goeie carbon racefiets onder 1600euro
-
- Forum-lid
Ik ben op zoek naar een carbon racefiets onder de 1600euro.
Dingen die hij moet hebben:
1. gewone wielen( dus geen halfvolle)
2. de wielen moeten min. 20 spaken hebben
3. versnellingen moeten 50x18 zijn
Hij moet voldoen aan de richtlijnen voor 14 jarigen aspiranten.
Hopelijk kan iemand helpen.
Alvast bedankt!
Dingen die hij moet hebben:
1. gewone wielen( dus geen halfvolle)
2. de wielen moeten min. 20 spaken hebben
3. versnellingen moeten 50x18 zijn
Hij moet voldoen aan de richtlijnen voor 14 jarigen aspiranten.
Hopelijk kan iemand helpen.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door the fastest op 21 aug 2012 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoezo carbon? Zou voor alu gaan, bijvoorbeeld Canyon. Voor 50 euro koop je vervolgens een cassette die aan je eisen voldoet...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- thestudent
- Forum-lid HC
14 jarigen op een carbon frame zetten, maar twee jaar later na een flinke groeispurt hebben ze alweer een andere nodig. Dat lijkt me geldverspilling. Maar kom eerst maar eens met dingen die je wat lijken, niet alles hoeft aangedragen in hapklae blokjes gevoederd te worden. Maar met dit budget kom je altijd ongeveer uit op hetzelfde. Overjarig bij een FM ( nu nog niet de tijd voor ). Duits merk ( Rose haibike bulls etc. ) met shimano 105 en wielen in de trand van shimano rs20, mavic aksium.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
en welk is volgens jullie het beste merk?
-
- Forum-lid HC
het merk dat je kunt betalen...... 1600 is een krap budget maar voor een jeugdrenner meer dan genoeg. Bij cube of elk ander budget merk kun je prima slagen voor dat bedrag (en dure carbon racers kunnen altijd nog). En bij de jeugd word bovenmatig veel kapot gereden en het zal ook vervangen moeten worden (en als hij op een alu racer niet wint doet hij dat op carboin materiaal ook niet.....)
Houdt er wel rekening mee dat niet alle merken een race geometrie in de genoemde prijsklasse hebben.
Houdt er wel rekening mee dat niet alle merken een race geometrie in de genoemde prijsklasse hebben.
-
- Forum-lid
Zijn lievelingsmerken zijn Cervelo en Fuji , zou daar een goede fiets onder de de 1600euro voor zijn?
http://www.bike-discount.de/shop/k1848/ ... l?mfid=711 of http://www.bike-discount.de/shop/k1847/ ... l?mfid=711the fastest schreef:Zijn lievelingsmerken zijn Cervelo en Fuji , zou daar een goede fiets onder de de 1600euro voor zijn?
Voor dat bedrag bouw je een alu cervelo op met zonda wielen en een centaur groep.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Topic starter met dubbele persoonlijkheidthe fastest schreef:Zijn lievelingsmerken zijn Cervelo en Fuji , zou daar een goede fiets onder de de 1600euro voor zijn?
Een alu Canyon lijkt me ruim voldoende, een Cervelo is denk ik moeilijk te krijgen binnen het budget.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
-
- Forum-lid
het budget is nog wel een beetje uitrekbaar maar naar die fuji's die _pfw_ voorstelt ga ik zeker eens kijken. bedankt voor de tips!