Alles over vakanties op én met de fiets

lloret de mar - wat is mooi om te fietsen

jz2009
Forum-lid

jz2009 22 jul 2012 15:36

Beste fietsers,

Ik ga met drie weken naar Spanje - lloret de mar aan de buiten kant in een resort.

Racefiets gaat mee natuurlijk, en wil graag zo'n minimaal 100 KM fietsen als ik een groter rondje maak.

Heeft iemand ervaring daar of weet iemand mooie colletjes.

Thanks

Sportieve groet,
Jerry

prjz
Forum-lid

prjz 22 jul 2012 20:49

Ben eens in maart in Sant Feliu de Guixols geweest.
De kustweg naar Lloret is best pittig, ik dacht deze route als opwarmer te nemen, maar het zijn best pittige klimmen.
Klim naar San Grau (kustweg voorbij Tossa de Mar links af) is ook leuk.
Weet alleen niet hoe die kustweg 's zomers is,
prj

jreitsma
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jreitsma 24 jul 2012 16:22

Idd de Coll de Sant Grau: http://app.strava.com/segments/640292" onclick="window.open(this.href);return false;. Maak een account aan op Strava en je kan zelf de klimmetjes zoeken. Ook als je geen GPS op de fiets hebt erg handig. Als je wel GPS hebt, pas op het is erg verslavend!

én een echte Coll: http://app.strava.com/segments/1450661" onclick="window.open(this.href);return false; De Turó de l'Home is 25km lang vanuit Sant Celoni. Goed te doen vanuit Lloret. Zit je zo over je 100Km heen.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 24 jul 2012 18:34

Sowieso is het bijna overal daar lekker fietsen.

sneeuwcrosser2
Forum-lid

sneeuwcrosser2 26 jul 2012 22:25

Eerst naar Arbúcies rijden en dan de klim doen naar Sant Hilari Sacalm. Kustweg is overigens ook mooi om te fietsen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 27 jul 2012 19:32

de kustweg van lorett de mar naar san felui is gewoon prachtig!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

jz2009
Forum-lid

jz2009 30 jul 2012 19:26

Beste fiets liefhebbers,

Bedankt voor de tips, ik neem ze mee !

Super !

Groet,
JZ

jz2009
Forum-lid

jz2009 22 aug 2012 21:10

:) Speciaal bedankje voor de tips aan:

sneeuwcrosser2
jreitsma
prjz
--------------

Wedergeboorte met inspiratie van Mel H op de fiets !

Vandaag langs de kust naar Sant Feliu de Guixols gefietst. Totaal 66 KM en ongeveer 1200 hm. Schitterend !
--------------------
Vuur is weer terug in de benen. Eindelijk na 8 dagen. Ik ben heen naar Tossa de Mar gefietst met een Spanjaard op een Gele Pinarello. Al gauw klikte het op de fiets, gezamelijk kop over kop. Spaans- / engels sprekend, hand- en voetenwerk kortom we begrepen elkaar. Omhoog moest de spanjaard werken ik had mijn dag. Eenmaal dalen, ging hij rete hard en zelfs uit het zadel dik over de 65 KM/h. Ik moest volgen en flink bij trappen. Eenmaal in Tossa afgezwaait richting Sant Feliu. De mazzelaar woonde daar een aantal maanden per jaar.
-------

Mijn doel vandaag was aanvallen op de fiets ! Ik sprak mijn fiets maat de avond ervoor en hij liet de term "aanvallen" klinken naar aanleiding van zijn rit. Deze inspirerende term zat nog in mijn kop. Nadat mijn vakantie benen waren verdwenen was het tijd om de klimmen langs de kust aan te vallen ! Niet defensief dus......

Op de terug weg mij bewust van de wedergeboorte op de fiets. Ik kon blijven gaan.....Dit heb je als fietser nodig minimaal 1 a 2 x per jaar.
Alles klopt, asfalt, weer, wind, hartslag, snelheid, fiets, beleving, en vooral riching....de ultieme steady state van de fietser.
Een met de weg en een paar enkele gedachten....bewustzijn klein en dus op minimaal 1% Zeg maar praktisch niets aan je kop. Gecontroleerd alle remmen los begijp je?... Het gevoel van goed fietsen is niet te beschrijven het is dat gevoel.

Klimmetjes zijn niet al te lang en steil maar toch pittig (6/7%) waren met bravour op het grote blad goed te doen. Op de terug weg plus het feit als ik eenmaal 34 voor reed achter mijn derailleur spontaan begon te schakelen naar eigen inzicht. Irritant,het was me van de week al opgevallen. Ik heb een handig park tool apparaatje dat mij vertelde dat mijn ketting aan het overlijden was. Uitgerekt, uitgetrokken zeg maar. Moe van de afgelopen maanden, tijd om er mee te kappen. KMC en toch wel zo'n 2500 KM mee gefietst.

Okey dat terzijde. Vermoeidheid dus uit de benen, ging ik als niet klimmer dansend en soepel

om hoog. Wat een geweldig gevoel. Ik denk dus dat klimmen toch goed te trainen is om dit langer vol te houden.

Eenmaal 50 KM verder en Tossa uit naar Lloret was de eerste klim net iets te lang gebleken waardoor ik dus weer terug op aarde belande en dus harkend, puffend, kwijlend met gierende kranslag kleppen de laatste kilometers moest af ploeteren. Het einde van de wedergeboorte was gepaseerd en dus de bevesting hiervan koesterde ik. Garmin vertelde mij dat mijn pols die geregeld ver boven het omslagpunt zat moest zakken. Benen konden het wel aan.

----------------------------
Dit was mijn laatste ritje in Spanje. Voldaan van de afgelopen week. Bij elkaar toch ruim 200 KM gefietst. Ik zeg ideaal om te fietsen en met gezin te genieten. Top vakantie plek.

Nu richting Parijs een paar dagen. Geen idee wat ik daar kan doen op de feits. We gaan het zien. Stiekem betrap ik mijn groeiende verlangen naar de Beemster, de Schellingwoude bruggen....deze dansend om hoog te fietsen zigzaggend door het verkeer en de stadslucht van Amsterdam op te snuiven...of deze met een stevige zuidwester op te fietsen. We leven in een schitterend fiets land !

Groet,
JZ

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie