Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

DT Swiss Aero Comp

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 28 jul 2012 14:53

DT Swiss heeft al een tijdje een nieuwe aerospaak in het programma, de Aero Comp. Deze werd al enige tijd gebruikt in een aantal fabriekssets maar wordt nu ook beschikbaar voor zelfbouw. Waar de Aerolite min of meer een platgeslagen Revolution is, is de Aero Comp de aerodynamische variant van de Competition, met een gelijk gewicht. De stijfheid zal ook op het niveau van de Competition zijn, hetgeen goed nieuws is. Vooral toepassing aan de aandrijfzijde icm Aerolites ligt voor de hand; hiervoor was nog geen geschikte aerospaak in het DT assortiment. Sapim heeft de CX Sprint (bijv. Wheeltec gebruikt die veel icm CX-Ray) maar Sapim is zo slecht verkrijgbaar voor de gewone sterveling. Weet iemand waar de Aero Comps verkrijgbaar zijn? Ik kan ze nog niet vinden in de bekendere webshops. Hopelijk blijft de prijs op maximaal 1,50€ per spaak.

Gebruikersavatar
WheelTec
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 nov 2011 11:12
Locatie: Noord-Scharwoude
Contact

Gebruikersavatar WheelTec 29 jul 2012 21:02

lvgh schreef:DT Swiss heeft al een tijdje een nieuwe aerospaak in het programma, de Aero Comp. Deze werd al enige tijd gebruikt in een aantal fabriekssets maar wordt nu ook beschikbaar voor zelfbouw. Waar de Aerolite min of meer een platgeslagen Revolution is, is de Aero Comp de aerodynamische variant van de Competition, met een gelijk gewicht. De stijfheid zal ook op het niveau van de Competition zijn, hetgeen goed nieuws is. Vooral toepassing aan de aandrijfzijde icm Aerolites ligt voor de hand; hiervoor was nog geen geschikte aerospaak in het DT assortiment. Sapim heeft de CX Sprint (bijv. Wheeltec gebruikt die veel icm CX-Ray) maar Sapim is zo slecht verkrijgbaar voor de gewone sterveling. Weet iemand waar de Aero Comps verkrijgbaar zijn? Ik kan ze nog niet vinden in de bekendere webshops. Hopelijk blijft de prijs op maximaal 1,50€ per spaak.
Helaas zijn zo'n beetje álle bijzondere spaken aftermarket slecht verkrijgbaar: D-Light, Aero Comp, Cx-Sprint. Grote nadeel van DT Swiss is ook nog eens het feit dat ze in Zwitserse Franken afgerekend moeten worden. En die worden duur betaald op het moment. Overigens is de Cx Sprint bijna een gram per spaak lichter dan de Aero Comp, terwijl de elasticiteitscurve vrijwel hetzelfde is. Dit was voor mij de voornaamste reden om voor de Cx Sprint te kiezen. Hier een kleine vergelijking van wat spaakgewichten: klik hier

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 29 jul 2012 21:52

Dat is nuttige info, bedankt. Die CX-sprint zijn inderdaad erg licht! Had ik niet verwacht.

Plaats reactie