Kramp na 20 Km
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik ben nu een half jaartje aan het fietsen. Nou krijg ik na ongeveer 20 minuten kramp in mijn voeten. Ik heb al van alles geprobeerd: Zadel hoger en lager, zadel naar voren en naar achteren, plaatjes onder mijn schoenen verplaats, magnesium pillen, meer water drinken en rekken voor het fietsen. Niets lijkt te helpen. Heeft iemand enig idee wat ik aan de kramp kan doen?
Ik ben nu een half jaartje aan het fietsen. Nou krijg ik na ongeveer 20 minuten kramp in mijn voeten. Ik heb al van alles geprobeerd: Zadel hoger en lager, zadel naar voren en naar achteren, plaatjes onder mijn schoenen verplaats, magnesium pillen, meer water drinken en rekken voor het fietsen. Niets lijkt te helpen. Heeft iemand enig idee wat ik aan de kramp kan doen?
-
- Forum-lid
Heb net m'n rondje Haarlem gedaan en over dit geval nagedacht.
Wat voor schoenen heb je aan? Zijn die wel stijf genoeg?
Rij je op souplesse? Als je niet keihard zit te stampen maar rouleert dan kan je op vlak terrein zo fietsen dat je amper met je voetzool op de schoenzool duwt. Moet je wel ook met je andere voet trekken natuurlijk. Ondertussen kan je je op je voorvoet concentreren: is die ontspannen?
Het lijkt mij dat kramp wordt veroorzaakt door een lang aangehouden spierspanning.
Rij je op souplesse? Als je niet keihard zit te stampen maar rouleert dan kan je op vlak terrein zo fietsen dat je amper met je voetzool op de schoenzool duwt. Moet je wel ook met je andere voet trekken natuurlijk. Ondertussen kan je je op je voorvoet concentreren: is die ontspannen?
Het lijkt mij dat kramp wordt veroorzaakt door een lang aangehouden spierspanning.
Ik heb dit ook weleens en bij mij komt dit doordat ik de schoen te strak vast maak. Althans dat denk ik, want als ik tijdens het fietsen de schoen losser doe dan verdwijnt de kramp ook. Bij mij zit de kramp dan aan de bovenkant van de voet, vanaf het punt waar je onderbeen begint tot aan m'n tenen. Verder heb ik er alleen last van bij m'n rechter voet, hoe is dat bij jou?
Moet je wel ook met je andere voet trekken natuurlijk.theodorocampagnolo schreef:Heb net m'n rondje Haarlem gedaan en over dit geval nagedacht.
Schijnt achterhaald te zijn en zelfs niet goed,
prj
-
- Forum-lid
Ik heb het sinds kort als ik meteen snel van start wil gaan.
Bij mij is het aan de binnenkant van de voetboog.
Voor mij helpt het ook als ik de schoen iets losser doe. Hopelijk kun je er iets mee, succes!
Bij mij is het aan de binnenkant van de voetboog.
Voor mij helpt het ook als ik de schoen iets losser doe. Hopelijk kun je er iets mee, succes!
- ophetkantje
- Forum-lid
Kramp in je voet zelf?
Dan, schoenen wat minder strak, als dat kan. En hoe stom het ook klinkt altijd je schoenen vastmaken van de tenen naar de enkel toe. Dus bij 3 " straps bij je tenen beginnen, dan de middelste en dan die bij je enkel. (En dan niet die bij je tenen opnieuw alsnog wat vaster doen, maar laten zoals het dan is) Het klinkt te simpel om waar te zijn, maar is echt wat het bij mij verholpen heeft.
Dan, schoenen wat minder strak, als dat kan. En hoe stom het ook klinkt altijd je schoenen vastmaken van de tenen naar de enkel toe. Dus bij 3 " straps bij je tenen beginnen, dan de middelste en dan die bij je enkel. (En dan niet die bij je tenen opnieuw alsnog wat vaster doen, maar laten zoals het dan is) Het klinkt te simpel om waar te zijn, maar is echt wat het bij mij verholpen heeft.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Bedankt voor alle tips. Ik ben er mee aan de slag gegaan. Helaas nog geen resultaat. Het betreft de 2e teen van de buitenkant en het straalt dan uit naar boven. Het vreemde is dat het in mijn linkervoet erger is dan de rechter. Ik heb het geprobeerd met verschillende schoenen.
Span je je voeten aan tijdens het fietsen, dus met de tenen ingetrokken? of hou je ze ontspannen; dat de tenen recht vooruit of een beetje omhoog staan?
Volgens mij hoor je dat laatste te doen, dus als het ware je voet hol maken.
Volgens mij hoor je dat laatste te doen, dus als het ware je voet hol maken.