Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Degelijke instapper 56cm, budget €350,-

Lauwe
Forum-lid

Lauwe 17 sep 2012 11:06

Dit seizoen heb ik op een geleende Giant OCR 100 tot 250km per week weg getrapt. Het fietsen bevalt me zo goed dat ik nu graag een fiets voor mezelf zou willen.

Gezien mijn beperkte studenten portemonnee en de aantrekkelijke prijzen van een nieuwe (X-trail met tiagra) zoek ik een fiets welke hier nog tussenin zit. Dit betekent dat ik een degelijke fiets zoek van een gerenommeerd merk met dito afmontage tegen een maximale prijs van €300 - €350.

Ik meet 1,81 en heb een binnenbeenlengte van 83cm en 75kg. Daarmee zou ik op een frame maat uitkomen van 56/57cm.
Ik zoek een Shimano afmontage vanaf Tiagra, hoger mag natuurlijk altijd.
Hoewel leeftijd niet alles zegt heeft een moderne uitstraling mijn voorkeur (dikkere buizen, sloping frame). Het liefst jonger dan 6 jaar oud.
De afmontage, banden en overige slijtdelen moeten met gemak nog 3000km mee kunnen, ik zit er niet op te wachten direct met onderhoud bezig te zijn met bijbehorende kosten.
De fiets moet in een goede staat zijn en klaar om te fietsen. Een nieuw stuurlintje, pedaaltjes of bidonhouders eventueel daar gelaten.
De voorkeur is om de fiets binnen een straal van 50km rondom Apeldoorn te kunnen bezichtigen en proef te kunnen rijden alvorens de koop gedaan word.
Voordat ik de fiets kom bezichtigen en proefrijden zou ik het prettig vinden wat (detail) foto's van de fiets te ontvangen om wederzijdse teleurstelling ter plekke te voorkomen.

Niet de minste wensen/eisen maar de aantrekkelijke X-trail met Tiagra zit nog boven budget en daarom zoek ik dus minimaal iets gelijkwaardigs, maar dan tweedehands.

Reacties mogen in dit topic of via mijn profiel naar mijn mail!

Plaats reactie