarna eigenlijk verkocht omdat ik het wat slap vond. Niet echt uitgebreide ervaring dus maar het gevoel erbij is sindsdien niet top.

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 24 jun 2012 10:52

Volgens mij heeft Rose versand voor het met een eigen lijn (Red Bull) begon ook Nishiki (en andere merken) verkocht. Toevallig vorige week een catalogus van Rose opgeruimd, vandaar dat ik dat nu weet. De fiets ziet er niet verkeerd uit. Kijken (passen) en testen, het is wel een fikse aanbieding.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 24 jun 2012 13:41

Vind hem er zeker wel goed uitzien voor die prijs.... En goed afgemonteerd. Gemonteerde crank zit ook standaard op mijn Merida. Is ok, maar een Ultegra is lichter en ik denk iets stijver.... (al kan dat ook komen door de kleinere BCD bij compact crankstellen).

Nishiki was inderdaad in de begin jaren 90 iets populairder, met o.a. de elevated chainstay mtb. Maar toen waren mtb´s nog niet zo algemeen als tegenwoordig met zoveel aanbod... Volgens mij waren die elevated chainstay mtb´s alleen niet het toppunt van stijfheid.

Met racefietsen is het aanbod nog groter, dus bepaalde merken raken in de vergetenheid (omdat ze moeilijk verkoopbaar blijven aan de massa). De kenner kent Nishiki nog wel, maar het ziet er allemaal best gewoontjes uit, waar ze vroeger nog anders waren...

Geen idee wie Nishiki bezit, maar schijnbaar bestaat het nog steeds als fietsfabrikant. Doen ze toch iets goed... ;)

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 24 jun 2012 14:07

Ik weet heel erg weinig van de fietsen die ze nu bouwen onder deze naam. Wel dat het niet meer is dan een overgenomen naam, van een toch best exclusieve Japanse fabrikant in de 80er, begin 90er jaren. Maar de fiets ziet er wel mooi, verzorgd en behoorlijk opgebouwd uit voor deze prijs. De huidige site van Nishiki ziet er ook niet uit of er een stel koekenbakkers achter zit...
Allard

JensR
Forum-lid

JensR 25 jun 2012 08:06

Ik heb de site ook bekeken daar kan ik dit model niet eens op terugvinden. Gaf me niet echt vertrouwen...
In de winkel werd gezegd dat het merk door Batavus wordt gebruikt om racefietsen op de Nederlandse markt te brengen, is dat een logisch verhaal? Waarom dan niet onder de Batavus merknaam?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jun 2012 09:56

JensR schreef:Ik heb de site ook bekeken daar kan ik dit model niet eens op terugvinden. Gaf me niet echt vertrouwen...
In de winkel werd gezegd dat het merk door Batavus wordt gebruikt om racefietsen op de Nederlandse markt te brengen, is dat een logisch verhaal? Waarom dan niet onder de Batavus merknaam?
De naam Nishiki is nu in Finse handen ze worden alleen door Batavus geïmporteerd. zie deze link: http://www.fietsmarkt.com/news/1645/Bir ... shiki.html
Ik denk dat de Champion gewoon een fiets met een bepaalde afmontage specifiek voor de Nederlandse markt is. In Denemarken zie ik altijd veel Nishiki fietsen rijden.
Het frame is volgens mij een frame van goede (Taiwanese) kwaliteit. Dat Batavus er achter zit is denk ik alleen maar handig in geval van garantie/aftersales.

Even een kleine aanvulling: Die adviesprijs van 1999 euro is natuurlijk veel te hoog dus staar je niet blind op de aanbieding. voor 1100 euro is genoeg keuze in aluminium fietsen met Ultegra afmontage. Bulls, Cube, Sensa e.d.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 25 jun 2012 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 25 jun 2012 10:15

JensR schreef:Ik heb de site ook bekeken daar kan ik dit model niet eens op terugvinden. Gaf me niet echt vertrouwen...
Zoals Ernie C. zegt.... Voor de betreffende fiets zou ik in de echte Nishiki catalogus kijken en niet wat de Nederlandse site je wil laten zien...

http://www.nishiki.com/Nishiki_2012_Pro ... alogue.pdf. Zitten echt wel knappe fietsen tussen bij de racefietsen, maar de mountainbikes vind ik dan weer niet zo bijzonder en vooruitstrevend als Nishiki ooit was... Het high-end segment is daar sowieso verdwenen. Als alles nu via Batavus gaat, lijkt me het niet dat je er een slechte koop aan zult doen, bij een racefiets dan... ;) De merknaam lijkt verder te gaan op dezelfde voet als Batavus. Die hadden ook altijd wel fatsoenlijke racefietsen, maar qua mountainbikes was dat ook niet veel...

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 13 jul 2012 10:11

Nou? Ik heb toch wel aardig wat B1 mtb s getest die meer dan behoorlijk reden er zijn ook zat koersen op gewonnen dus ik denk dat je moeilijk kan zeggen dat t niks was. Hun probleem was dat ze teveel low-end maakten waardoor de geloofwaardigheid een knauw kreeg.
nishiki is nog altijd een serieus te nemen merk. Hun carbon racers worden gewoon 'in huis' getekend zijn zeker geen 'sticker' frames. Belangrijk blijft natuurlijk of ie bij je past.

Plaats reactie