Elke zondag (en dan bedoel ik dus ook echt: ELKE zondag) tussen april en pakweg eind oktober wordt er vanaf Veenweg 20 gefietst door een groepje van tussen de 3 en 15 wielerliefhebbers. We vertrekken elke zondag op het belachelijke tijdstip van 08:30 uur. En jawel: iedereen vindt dat belachelijk, maar we doen het toch, zodat mensen hun zondagmiddag echt nog over hebben. We rijden namelijk ongeveer 40km, pauzeren dan een half uurtje voor koffie en appeltaart en rijden dan -via een andere route- weer terug. Meestal tussen de 80 en 95km. 's Morgens rijden we altijd tegen de wind in, na de pauze met wind mee terug. Waar we heen rijden, weten we dus altijd pas op zondag. Doorgaans: Brielle, Nieuwkoop, Roeolofarendsveen, etc.
Wie fietsen er? Meestal vooral mensen van de Rotterdamse Schaatsvereniging (SVR), maar er zijn regelmatig anderen bij. The more the merrier zeg ik altijd maar. Er wordt -vind ik als vrouw- hard gefietst. Gemiddeld na de 90km ofzo iets van 30 op de teller. Tijdens het fietsen zitten we vaak rond de 34km/u, maar soms ook gerust kilometerslang rond de 38. Maar gemiddeld dus einde rit eindig je op ongeveer 30km/u.
En het is gezellig. Mocht je mee willen: gewoon om 08:30 er zijn. Of mij even een berichtje sturen als je meer info wilt. Oh enne... 08:30 is echt STIPT vertrektijd... grote kans dat als je 08:32 aankomt dat we dan al weg zijn. En dat is niet overdreven, weet ik uit ervaring.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
))
Kirsten