Pagina 1 van 1

DT Swiss Aero Comp

Geplaatst: 28 jul 2012 14:53
door lvgh
DT Swiss heeft al een tijdje een nieuwe aerospaak in het programma, de Aero Comp. Deze werd al enige tijd gebruikt in een aantal fabriekssets maar wordt nu ook beschikbaar voor zelfbouw. Waar de Aerolite min of meer een platgeslagen Revolution is, is de Aero Comp de aerodynamische variant van de Competition, met een gelijk gewicht. De stijfheid zal ook op het niveau van de Competition zijn, hetgeen goed nieuws is. Vooral toepassing aan de aandrijfzijde icm Aerolites ligt voor de hand; hiervoor was nog geen geschikte aerospaak in het DT assortiment. Sapim heeft de CX Sprint (bijv. Wheeltec gebruikt die veel icm CX-Ray) maar Sapim is zo slecht verkrijgbaar voor de gewone sterveling. Weet iemand waar de Aero Comps verkrijgbaar zijn? Ik kan ze nog niet vinden in de bekendere webshops. Hopelijk blijft de prijs op maximaal 1,50€ per spaak.

Re: DT Swiss Aero Comp

Geplaatst: 29 jul 2012 21:02
door WheelTec
lvgh schreef:DT Swiss heeft al een tijdje een nieuwe aerospaak in het programma, de Aero Comp. Deze werd al enige tijd gebruikt in een aantal fabriekssets maar wordt nu ook beschikbaar voor zelfbouw. Waar de Aerolite min of meer een platgeslagen Revolution is, is de Aero Comp de aerodynamische variant van de Competition, met een gelijk gewicht. De stijfheid zal ook op het niveau van de Competition zijn, hetgeen goed nieuws is. Vooral toepassing aan de aandrijfzijde icm Aerolites ligt voor de hand; hiervoor was nog geen geschikte aerospaak in het DT assortiment. Sapim heeft de CX Sprint (bijv. Wheeltec gebruikt die veel icm CX-Ray) maar Sapim is zo slecht verkrijgbaar voor de gewone sterveling. Weet iemand waar de Aero Comps verkrijgbaar zijn? Ik kan ze nog niet vinden in de bekendere webshops. Hopelijk blijft de prijs op maximaal 1,50€ per spaak.
Helaas zijn zo'n beetje álle bijzondere spaken aftermarket slecht verkrijgbaar: D-Light, Aero Comp, Cx-Sprint. Grote nadeel van DT Swiss is ook nog eens het feit dat ze in Zwitserse Franken afgerekend moeten worden. En die worden duur betaald op het moment. Overigens is de Cx Sprint bijna een gram per spaak lichter dan de Aero Comp, terwijl de elasticiteitscurve vrijwel hetzelfde is. Dit was voor mij de voornaamste reden om voor de Cx Sprint te kiezen. Hier een kleine vergelijking van wat spaakgewichten: klik hier

Re: DT Swiss Aero Comp

Geplaatst: 29 jul 2012 21:52
door lvgh
Dat is nuttige info, bedankt. Die CX-sprint zijn inderdaad erg licht! Had ik niet verwacht.