Fulcrum Racing Quattro / Racing 4
Kwam zojuist op de website van Hopmans deze wielen tegen voor 215 euro. Voor die prijs zien ze er behoorlijk goed uit (op de foto weliswaar). Is er iemand die al verdere info over deze wielen heeft? Op de website van Fulcrum staat nog niets over deze wielen. Gezien de prijs zouden ze misschien kwalitatief tussen een Racing 5 en Racing 3 vallen maar of dit ook daadwerkelijk zo is...?
Laatst gewijzigd door BonoCross op 25 jan 2014 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Canyon Ultimate CF SL 2016
Ze hebben hogere velgen (35 mm) dan gebruikelijk (24 mm voor, 28 mm achter).
Zit dus tussen FR3 en FR5 in, zie o.a. Bikeradar:
http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... p=16701669" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit dus tussen FR3 en FR5 in, zie o.a. Bikeradar:
http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... p=16701669" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens Engelse website(http://www.i-ride.co.uk/fulcrum/road_an ... heels.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
1710 gram qua gewicht. Enige verschil is dat ze over 16 / 21 spaak aantal praten terwijl ik elders ook 20/24 lees. Tellen levert 16 / 21 op dus dat zal wel goed zijn. Combi van gewicht, velg diepte en naven is niet verkeerd voor dat geld.
1710 gram qua gewicht. Enige verschil is dat ze over 16 / 21 spaak aantal praten terwijl ik elders ook 20/24 lees. Tellen levert 16 / 21 op dus dat zal wel goed zijn. Combi van gewicht, velg diepte en naven is niet verkeerd voor dat geld.
Zojuist even naar Hopmans geweest om de wielen te bekijken. Ze hingen nog niet aan het rek en er waren er nog geen verkocht dus vooralsnog heb je zeker een uniek setje als je ze aanschaft. Ik heb ze even vast gehad en ze zien er net zo strak uit als op de foto. Mooi afgewerkte wielen met de bekende Fulcrum naven, platte aero spaken, rode nippels en persoonlijk vind ik het ook mooie stickers. Doorboorde spaakgaten dus een velglintje is wel noodzakelijk. Gewicht is inderdaad niet zo laag met 1710 gram maar het is ook een setje dat meer op aerodynamica is gericht. Volgens de verkoper (Patrick) valt deze wielset kwalitatief net onder de R3 maar is ie wel beter dan de R5.
Canyon Ultimate CF SL 2016
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Hogere velg, aero spaken en dan nog een R3 (1-0) naaf, zal bijna niet kunnen.
Waarschijnlijk een R5 of R7 naaf denk ik dan maar.
Zien er voor dat geld alleszins niet verkeerd uit.
Waarschijnlijk een R5 of R7 naaf denk ik dan maar.
Zien er voor dat geld alleszins niet verkeerd uit.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Verwacht inderdaad gewoon het R7-R5 binnenwerk voor dat bedrag. Maar aan de andere kant, staat er wel op internet dat de lagers ´adjustable´ zijn. Hoe dan ook mooie wielen! Regelrechte Cosmic Elite killers. Laatste verkoopargument voor die wielen is nu dus ook van tafel.
Edit: vind ergens anders 'adjustable industrial bearings'. Zullen dus geen cup-cones zijn.
Edit: vind ergens anders 'adjustable industrial bearings'. Zullen dus geen cup-cones zijn.
Laatst gewijzigd door lvgh op 30 jun 2012 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.