Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of bike.

Op zoek naar een 29-er

Evelien
Forum-lid

Gebruikersavatar Evelien 16 sep 2012 22:36

Ik ben op zoek naar een goede 29-er , voor een mooi prijsje.
Lengte: 180meter
Mocht je nog iets goeds/moois hebben staan, dan hoor ik het graag.

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 17 sep 2012 09:45

http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... e-2012/979" onclick="window.open(this.href);return false;

heb deze onlangs gekocht . Is een mooie fiets met een hele goede afmontage voor deze prijs

Evelien
Forum-lid

Gebruikersavatar Evelien 17 sep 2012 14:00

Wow, dat is zeker niet duur voor een fiets met XT afmontage !
Echter vraag ik me dan af, of het fram wel stijf genoeg is ?
Van welke kwaliteitsklasse is deze ?
En hoe bevalt dit jou persoonlijk ?
Overigens wel jammer, dat het bedrijf helemaal in het zuiden van het land gevestigd is.

NoChain
Forum-lid

NoChain 17 sep 2012 14:13

Geen ervaring met de fiets, maar hoeveel fouten kan je op 1 pagina typen?
Vork Voor
Frame Hoogte
Schakeling
af montage
Remmen Voor
Remmen Achter
Schimano Deore
Gerantie : Levenlang op het frame
Verzendkosten Nedeland

Zoiets wekt bij mij toch niet erg veel vertrouwen op. 2 XT-onderdelen maakt nog geen XT afmontage ;)

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 17 sep 2012 15:12

Heb geen idee over de stijfheid. Ik gebruik de fiets om wat in de bossen te koersen en toertochtjes te rijden. Mijn prioriteiten liggen op de weg. De frames worden geimporteerd uit China en hier opgebouwd. Je krijgt er wel levenslange garantie op en voor dat geld kun je ook niet verwachten dat je de hoogste kwaliteit krijgt.
Ik heb de fiets op i-net besteld en had hem erg snel in huis. Ziet er allemaal prima uit en rijdt lekker.

Evelien
Forum-lid

Gebruikersavatar Evelien 17 sep 2012 20:12

Ik zit er over na te denken om deze aan te schaffen: Trek Bikes Fisher Mamba 29er 2012
http://www.12gobiking.nl/29er/modellen/ ... _29er_2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand daar een mening over ?

marsman
Forum-lid

marsman 17 sep 2012 20:26

Wat is je budget?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 17 sep 2012 21:16

Evelien schreef:Wow, dat is zeker niet duur voor een fiets met XT afmontage !
Echter vraag ik me dan af, of het fram wel stijf genoeg is ?
Van welke kwaliteitsklasse is deze ?
En hoe bevalt dit jou persoonlijk ?
Overigens wel jammer, dat het bedrijf helemaal in het zuiden van het land gevestigd is.
Ik heb de mijne daar drie jaar geleden gekocht. Prima fietsen!

Voor € 25,00 brengen ze de fiets bij je thuis, dat is goedkoper dan een ritje daarheen en weer terug. Pedalen erop zetten en rijden maar!

Kwaliteit is zeer goed, alleen je zult zelf het onderhoud moeten doen. Een ritje naar Maashees voor een zomer/winterbeurt is vanuit Groningen met deze brandstofprijzen een beetje te kostbaar, me dunkt.

Evelien
Forum-lid

Gebruikersavatar Evelien 17 sep 2012 21:29

Het lijkt me dat je ook voor een Xtrail bij een gemiddelde fietsenzaak wel een onderhoudsbeurtje kan regelen toch ?
Mijn budget is 650 euro.

Zo'n Xtrail klinkt natuurlijk mooier dan de Trek, i.v.m de afmontage, maar wat ik me afvraag... Hoe zit het dan met het frame etc. Ik vind het ook erg belangrijk dat die van GOEDE kwaliteit is...
En ander pluspunt aan het kopen van de Trek is dat ik naar de winkel kan gaan ( kom toevallig zat. in de buurt ) en dat ze dan even de maten kunnen checken etc. , en ik een testritje kan maken...
Zomaar iets aanschaffen, via internet, van 650 euro, zonder dat ik nou eigenlijke ECHT weet wat ik koop, vind ik ietwat te gek...

ADVIES IS ZEER, ZEER WELKOM :D :) :oops:

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 17 sep 2012 21:58

De frames van X-trail komen uit dezelfde fabriek als waar Focus en Raleigh de frames afneemt, heb ik mij laten vertellen.

Ik heb zelf een Alu 7005-frame en die is superstijf.

Maar welke kwaliteit vind jij belangrijk? Het frame, de afmontage, de wielen, de banden?

materialist
Forum-lid

materialist 17 sep 2012 23:12

Evelien schreef:Het lijkt me dat je ook voor een Xtrail bij een gemiddelde fietsenzaak wel een onderhoudsbeurtje kan regelen toch ?
Mijn budget is 650 euro.

Zo'n Xtrail klinkt natuurlijk mooier dan de Trek, i.v.m de afmontage, maar wat ik me afvraag... Hoe zit het dan met het frame etc. Ik vind het ook erg belangrijk dat die van GOEDE kwaliteit is...
En ander pluspunt aan het kopen van de Trek is dat ik naar de winkel kan gaan ( kom toevallig zat. in de buurt ) en dat ze dan even de maten kunnen checken etc. , en ik een testritje kan maken...
Zomaar iets aanschaffen, via internet, van 650 euro, zonder dat ik nou eigenlijke ECHT weet wat ik koop, vind ik ietwat te gek...

ADVIES IS ZEER, ZEER WELKOM :D :) :oops:
Ik denk dat een goed frame het eerste is. De dure onderdelen zijn lichter en het schakelt mooier maar op een mtb slijt alles even hard.
Natuurlijk doet de fm om de hoek een onderhoudsbeurt.
Goedkoper heb ik het nog niet gezien, bij hopman kun je dat in onderdelen niet samenstellen. ik zou graag willen dat er 10 mensen opstaan die zeggen dat het frame goed is.
Do kin der mar druk mei weze

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 18 sep 2012 07:35

Zoals al reeds gezegd, frame is gelijk als de Focus alu frames. Prima in orde dus.
Kijk eens op het mountainbikeforum.nl, veel goede en tevreden posts over X-trail.
Uistraling van de fiets vindt ik matig.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie