Hallo beste mensen,
Zaterdag ga ik bij deze fiets kijken. Nu ben ik helemaal nieuw in fietswereld.
Volgens alle maat tabellen zit ik zeg maar tussen 20 en 22,5inch in. Nu heb ik vandaag bij de dealer op een 20 inch gezeten.
Hij vertelde mij dat dit ook goed kon, maar dat een 22,5 ook wel kon.
Ik ben dus benieuwd of jullie mij een richtijn kunnen geven. En of er meer mensen hetzelfde (probleem) hebben.
Lengte: 181/182cm
Binnenbeenlengte: 82/83cm
Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen.
Groeten, Raymond
Trek 7.3 FX 2012 Crosshybride
De maatvoering is bij ieder merk en zelfs bij ieder fietstype anders. Je hebt een nogal korte binnenbeenlengte en derhalve een lange romp. Ik ben 10 cm korter met dezelfde binnenbeenlengte. De lengte van de horizontaal gemeten bovenbuis is een veel duidelijkere indicatie of een fiets je past. Meet dus ook ter vergelijking je stadsfiets. Die zitbuismaten zeggen heel weinig. Die maat is eenvoudig aan te passen, dat is horizontaal maar zeer beperkt mogelijk.
Ja ik ben erachter gekomen. Bij 22,5 was de afstand te groot maar het stuur. Ook was het fram dusdanig hoog dat het zadel bijna helemaal in moest. En dus het sportieve rijgedrag verdween.
20 inch, was perfect. Gelukkig voor mij kon ik daar ook aankomen, met precies dezelfde fiets. Gisteren mijn eerste rondje gedaan 25km. Ging super voor de eerste keer
20 inch, was perfect. Gelukkig voor mij kon ik daar ook aankomen, met precies dezelfde fiets. Gisteren mijn eerste rondje gedaan 25km. Ging super voor de eerste keer