Voor al je afspraakjes

Wie nog fietsmaatjes zoekt in ROTTERDAM, kijk hier

locuta
Forum-lid

locuta 04 jul 2012 21:44

Elke zondag (en dan bedoel ik dus ook echt: ELKE zondag) tussen april en pakweg eind oktober wordt er vanaf Veenweg 20 gefietst door een groepje van tussen de 3 en 15 wielerliefhebbers. We vertrekken elke zondag op het belachelijke tijdstip van 08:30 uur. En jawel: iedereen vindt dat belachelijk, maar we doen het toch, zodat mensen hun zondagmiddag echt nog over hebben. We rijden namelijk ongeveer 40km, pauzeren dan een half uurtje voor koffie en appeltaart en rijden dan -via een andere route- weer terug. Meestal tussen de 80 en 95km. 's Morgens rijden we altijd tegen de wind in, na de pauze met wind mee terug. Waar we heen rijden, weten we dus altijd pas op zondag. Doorgaans: Brielle, Nieuwkoop, Roeolofarendsveen, etc.

Wie fietsen er? Meestal vooral mensen van de Rotterdamse Schaatsvereniging (SVR), maar er zijn regelmatig anderen bij. The more the merrier zeg ik altijd maar. Er wordt -vind ik als vrouw- hard gefietst. Gemiddeld na de 90km ofzo iets van 30 op de teller. Tijdens het fietsen zitten we vaak rond de 34km/u, maar soms ook gerust kilometerslang rond de 38. Maar gemiddeld dus einde rit eindig je op ongeveer 30km/u.

En het is gezellig. Mocht je mee willen: gewoon om 08:30 er zijn. Of mij even een berichtje sturen als je meer info wilt. Oh enne... 08:30 is echt STIPT vertrektijd... grote kans dat als je 08:32 aankomt dat we dan al weg zijn. En dat is niet overdreven, weet ik uit ervaring. :)))

Kirsten
http://www.locuta.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

guusjan
Forum-lid

guusjan 06 jul 2012 21:10

Hoi Kirsten,

Lijkt me leuk om een keertje mee te rijden! Zijn er overmorgen nog meer mensen van de partij?

Groetjes,
Guus
LiveSTRONG

Jeroen Vermeeren
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Jeroen Vermeeren 07 jul 2012 21:40

Hoi Kirsten, dank je voor je topic! Ik heb zelf al een brede fietsvriendenkring (10-15 man) en zal eens kijken of we met n paar man binnenkort eens aanhaken! Ik ben sowieso voor, altijd leuk om meer gelijkgestemden te vinden en nieuwe routes te ontdekken!

Je hoort nog van me, of zie ons verschijnen! :)

Jeroen

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 jul 2012 21:51

Mooie opsomming van redenen waarom ik geen onderdeel van zulke vaste fietsgroepjes ben. :mrgreen:

*en dan bedoel ik dus ook echt: ELKE zondag
*het belachelijke tijdstip van 08:30 uur
*pauzeren dan een half uurtje voor koffie en appeltaart
*tussen de 80 en 95km.
*grote kans dat als je 08:32 aankomt dat we dan al weg zijn

locuta
Forum-lid

locuta 18 jul 2012 18:25

Ik zou toch zweren dat ik gister al gereageerd had hier... vaag...
Mijn reactie was: 'sorry voor de late reactie', want had geen notificatie aan staan op deze thread. We fietsen nog steeds elke zondag om 8:30 inderdaad, en de zondag waar Guusjan naar vroeg gingen we ook, ondanks de bizarre hoeveelheid regen. We waren maar met zn drieën, een dieptepunt. ;) (en gewoon de hele 82km door die stromende regen gefietst, nog lek gereden ook!).

Tot zondag!! :)
http://www.locuta.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

styler
Forum-lid

styler 28 dec 2012 14:52

Ik zou zeggen kom eens langs bij rwc ahoy, http://www.rwcahoy.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik zie dat jeroen vermeren inmiddels ook al bij rwc rond fietst.

Plaats reactie