Als ik op mijn Pinarello FM1 (tijdritfiets) heb gereden, merk ik dat ik meer last heb van mijn benen dan wanneer ik op mijn Pinarello FP2 (racefiets) heb gefietst.
De afstellingen lijken zo op het eerste gezicht hetzelfde, maar aangezien de geometrie van de FM1 en dergelijke toch wezenlijk anders is wil ik het geheel door een erkende
specialist laten afstellen.
Weet iemand welk bedrijf/bedrijven dit doen ?? (Liefst een beetje in de buurt van Almere).
Het gaat dus om de afstelling van de tijdritfiets
Alvast bedankt
Tijdritfiets af laten stellen, waar kan dat ??
Chris Brands zit redelijk bij jou in de buurt (Naarden): http://www.chris-brands.nl/fietsmeting/" onclick="window.open(this.href);return false; Triatleet, dus ervaring met tijdritfietsen lijkt me.
Of SMA Midden-Nederland (Amersfoort), dan kun je het wellicht (deels) vergoed krijgen via je ziektekostenverzekering (sportmedisch advies).
Heb je overigens het artikel gelezen dat laatst in de Fiets stond? Daaruit bleek dat als de verschillende uitkomsten van fietsmetingen vergeleken werden, er nogal wat verschillen in zaten.
Of SMA Midden-Nederland (Amersfoort), dan kun je het wellicht (deels) vergoed krijgen via je ziektekostenverzekering (sportmedisch advies).
Heb je overigens het artikel gelezen dat laatst in de Fiets stond? Daaruit bleek dat als de verschillende uitkomsten van fietsmetingen vergeleken werden, er nogal wat verschillen in zaten.
Misschien een aardig filmpje om alvast zelf wat voorstudie te plegen http://www.youtube.com/watch?v=0mb5g55ly_I" onclick="window.open(this.href);return false;
Verhelderend filmpje !Peter1379 schreef:Misschien een aardig filmpje om alvast zelf wat voorstudie te plegen http://www.youtube.com/watch?v=0mb5g55ly_I" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ook nog een adres in Hilversum, ben er zelf 1 x geweest en heb zeker een goede indruk opgedaan: http://www.tri-run.com/bikefitting-uitleg-pm-26.html
Er zijn meer van dit soort filmpjes te vinden maar daar loop je vanzelf tegenaan als je deze bekijkt. Maar ook hier geldt natuurlijk wel dat het voor ieder individu weer anders kan zijn, belangrijk blijft dat je vooral lekker op je fiets zit denk ik. Je kunt er natuurlijk helemaal wetenschappelijk op gezet worden maar als je dat vervolgens nog geen 10 km volhoudt schiet je er niets mee op.ronin schreef:Verhelderend filmpje !Peter1379 schreef:Misschien een aardig filmpje om alvast zelf wat voorstudie te plegen http://www.youtube.com/watch?v=0mb5g55ly_I" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ook nog een adres in Hilversum, ben er zelf 1 x geweest en heb zeker een goede indruk opgedaan: http://www.tri-run.com/bikefitting-uitleg-pm-26.html
Mijn ervaring is ook dat je na verloop van tijd toch je zithouding weer eens tegen het licht moet houden, het kan tenslotte best zijn dat je op enig moment dieper kunt gaan zitten als voorheen of meer naar voren of naar achteren. Ik heb bv gisteravond nog een langere zadelpen gemonteerd omdat ik nu toch vond dat ik te laag zat. En dat na 24 jaar he! Dus iedere 24 jaar een revisie van je zitpositie
Dat is ook zo......mijns inziens heeft het vooral met je flexibiliteit te maken. Persoonlijk zit ik zelf niet graag al te diep en daar is mijn fiets ook op afgesteld.Peter1379 schreef:Er zijn meer van dit soort filmpjes te vinden maar daar loop je vanzelf tegenaan als je deze bekijkt. Maar ook hier geldt natuurlijk wel dat het voor ieder individu weer anders kan zijn, belangrijk blijft dat je vooral lekker op je fiets zit denk ik. Je kunt er natuurlijk helemaal wetenschappelijk op gezet worden maar als je dat vervolgens nog geen 10 km volhoudt schiet je er niets mee op.ronin schreef:Verhelderend filmpje !Peter1379 schreef:Misschien een aardig filmpje om alvast zelf wat voorstudie te plegen http://www.youtube.com/watch?v=0mb5g55ly_I" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ook nog een adres in Hilversum, ben er zelf 1 x geweest en heb zeker een goede indruk opgedaan: http://www.tri-run.com/bikefitting-uitleg-pm-26.html
Mijn ervaring is ook dat je na verloop van tijd toch je zithouding weer eens tegen het licht moet houden, het kan tenslotte best zijn dat je op enig moment dieper kunt gaan zitten als voorheen of meer naar voren of naar achteren. Ik heb bv gisteravond nog een langere zadelpen gemonteerd omdat ik nu toch vond dat ik te laag zat. En dat na 24 jaar he! Dus iedere 24 jaar een revisie van je zitpositie
Diezelfde John Cobb van het filmpje heeft mede het ISM Adamo zadel ontworpen.....ik dacht 'dat moet het helemaal zijn', maar zat er echt niet lekker op en heb snel m'n oude zadel erop gezet. Toeval wil dat ik zojuist terug ben van een rondje fietsen en de Selle Italia Max Gel Flow uitgetest heb en het zadel iets meer naar voren heb gemonteerd maar wel waterpas en ik zat gewoon veel lekkerder op m'n fiets.....mm kunnen toch het verschil uitmaken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40126
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Aardig filmpje idd.Peter1379 schreef:Misschien een aardig filmpje om alvast zelf wat voorstudie te plegen http://www.youtube.com/watch?v=0mb5g55ly_I" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn eerste ritje met tt-bars op een normaal (iets te klein) frame viel nog niet helemaal mee. Daar moet nog wel e.e.a. aan gesleuteld worden....
Less is bore
Oke, kun je ook aangeven wat er niet helemaal mee viel, misschien kunnen we meedenken.daniel1975 schreef:Aardig filmpje idd.Peter1379 schreef:Misschien een aardig filmpje om alvast zelf wat voorstudie te plegen http://www.youtube.com/watch?v=0mb5g55ly_I" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn eerste ritje met tt-bars op een normaal (iets te klein) frame viel nog niet helemaal mee. Daar moet nog wel e.e.a. aan gesleuteld worden....
Overigens kan het best even duren voordat je eraan gewend bent natuurlijk en bij de ene persoon zal dat weer sneller gaan als bij de ander. Maar laat je niet wijs maken dat je met een ligstuur niet strak zou kunnen sturen hoor, ik ben in staat perfect langs een lijntje te sturen zonder te zwabberen of zo en ik kan een vrij krappe rotonde liggend in gaan en gewoon halverwege over pakken naar mijn ossenkop stuur om bij de remmen te kunnen. Dat kost best even tijd voordat je dat onder de knie hebt maar goed, alles heeft tijd nodig.