Beetje stomme vraag misschien, maar op oude foto's zie je de coureurs vaak met 1 of 2 banden om hun torso gewikkeld rijden. Nu zal het waarschijnlijk zo zijn dat dit bittere noodzaak was, omdat er geen ploegwagens waren voor de ondersteuning met complete wielen.
Maar mijn vraag is nu, waren deze banden voorgelijmd en waren er geen restricties om voluit te koersen nadat een lekke band was gewisseld? Tegenwoordig is het advies dat, nadat je je band hebt gewisseld met een voorgelijmde reserveband je deze alleen gebruikt om weer terug naar huis te komen en dat je niet meer voluit mag rijden.
Tubular in de historie
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik ben een slechte referentie, maar ik heb al vaak met een tube zonder lijm gereden. Zolang je geen gekke dingen doet ((afdalingen + bochten) blijven die ook gewoon liggen.
Zelfs als ze niet voorgelijmd zijn, hangt er altijd lijm aan de velg. Maar je gaat op een forum natuurlijk nooit adviseren dat je met een (niet perfect gelijmde) reserveband nog lang moet rijden, al is het maar uit voorzorg.
Zelfs als ze niet voorgelijmd zijn, hangt er altijd lijm aan de velg. Maar je gaat op een forum natuurlijk nooit adviseren dat je met een (niet perfect gelijmde) reserveband nog lang moet rijden, al is het maar uit voorzorg.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®