Hoi,
Mijn shifter voor de voorderrie (3 x 10, Shimano Ultegra 6700) schakelt niet meer naar een kleiner blad.
Naar groot wel, maar terug dus niet.
Het is net of je in het lucht-ledige schakelt met het kleine hendeltje.
Ik heb al vele dingen bekeken waar het aan zou kunnen liggen (ook de WD40 truuk gedaan), maar het zit echt in de shifter zelf.
Er komt gewoon geen spanning op de kabel.
Een tijdje geleden is de fiets wel omgevallen (deze stond tegen een tafel aan) op de betreffende shifter. Maar ik heb daarna nog wel kunnen schakelen, dus ik weet niet 100% of het hier mee te maken heeft.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Kan er een veertje ofzo in de shifter los zijn geraakt ofzo?
Ultegra 6700 shifter voorderrie
we hadden hetzelfde probleem bij een 6600, volgens FM was er een veertje weg, niet los te krijgen en een nieuwe shifter was ook weer niet los te krijgen.
via een forumlid een microshifter aangeschaft en het probleem is nu verholpen.
via een forumlid een microshifter aangeschaft en het probleem is nu verholpen.
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo
Probleem zit blijkbaar in en productiefout van deze shifters. Ik heb inmiddels de 3e shifter op mijn fiets zitten. Gestart met fietsen in maart, 2e shifter gemonteerd in de eerste week van juli en sinds vorige week de 3e gemonteerd. Wel alles onder garantie maar natuurlijk zeer vervelend.
Ik heb mij daarbij laten vertellen dat Shimano alle shifters teruggehaald heeft naar de fabriek maar de nu gemonteerde shifter is nog steeds uit de foute serie. Vraag mij dus af hoelang deze functioneert.
Groeten
Ik heb mij daarbij laten vertellen dat Shimano alle shifters teruggehaald heeft naar de fabriek maar de nu gemonteerde shifter is nog steeds uit de foute serie. Vraag mij dus af hoelang deze functioneert.
Groeten