Hallo,
Ik heb zonet mijn ketting, cassette en derailleurwieltjes vervangen maar ik heb nu last van een krakend geluid wanneer ik kracht zet. Echter hoor ik dit geluid enkel wanneer mijn ketting op mijn binnenblad ligt. Als ze op mijn buitenblad ligt en ik loop op de trappers dan hoor ik het niet. Heb ook al geprobeerd met een ander wiel en dat verandert niets aan de situatie. Zou een versleten binnenblad de oorzaak kunnen zijn? Kan moeilijk zelf uitmaken of mijn binnenblad al dan niet versleten is aangezien ik nog geen ervaring heb met ouderdomsverschijnselen ed.
Krakende ketting binnenblad
-
- Forum-lid
Hoeveel km is er mee gereden?
Het kan zijn dat de ketting nog een klein beetje in moet lopen op het binnenblad maar de kans is groot dat je binnenblad een heel eind op is. Kijk het even 2 weken aan en als hij blijft kraken dan zou ik het blad vervangen.
Het kan zijn dat de ketting nog een klein beetje in moet lopen op het binnenblad maar de kans is groot dat je binnenblad een heel eind op is. Kijk het even 2 weken aan en als hij blijft kraken dan zou ik het blad vervangen.
Ik heb nog geen rit met mijn nieuwe ketting gereden omdat ik het gekraak mij irriteert. Stel dat mijn binnenblad versleten is kan het dan veel kwaad voor mijn ketting dat ik nog enkele ritten rijd? Of zal mijn ketting daar niet veel hinder van ondervinden? Zou niet willen dat deze daardoor sneller gaat slijten.
Boutjes zouden normaal toch goed moeten aangedraaid zijn, ben er niet aangeweest, maar ik zal het ook nog eens nakijken.
Bedankt!
Boutjes zouden normaal toch goed moeten aangedraaid zijn, ben er niet aangeweest, maar ik zal het ook nog eens nakijken.
Bedankt!
-
- Forum-lid
Een ketting zal niet zo snel inslijten met een ouder binnenblad hoor, of het moet zo erg versleten zijn dat er haaievinnen op zitten...peejee schreef:Ik heb nog geen rit met mijn nieuwe ketting gereden omdat ik het gekraak mij irriteert. Stel dat mijn binnenblad versleten is kan het dan veel kwaad voor mijn ketting dat ik nog enkele ritten rijd? Of zal mijn ketting daar niet veel hinder van ondervinden? Zou niet willen dat deze daardoor sneller gaat slijten.
Bedankt!
Je zou de kettingboutjes nog even kunnen schoonmaken, en daarna invetten met (wederom) zuurvrije vaseline. Vastdraaien en overige vaseline verwijderen.
Maar vaak zit het gekraak in net vervangen/losgehaalde onderdelen...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.