Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo cassette verwisselen

madonex
Forum-lid

madonex 28 jun 2012 19:05

Beste fietsers,

Ik heb een vraag: Ik ga in juli de Mont Ventoux beklimmen en ik overweeg een cassette te monteren van 12-29. Nu is mijn vraag kan ik die zo met een wiel in mijn frame plaatsen of moet ik de ketting en derailleur dan ook verstellen? Ik heb nu een 12-25 erin liggen, ik weet niet zeker of ik 27 of 29 nodig heb maar voor de zekerheid leek het mij verstandig.

En voor de mensen die de Mont Ventoux hebben beklommen met welke verzet deden jullie dat?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 28 jun 2012 19:28

Ja hoor, dat kan gewoon. Kettinglengte zal wel OK zijn.
Wel even de achterderailleur goed zetten, anders loopt het zaakje aan.
Hier kun je lezen hoe dat moet, het is een schroef.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=50065" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 30 jun 2012 16:34

madonex schreef:...En voor de mensen die de Mont Ventoux hebben beklommen met welke verzet deden jullie dat?...
Voor zover ja daar überhaupt iets aan hebt: op mijn met Campa afgemonteerde fietsen gebruikt ik voor de steilste passages (bijv. 'het bos') 34x29 en op mijn met Shimano afgemonteerde fiets 34x27. Maar 'ooit', toen ik nog veel jonger was, ben ik vaak met 40x26 omhoog gereden. Maar ja, inmiddels ben ik AOW-er ;) en dan moet je gewoon wat rustiger aan doen. Veel belangrijker dan te weten met welk verzet een ander omhoog gereden is, is zorgen voor een goede voorbereiding. En vooral niet denken 'dat doe ik wel even', maar rustig je eigen tempo rijden en proberen ook nog van de klim te genieten! 't Is altijd weer een hele belevenis, die klim en als je eenmaal de top bereikt hebt, geeft dat enorm veel voldoening. Veel succes èn veel plezier toegewenst!
60 x Ventoux

Plaats reactie