Loskomende draadbus carbon crankstel
-
- Forum-lid
Ik heb een FSA sl-k light crankstel waarbij ik nu spelling heb ontdekt op het rechter pedaal.
Het is echter niet het pedaal maar wel de draadbus in de rechter crankarm dat los komt.
Het is niet echt veel spelling maar toch stoort het mij. Ik kan het pedaal nog zonder problemen demonteren en terug monteren.
Is er een manier om het draadbusje uit te crank te krijgen en deze er nadien terug vast te zetten met loctite ofzo?
Alvast bedankt voor de hulp.
Het is echter niet het pedaal maar wel de draadbus in de rechter crankarm dat los komt.
Het is niet echt veel spelling maar toch stoort het mij. Ik kan het pedaal nog zonder problemen demonteren en terug monteren.
Is er een manier om het draadbusje uit te crank te krijgen en deze er nadien terug vast te zetten met loctite ofzo?
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
Terug naar de leverancier, voor het te laat is! Mijn advies.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit was enkele jaren geleden een bekende kwaal van die fsa cranks.
Less is bore
De linkercrank moeten worden losgenomen
waardoor aan de aandrijfzijde de crankas eruit kan worden gehaald daarna kun je de draadbussen (lagers) vastzetten
men gebruikt ook wel is teflon tape op de draad om het kraken tegen te gaan....
Is dit wat je bedoeld?
waardoor aan de aandrijfzijde de crankas eruit kan worden gehaald daarna kun je de draadbussen (lagers) vastzetten
men gebruikt ook wel is teflon tape op de draad om het kraken tegen te gaan....
Is dit wat je bedoeld?
^^Ik denk niet dat de ts dit bedoelt.
Ik denk dat ie het over de busjes heeft waar je het pedaal in draait.
Toevallig heb ik mijn crank naar de lbs gebracht met hetzelfde probleem 2 weken terug,is opgelost onder garantie!
Is overigens geen FSA crank.
Ik denk dat ie het over de busjes heeft waar je het pedaal in draait.
Toevallig heb ik mijn crank naar de lbs gebracht met hetzelfde probleem 2 weken terug,is opgelost onder garantie!
Is overigens geen FSA crank.
-
- Forum-lid
Ik heb geen aankoopbewijs. Dus vrees ik niet dat er een fietsenmaker of winkel mij wil helpen.
Ik heb vorig jaar een c caad 9 cx gekocht, tot mijn grote tevredenheid,op het forum hier van een lid en deze crank stom erop gemonteerd.
Ik heb vorig jaar een c caad 9 cx gekocht, tot mijn grote tevredenheid,op het forum hier van een lid en deze crank stom erop gemonteerd.
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
Dat klinkt niet best.thomasmotta schreef:Ik heb een FSA sl-k light crankstel waarbij ik nu spelling heb ontdekt op het rechter pedaal.
-
- Forum-lid HC
Als hij niet met het pedaal meekomt kun je het schudden, overigens kun je er zo beter niet mee fietsen en als je het kunt lijden zou ik hem met een wijde boog in de kliko laten verdwijnen want heel safe is dit niet.
Ik had hetzelfde met fsa k-force light vorig jaar. Crankstel was vier jaar oud, fietsenmaker constateerde het zelf en zei dat hij het kon opsturen en ik waarschijnlijk een nieuw crankstel kreeg, dit was ook zo. Ik heb volgens mij geen aankoopbewijs moeten overleggen. Ik denk dus dat ze er niet echt moeilijk over doen bij fsa en een zeer goede garantie afwikkeling hebben. Crankstel zal waarschijnlijk wel worden beoordeeld op valschade of zoiets.
Was er niet een forumlid die dit heeeeeeel mooi kon fixen? Was wel een Campa crankstel trouwens.