Alles over vakanties op én met de fiets

Welke camping rondom de Mt Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2012 20:22

Wie kent een goede camping die handig ligt voor fietsen rondom de Mt Ventoux?

Need to have
- zwembad
- veel bomen / schaduw
- geen animatie en lawaai
- ruime plaatsen

Nice to have
- weinig caravans
- weinig Nederlanders
- bbq toegestaan

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 02 jul 2012 21:21

weinig nederlanders is een onmogelijke eis in Frankrijk, maar in Faucon ligt l'ayguette, hoop dat ik het goed geschreven heb. Heuvelachtig, dus weinig caravans onder de dennebomen. 7 km van Vaison. Andere campings in de buurt hebben weinig schaduw. BBQ denk ik niet, is niet met bomen te combineren.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 02 jul 2012 21:23

Je hebt (nog) geen kinderen? Wij hebben in Vaison-la-Romaine op camping Carpe Diem de ideale mix gehad van vakantie en fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2012 21:27

Ik heb wel een kind, een zoon die dan 6 maanden is. Dus die wil nog niet zoveel. ;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jul 2012 21:29

klimmer schreef:weinig nederlanders is een onmogelijke eis in Frankrijk.
Dat valt wel mee. Als de camping maar een belabberde website heeft die enkel in 't Frans is dan valt 't aantal Nederlanders wel mee. Het type dat Havana niet naast zich wilt hebben gaat wel naar een camping met een website die ze wel begrijpen (in 't Nederlands dus).

Omgeving Ventoux heb ik geen ervaring met campings, alleen met huisjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 02 jul 2012 22:01

Ik kan je deze dan van harte aanraden: http://www.camping-ventoux.fr/index-SansSon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben er twee keer geweest aan het eind van de zomer (na de drukke vakanties). Het is rustig, er is een zwembad, een restaurant, veel schaduw, leuke gevarieerde plekken. En het is slechts een paar honderd meter lopen naar het dorpscentrum. Enne, Bédoin is natuurlijk het dorp aan de voet van de Ventoux, een mooie uitvalsbasis voor mooie dagtochten op de fiets.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 jul 2012 23:04

In Villes-sur-Auzon: les verguettes; Mooie camping, viel reuze mee met de Nederlanders toen wij er vier jaar geleden zaten.
Dit jaar weer naar de Provence geweest, maar dan een gite vlakbij Bedoin. (met vrouw en kindje dit keer). Was echt ideaal. Stuur maar een PM als je hier meer van wilt weten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jul 2012 07:06

havana schreef:Ik heb wel een kind, een zoon die dan 6 maanden is. Dus die wil nog niet zoveel. ;)
Kan je dan BUITEN het hoogseizoen? Want dan valt het met Nederlanders wel mee en september is heerlijk om de Ventoux op te rijden.
Camping waar ik eens gestaan heb ben ik de naam van kwijt maar GEEN schaduw :( Met een kind zeker op letten!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2012 07:33

Dank voor alle tips! Ik kan niet buiten het hoogseizoen, want ik ben zelf docent dus gebonden aan schoolvakanties.

jarnos
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 09 jan 2007 12:12

jarnos 03 jul 2012 11:06

Hier ook vaker geweest, mooie plekken in het bos! Dus geen strak aangelegde camping, zowel huisjes als camping plekken. Ff stukje naar beneden lopen (500m)en je staat midden in het dorp! La garenne, had volgens mij geen annimatie en dat soort dingen,

http://www.camping-ventoux.fr/index-SansSon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
As a finishing touch, God created the dutch !!

gunnel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2012 20:52

gunnel 04 jul 2012 21:12

Ook wij hebben 2 jaar geleden met onze mobilhome op camping Les Verguettes in Villes-sur-Auzon gestaan.
Zoals eerder al gemeld is dit een rustige mooie verzorgde camping ( wij verbleven er wel eind mei).
Vooral de ligging om te fietsen naar de Mont Ventoux is ideaal. Naar Bedoin is het een 10-tal km fietsen wat
wel lekker is om de benen los te rijden voor de klim. Ook kan je vanuit Villes-sur-Auzon via de gorges de la
nesque naar Sault rijden om vandaar de klim naar de top van de "ventoux" te beginnen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 jul 2012 22:00

intersantos schreef:Je hebt (nog) geen kinderen? Wij hebben in Vaison-la-Romaine op camping Carpe Diem de ideale mix gehad van vakantie en fietsen.
Plek is goed, je rijd in een korte tijd naar Malaucene.

Verder is de camping groot, lawaaiig met animatie, veel caravans en huisjes, een zwembad met schoenlepelinstructie. Volgens mij niet echt wat je zoekt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie