Bestaat er eigenlijk wel een fietscomputer met tevreden gebruikers?
Graag zou ik een nieuwe fietscomputer kopen van rond de 100€. Snelheid, hartslag (en evt. trapfrequentie) wil ik kunnen zien in 1 oogopslag. Nu wilde ik de Polar sc200cad aanschaffen maar lees op allerlei fora dat ie stoort, het soms niet doet, kapot gaat etc. Ik lees nog net niet dat ie spontaan in brand vliegt. Ook over allerlei andere merken/modellen lees ik dezelfde soort klachten.
Is er niet een fietscomputer rond de 100€-prijsklasse met hartlagmeter, die gewoon unaniem wordt gezien als (een van) de beste fietscomputer, en die niet stoort, uitvalt zonder reden, spontaan uit elkaar valt, etc? Of bestaat dat gewoon niet?
Is er niet een fietscomputer rond de 100€-prijsklasse met hartlagmeter, die gewoon unaniem wordt gezien als (een van) de beste fietscomputer, en die niet stoort, uitvalt zonder reden, spontaan uit elkaar valt, etc? Of bestaat dat gewoon niet?
hmm unaniem zal wel niet lukken, want er zijn altijd wel mensen die negatieve ervaringen hebben.
Ik kan alleen mijn eigen ervaring delen, met de cateye V3, iets duurder dan 100E, maar wat mij betreft een prima computertje, met alle opties die je noemt.
Ik kan alleen mijn eigen ervaring delen, met de cateye V3, iets duurder dan 100E, maar wat mij betreft een prima computertje, met alle opties die je noemt.
Koga Team Edition
Garmin Edge 705 , niet helemaal jou prijsklasse, maar ding doet precies wat hij moet doen.
In ogenschouw nemen dat het altijd beter kan.
Misschien is het verstandig om iets meer uit te geven zodat je iets hebt waar je tevreden over kunt zijn.
cheers,
Peter
In ogenschouw nemen dat het altijd beter kan.
Misschien is het verstandig om iets meer uit te geven zodat je iets hebt waar je tevreden over kunt zijn.
cheers,
Peter
Waarom niet een Edge 500 ? Stukje goedkoper dan de 705.
De 705 is overigens alweer verouderd en opgevolgd door de 800.
De 705 is overigens alweer verouderd en opgevolgd door de 800.
Iedere fietscomputer vraagt op z'n tijd wel wat gepruts, zeker de meer complexe met navigatie, computeraansluiting, etc. Als je dat niet wilt is de beste computer helemaal geen computer.
Voor de rest moet je al die verhalen toch wel met een korreltje zout nemen. Diegenen die geen problemen hebben, zijn te druk met fietsen om te posten hoe goed hun computer het doet, maar oh wee als de computer het niet doet. Dat is gelijk goed voor een discussie. Internet is eigenlijk net als het tv journaal en de krant: er worden meningen verkondigd, geen waarheden.
Voor de rest moet je al die verhalen toch wel met een korreltje zout nemen. Diegenen die geen problemen hebben, zijn te druk met fietsen om te posten hoe goed hun computer het doet, maar oh wee als de computer het niet doet. Dat is gelijk goed voor een discussie. Internet is eigenlijk net als het tv journaal en de krant: er worden meningen verkondigd, geen waarheden.
Ik ben een tevreden gebruiker van een Polar CS100 met cadansmeter. Hij stoort vrijwel nooit, alleen een enkele boerderij met op afstand bedienbare schuurdeuren 'zet' hem op nul. Het kan voor mij niet beter.
Vergeet niet het Shimano wielen effect: Er zijn er zoveel meer van dan van de concurrentie, dat het lijkt alsof er heleboel mensen ontevreden over zijn. En er zijn dus een heleboel Polars.
Vergeet niet het Shimano wielen effect: Er zijn er zoveel meer van dan van de concurrentie, dat het lijkt alsof er heleboel mensen ontevreden over zijn. En er zijn dus een heleboel Polars.
Ik ben zeer tevreden met mijn Sigma BC 2209 MHR. Past precies binnen jouw budget en heeft alle functies die je noemt. Maar ook daar zijn waarschijnlijk zowel positieve als negatieve verhalen over. In de Duitse tijdschriften BIKE en Mountainbike goede test-oordelen, maar het is natuurlijk ook een Duits merk, dat kan er wat mee te maken hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
ponsteen schreef:
Shimano heeft ook gewoon een paar draken van wielen op de markt gebracht..... En dat straalt uit naar alle andere wielen van dat merk.
Polar: ik rij met een cs400 en mevr75 met een cs200. Ik merk duidelijk dat de 400 veel minder storingsgevoelig is. De 200 valt vaker weg (je hoort hem dan piepen) maar pakt ook heel snel weer op. Is het irritant? Soms wel ja. Merk je er echt iets van: nee! Op een rit van 100km scheelt het tussen de 300 en 600m op de totaalafstand. Minder dan 1% dus. Ik zie geen reden om geen 200 aan te schaffen.
Less is bore
Hier nog een (on) tevreden Polar gebruiker. Ik ben tevreden over de srevice van Polar maar niet tevreden over hun hartslagbanden. Na een half jaar zijn die dingen bij mij al versleten. En Polar blijft maar nieuwe meegeven. De laatste keer dat ik bij het service punt stond, zei ik nog gekscherend: "Tot over een half jaar". Dat vonden ze volgens mij niet echt leuk.
Live fast; die young. mijn blog
Ik doe al een jaar of 8 met een Polar S710i en de laatste jaren ook een S720i daarnaast (wilde de S710i nog verkopen, maar nog niet gedaan). Met de eerste hartslagband deed ik ca. 5 jaar. Toen was de batterij leeg. Snap het zelf ook niet, maar het is toch echt zo. Ondanks gemiddeld zo'n 400 uur sporten per jaar.
Nagenoeg geen problemen met beide horloges.
Nagenoeg geen problemen met beide horloges.