Hallo,
Pas heb ik een Target mountainbike gekregen (ingeruild tegen mijn oude). Ik heb 21 versnellingen. Maar mijn voor-derailleur werkt niet helemaal goed. Als ik naar de 2 wil schakelen moet hoor ik eerst 3 'klikjes' in-plaats van 1. En als ik van de 2 naar de 3 schakel hoor ik 2 'klikjes'. Voor de rest heb ik alles wel afgesteld (denk ik). Kan iemand vertellen hoe je dit goed kan maken of zo?
Alvast bedankt.
Ps. Ik ben een leek op gebied van fietsen en dergelijks. Dus liever geen moeilijke taal
Voor-derailleur afstellen
-
- Forum-lid
Schakelt die nou wel of niet? Waarom drukte om de klikjes? die komen niet van die derailleur!
Hangt ook nog af van het type shifters, oei dat is vast moeilijke taal! (gewoon even opzoeken, het leven is een leerproces!)
Hangt ook nog af van het type shifters, oei dat is vast moeilijke taal! (gewoon even opzoeken, het leven is een leerproces!)
-
- Forum-lid
Hij schakelt wel. Maar het is makkelijk om gewoon één klikje te horen als je schakelt.
Volgens mij is het een Gripshift max.
Volgens mij is het een Gripshift max.
- plantagenet
- Forum-lid
Wat ik er van begrijp zijn die `tussenklikjes` meer bedoeld voor een fijnafstelling van je voorderailleur. Het maakt nml nog wel uit of je met je ketting op je achtertandwielen (casette) op een groot of klein tandwiel staat. Je kettinglijn is dan heel anders en dan zou de ketting tegen de kooi van je voorderailleur aan kunnen komen (ratelen). Door bv 1 klikje te geven ben je van dat geratel af.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Ja dat merk ik ook, dus dit is goed? Ik dacht van het hoort niet of zo.plantagenet schreef:Wat ik er van begrijp zijn die `tussenklikjes` meer bedoeld voor een fijnafstelling van je voorderailleur. Het maakt nml nog wel uit of je met je ketting op je achtertandwielen (casette) op een groot of klein tandwiel staat. Je kettinglijn is dan heel anders en dan zou de ketting tegen de kooi van je voorderailleur aan kunnen komen (ratelen). Door bv 1 klikje te geven ben je van dat geratel af.
Daarom rijd ik, en heel wat top-riders, met GripShift, en dat al 14 jaar!
Volgende keer pas klagen als er wat mis is!!
- plantagenet
- Forum-lid
TS is, zoals hij/zij zelf al aangeeft, niet heel erg bekend met fietstechniek. Ook voor zulke vragen moet ruimte zijn op een forum als deze! Van klagen is in mijn ogen geen sprake.klimmer schreef:Daarom rijd ik, en heel wat top-riders, met GripShift, en dat al 14 jaar!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Oke dank u wel!