Camping of uitvalsbasis Pyreneeen
In het kader van "voorpret kan niet vroeg genoeg beginnen" , wat is een goede uitvalsbasis voor het beklimmen van de bekende Pyreneeencols?
Tips voor campings zijn ook welkom. Is een zwembad een reële eis? Hoe zit het 's nachts met de temperatuur in de zomermaanden?
Tips voor campings zijn ook welkom. Is een zwembad een reële eis? Hoe zit het 's nachts met de temperatuur in de zomermaanden?
Ik zat in 2008 in Saint-lary-soulan, vond de uitvalbasis prima! Enige wat veraf was de aubisque, die heb ik dan ook niet gedaan.
Weer vond ik daar toch wel minder als je de Provence gewend bent, 's avonds koelt het best af maar zoals je weet zat ik niet in een tent Het weer kan best mooi zijn maar de volgende dag kan het ook regenen, en dat doet
Kortom een fietsparadijs echter mijn gezin vond het een iets minder geslaagd avontuur, echter het eten vond ik, restaurants, zeer goed voor een schappelijke prijs!
Weer vond ik daar toch wel minder als je de Provence gewend bent, 's avonds koelt het best af maar zoals je weet zat ik niet in een tent Het weer kan best mooi zijn maar de volgende dag kan het ook regenen, en dat doet
Kortom een fietsparadijs echter mijn gezin vond het een iets minder geslaagd avontuur, echter het eten vond ik, restaurants, zeer goed voor een schappelijke prijs!
YFood !!!
+1 csteenbe heb er in 2010 gezeten je kan er goed fietsen. Alles is behoorlijk aan te rijden. Wij hadden redelijk weer toen maar het was daar minder warm dan alpen of provence. Wat ook wil helpen als het daar minder weer is om de grens over te gaan naar spanje kan zo maar 15 graden schelen.
- plantagenet
- Forum-lid
Camping International in Luz-Saint-Sauveur is wellicht een goede uitvalsbasis. Ik heb daar in 2009 gestaan. Vanaf de camping zijn diverse cols goed bereikbaar. Je rijd vanaf de camping 'zo' de Tourmalet op en ook andere bekende cols liggen in de buurt zoals de Aubisque en Hautacam. De camping zelf ligt op ca. 900 m. Wat je daarvan merkt is dat het 's nacht best fris kan worden. 10-12 graden is geen uitzondering. Vanwege de hoge bergen heb je ook vrij laat de zon op de camping en is deze ook vrij snel weer achter de bergen verdwenen. Verder heeft de camping een aardig zwembad en goed sanitair. http://www.international-camping.fr/
In de Fiets van Augustus zijn diverse cols beschreven die vanaf deze camping goed te bereiken zijn. Tijdens je beklimmingen zul je zien dat de omgeving werkelijk schitterend is. Succes met je zoektocht!
In de Fiets van Augustus zijn diverse cols beschreven die vanaf deze camping goed te bereiken zijn. Tijdens je beklimmingen zul je zien dat de omgeving werkelijk schitterend is. Succes met je zoektocht!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- margriet
- Forum-lid
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
- Contact
In de Fiets! van deze maand een artikel over Argeles-Gazost als uitvalsbasis. Heb er zelf ook ooit een aantal dagen doorgebracht en kan beamen dat het een prima uitvalsbasis is. Stonden toen op een camping - met zwembad en die was toen hard nodig ivm grote hitte - vlak tegenover een grote supermarkt (een Intermarché meen ik mij te herinneren). De temperatuur was toen ook 's nachts nog behoorlijk hoog. Oh ja, vlak naast 'onze' camping was een andere camping van het type elke-dag-animatie...
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias
Margriet | Les Camélias
Helaas betekent "zwembad" vaak ook meteen "animatie" en een heleboel klootjesvolk, veelal Nederlanders, compleet met caravan, 3/4 broeken, wifebeaters, enkelsokjes en schreeuwende kinderen. Daar heb ik dus geen zin in. Wij staan daarom vrijwel altijd bij de boer maar in de Pyreneeën hebben die geen zwembad dus dat wordt keuzes maken. Maar ach, we hebben nog een jaar dus dat komt wel
Dank voor alle tips tot zover en keep 'm coming
Nog een vraag, hoe zit het met BBQ'en in die regio? Doen ze daar net zo panisch over als in de Provence?
Dank voor alle tips tot zover en keep 'm coming
Nog een vraag, hoe zit het met BBQ'en in die regio? Doen ze daar net zo panisch over als in de Provence?
Laatst gewijzigd door havana op 13 aug 2012 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet om flauw te doen maar die paniek rondom BBQ doen ze echt niet om havana te pesten. Is het je wel eens opgevallen hoe droog het gebied in de zomer ishavana schreef:....Nog een vraag, hoe zit het met BBQ'en in die regio? Doen ze daar net zo panisch over als in de Provence?
Live fast; die young. mijn blog
Ah, vandaar dat locals wel gewoon mogen bbq'en en fikkies mogen stoken in hun tuin!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat snap ik ook best, maar dan kan ik het nog steeds vervelend vinden. Overigens krijg je echt geen bosbrand door een bbq, wel door een gek die de boel aansteekt.
Op Curacao is t nog een stukkie droger dan in de Provence en iedereen braait zich daar compleet suf. Nooit een probleem.
Op Curacao is t nog een stukkie droger dan in de Provence en iedereen braait zich daar compleet suf. Nooit een probleem.
Sorry Havana, ik wil niet met het vingertje zwaaien maar ik denk dat het juist door die onderschatting van het gevaar op een bosbrand is dat er regelmatig bosbranden ontstaan.
Die regels zijn er meestal wel door mensen uitgevaardigd die de gevaren kennen en de gevolgen soms al hebben meegemaakt.
't is net als met wandelaars in de bergen of skieers : de meesten die in de problemen komen dachten ook dat de regels er zijn om mensen te pesten of dat er hun niks zou gebeuren.
Die regels zijn er meestal wel door mensen uitgevaardigd die de gevaren kennen en de gevolgen soms al hebben meegemaakt.
't is net als met wandelaars in de bergen of skieers : de meesten die in de problemen komen dachten ook dat de regels er zijn om mensen te pesten of dat er hun niks zou gebeuren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Zullen we het weer over de oorspronkelijke vraag hebben......
Ideale uitvalsbasis in de Pyreneeen is Argeles Gazost. Aan de voet van Hautecam en Soulor / Aubisque. Tourmalet, Luz Ardiden en enkele andere cols binnen handbereik. Ook Lourdes is met gemak op de fiets te doen
Ik ben niet (meer) zo van de campings, maar in AG zelf zijn 1 of 2 grote campings, waar Havana het niet zo op heeft. Toen ik nog wel kampeerde (ahum) heb ik eens in Arcizans Avant gestaan, op zo'n 3km van AG. Natuurlijk ook daar Nederlanders (toen), maar verder een vrij sobere camping.
Ideale uitvalsbasis in de Pyreneeen is Argeles Gazost. Aan de voet van Hautecam en Soulor / Aubisque. Tourmalet, Luz Ardiden en enkele andere cols binnen handbereik. Ook Lourdes is met gemak op de fiets te doen
Ik ben niet (meer) zo van de campings, maar in AG zelf zijn 1 of 2 grote campings, waar Havana het niet zo op heeft. Toen ik nog wel kampeerde (ahum) heb ik eens in Arcizans Avant gestaan, op zo'n 3km van AG. Natuurlijk ook daar Nederlanders (toen), maar verder een vrij sobere camping.