Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Holux Funtrek 130 pro - Wie kent 'm?

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 05 sep 2012 00:02

Tijdens het zoeken naar een mogelijke vervanging van de veel te storingsgevoelige Garmin Etrex Vista HCX kwam ik de Holux funtrek 130 pro tegen. Dit lijkt mij een zeer interessant apparaat maar waar ik niet echt achter kom is of ik de OSM kaarten er op kan zetten. Ik had al een reseller aangeschreven maar die lieten weten dat er op de diverse OSM download sites niets over stond :geek:

Heeft iemand hier ervaring met deze GPS?

http://www.seeyourheartbeat.com/holux-funtrek-130-pro" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ruud1
Forum-lid

ruud1 25 sep 2012 21:01

Volgens site : "De Holux Funtrek 130 PRO is een multifunctioneel handheld GPS apparaat speciaal ontworpen voor sportfier buitengebruik. " : dit is een handheld! navigatie

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 sep 2012 21:03

Waarom koop je niet gewoon een Edge 800? Uitstekend apparaat, werkt prima met OSM en stukken beter dan die Etrex troep van Garmin.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 sep 2012 23:12

Beetje off-topic maar van een Edge zal ik maar een fractie van de mogelijkheden gebruiken namelijk navigatie en tracklog. De hartslagmeter, en cadansmeter heb ik geen behoefte aan. daar staat tegenover dat het ding veel duurder is er zit gewonn 100 euro tussen een E-trex 30 (met kaart) en een Edge 800 zonder kaart en als je er goed naar kijkt is dat veel duurder dan wat de techniek eigenlijk waard is, maar dat is mijn bescheiden mening. En daarbij ik gebruik 'm ook daadwerkelijk niet alleen op de fiets. En hoewel ik altijd een fan was van Garmin (in de auto heb ik het ook al sinds jaar en dag) ben ik inmiddels toch wat huiverig. Van de Edge heb ik ook wat verhalen gelezen die mij tegenhouden om 'm te kopen. Maar ja... Zeg nooit nooit. Overigens krijg ik nu weer een nieuwe Etrex van Garmin dus koop ik voorlopig helemaal niets.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie