Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Kopen bij Vos als beginner of niet?

rickkyyy
Forum-lid

rickkyyy 02 aug 2012 02:53

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen 3 jaar ATB gedaan met school, nu wil ik er graag verder mee samen met mijn vader. Maar bij mountainbiken hoort een fiets nu weet ik daar niet veel van af qua merken etc. Wat is bv het verschil tussen een Garnelli en een Sensa?
Nu ben ik bij Vos geweest en heb daar een fiets aangeboden gekregen die volgens hun een goede fiets is om op te beginnen en weinig aan te doen is.

Ben alleen wel erg benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie van Vos vinden. Hoor goeie maar ook slechte verhalen erover.

De fiets;

Mountainbike Garnelli Luciano Afmontage shimano xt/deore remsysteem HS33 Voorvork sr suntour XCM Wielset weinmann DA19 Banden ritchey Stuur & stuurnok supra componenten Zadel & zadelpen supra componenten
http://www.vosjunior.nl/2012/765-1142-l ... rnelli.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast heel erg bedankt!
Laatst gewijzigd door rickkyyy op 02 aug 2012 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 aug 2012 06:45

tip1: Pas je topic titel aan, Deze is nogal weinig zeggend

tip 2: Koop als beginner niet bij Vos. Als je een ervaren rot bent en precies weet wat je wilt en ook geen garantie hoeft, dan is Vos handig. Aan beginners verkoopt Vos elke fiets waar hij toevallig vanaf wil.
Live fast; die young. mijn blog

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 02 aug 2012 06:46

Bij Vos moet/kan je kopen als je zelf precies weet wat je wilt hebben. Ze adviseren je wat ze willen verkopen en dat hoeft niet het juiste advies voor jou te zijn!

Vlak bij Vos zit Reus. Daar kan je met een gerust hart naar toe. Hij weet waar hij het over heeft (is zelf oud beroepsrenner) en heeft nette prijsjes.

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 02 aug 2012 11:02

rob74 schreef:tip 2: Koop als beginner niet bij Vos. Als je een ervaren rot bent en precies weet wat je wilt en ook geen garantie hoeft, dan is Vos handig. Aan beginners verkoopt Vos elke fiets waar hij toevallig vanaf wil.
Volstrekte onzin zo heb ik mogen ervaren, de garantie is bij Vos prima geregeld en dat "elke fiets verkopen die hij maar wil" is ridicuul.
Geef antwoord op de vragen van de TS i.p.v. je persoonlijke gal te spuien over Vos.

Als beginner kun je bij weinig FM's goed te recht er is vaak sprake van "toevallig nog een fiets op voorraad die passend is" die dat vervolgens niet is, ook dit valt regelmatig te lezen op het forum. Dat probleem speelt bij Vos niet want die heeft, bij wijze van spreke, een voorraad als een importeur.

Mijn advies is naar wie je ook gaat, neem iemand mee die denkt kennis van zaken te hebben. Stel kritische vragen en ga niet op de eerste de beste aanbieding in.
Bezoek meerder fietsenmakers en vergelijk hun verhalen en aanbiedingen, let daar bij ook op de aangeboden maatvoering van de frames.

Ter voorbereiding zijn op het internet zijn voldoende websites te vinden om een idee te krijgen over de geschikte frame hoogte en dergelijke, dit zijn wel statistisch aannames dus pas op, de uitkomst is een vertrekpunt.

Succes en veel plezier.
Laatst gewijzigd door tourpretendent op 02 aug 2012 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2012 11:10

tourpretendent schreef: en dat "elke fiets verkopen die hij maar wil" is ridicuul.
Absoluut niet!!!
Ik kwam er vorig jaar op 100% zeker voor een 55cm Dogma frame wat hij nog zou hebben, maar na een snelle blik op mijn persoontje wist hij te vertellen dat een 56 ab-so-luut het allerbeste was voor mij. Zonder twijfel!! Een heel verhaal hoe-en-waarom, maar ik hield mijn poot stijf. Toen kwam de aap uit de mouw; de 55 had ie niet, alleen de even-maten hingen er nog.....
En uit mijn ooghoeken zag ik ook een dame op een te grote fiets gezet worden omdat die toevallig meisjeskleuren had. Mijn vingers jeukten om het meisje te beschermen tegen die aankoop.
Ik probeer en dan ook zo min mogelijk te komen.
Less is bore

perik
Forum-lid

perik 02 aug 2012 11:14

Dat is volgens mij niet alleen een Vos-kwaal. Een maatje van mij kreeg bij een fietsenmaker, die een tijdje terug tot beste van Nederland was uitgeroepen, een 57cm aangemeten. Hij is 2.01m!

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 02 aug 2012 11:19

daniel1975 schreef:
tourpretendent schreef: en dat "elke fiets verkopen die hij maar wil" is ridicuul.
Absoluut niet!!!.
Daniel, het is ridicuul om te stellen dat dat bij Vos wel het geval is en bij anderen niet, zo wordt regelmatig op het forum aangetoond.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2012 11:24

Klopt, maar als leek zou ik er nooit iemand adviseren heen te gaan. De kans op verkeerd advies is gewoon significant groter daar.
Less is bore

perik
Forum-lid

perik 02 aug 2012 11:44

Los daarvan ziet die Garnelli (huismerk van Vos) er heel goed uit. Afhankelijk van de prijs en of hij past natuurlijk, maar dit is een degelijke fiets zonder zwakke punten waar je en hele tijd mee vooruit kan. Wat is de maat en hoe lang bem je?

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 aug 2012 11:55

Rickkyyy en Tourpretendent:

lees dit topic eens http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=21793" onclick="window.open(this.href);return false;

rook=vuur
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 02 aug 2012 12:01

supergrover1 schreef:Rickkyyy en Tourpretendent:

lees dit topic eens http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=21793" onclick="window.open(this.href);return false;

rook=vuur
Mijn ervaringen met de Vos zijn anders dan in dat topic worden aangehaald door o.a. concurrenten van de Vos.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 aug 2012 12:03

[quote="tourpretendent] Geef antwoord op de vragen van de TS i.p.v. je persoonlijke gal te spuien over Vos.[/quote]

als je de openingspost van TS goed gelezen had kom je hetvolgende tegen:

"Ben alleen wel erg benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie van Vos vinden."

waarvan akte...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie