Pinarello
Hallo,
Ik heb een pinarello op het oog, en de maat is 55. Ik heb nu een scott, maat 54 en die is goed. Zou ik op de 55 passen? Ik ben 1.74 m. lang.
Op mijn scott heb ik Shimano 105, op de pinarello zit campa veloce, in hoeverre zit dit onder Shimano 105? Is het een voelbaar verschil of zal dit wel meevallen?
Alvast bedankt!
Lemoni
Ik heb een pinarello op het oog, en de maat is 55. Ik heb nu een scott, maat 54 en die is goed. Zou ik op de 55 passen? Ik ben 1.74 m. lang.
Op mijn scott heb ik Shimano 105, op de pinarello zit campa veloce, in hoeverre zit dit onder Shimano 105? Is het een voelbaar verschil of zal dit wel meevallen?
Alvast bedankt!
Lemoni
Over de maat kan ik niet veel zeggen. Pas op voor aanbiedingen. Ze zijn verleidelijk maar heben het gevaar in zich dat je niet op de juiste maat frame komt te zitten. Die Veloce groep kun je kwalitatief goed vergelijken met 105.
Camerig is prachtig!
Lemoni schreef:Hallo,
Alvast bedankt!
Lemoni
Het lijkt me nogal aan de hoge kant voor jou. Ik ben 1.78 en rijd op een Pinarello FP6 van 51,5 cm. Wel iets kortere benen maar misschien dan vergelijkbaar met jou. Koop zeker niet te groot zou ik zeggen. Ik weet niet waar je de Pina wilt gaan kopen?
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
-
- Forum-lid
ik ben 1.72 en heb een maatje 54. dit weekend een FP2 aangeschaft, hiervoor had ik een specialized Allez, ook maat 54.
heb een FP2 2010 met 105 gekozen (kon kiezen tussen 105 of veloce), 105 vond ik fijner voelen dan de veloce (shifters met hendel vond ik fijner dat met dat duimpje).
Zowel bij Vos als bij Rings Goirle vonden ze 55 te groot voor mij....
welk model heb je op het oog?
heb een FP2 2010 met 105 gekozen (kon kiezen tussen 105 of veloce), 105 vond ik fijner voelen dan de veloce (shifters met hendel vond ik fijner dat met dat duimpje).
Zowel bij Vos als bij Rings Goirle vonden ze 55 te groot voor mij....
welk model heb je op het oog?
Heb een p3.13 carbon op het oog.
Heb de bovenbuis van mijn scott gemeten en die is 53 cm, de zadelbuis is 50 cm. Bij de Pinarello zijn ze volgens mij beide 55 cm, als ik naar deze tabel kijk: http://www.pinarello.com/else/technical_data.pdf
Klopt dat? Vrees dan dat ie te groot is.. in hoeverre kan dit dan nog opgevangen worden door een kleinere stuur- en zadelpen?
Heb de bovenbuis van mijn scott gemeten en die is 53 cm, de zadelbuis is 50 cm. Bij de Pinarello zijn ze volgens mij beide 55 cm, als ik naar deze tabel kijk: http://www.pinarello.com/else/technical_data.pdf
Klopt dat? Vrees dan dat ie te groot is.. in hoeverre kan dit dan nog opgevangen worden door een kleinere stuur- en zadelpen?
Ja dat dacht ik al dat die Pina te groot zou zijn. Ga voor een passend frame en een goed advies i.p.v. ff snel voor een fiets te gaan om misschien wat korting te krijgen. Met noodoplossingen een frame passend maken lijkt me een minder goed idee.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
danny1407 schreef:Madhill schreef:Hier mijn Pina maat 51,5 cm. Ik zit er toch erg goed op met mijn 1m78.
Ik wil niet betweterig klinken, maar volgens mij kom je meer in de buurt van 54 als je een rolmaatje langs je buis houdt?
Ziet er groot uit voor een 51,5!
Ik ben ook wat verbaast: ben 176 en heb een 55cc.