advies gevraagd
Beste forumgenoten,
Ik wil een extra set (2e hands)wielen voor mijn atb aanschaffen, dit omdat ik gebruik op de weg en op de atb-tracks eenvoudig wil afwisselen. Ik rij nu met 9 speed en de wielen die ik op het oog heb zijn 8 speed. Mijn vraag is kan ik dit wiel probleemloos monteren of moet ik het wiel eertst 9 speed maken?
Gr. Docker
Ik wil een extra set (2e hands)wielen voor mijn atb aanschaffen, dit omdat ik gebruik op de weg en op de atb-tracks eenvoudig wil afwisselen. Ik rij nu met 9 speed en de wielen die ik op het oog heb zijn 8 speed. Mijn vraag is kan ik dit wiel probleemloos monteren of moet ik het wiel eertst 9 speed maken?
Gr. Docker
Je moet het wiel in zoverre 9-speed maken door er een juiste cassette op te monteren. Dat kan gewoon op een 8-speed body.
Wel even je remklauw of remblokken controleren en bijstellen. Bij 6 gaats schijven kun je eventueel shims van syntace gebruiken om ze op beide wielsets in dezelfde positie te krijgen.
Wel even je remklauw of remblokken controleren en bijstellen. Bij 6 gaats schijven kun je eventueel shims van syntace gebruiken om ze op beide wielsets in dezelfde positie te krijgen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
ik dacht geen problemen met de remmen te hebben, maar nu past het aangescafte 2e hands setje niet tussen m'n remblokjes, ook niet als ik ze helemaal heb uit gedraaid. Zijn er nog mogelijkheden om deze wielset passend te krijgen??
Ik hoor graag van jullie
Ik hoor graag van jullie
Dus het nu gekochte 8 speed-wiel heeft een velg die zo breed is dat hij niet tussen je remblokken past begrijp ik. Dit krijg je niet opgelost volgens mij. Een niewe smallere velg inspaken lijkt me een te dure oplossing. Mijn magura HS33 kan ik wel de hele rem wat naar buiten verstellen op de nokken op het frame, dus niet de remblokken verstellen, maar de hele unit, maar dat kan niet bij alle remmen. Het enige wat ik dan nog zou kunnen bedenken is met verder versleten remblokken rijden niet erg sjiek, maar meer kan ik niet bedenken.
Passie voor het fietsen en de fietsen.