Hallo,
Wie kan mij helpen? Ik heb een FSA compact 50/34 die ik probeer goed af te stellen. Het buitenblad loopt helemaal goed. Alleen wanneer ik de ketting voor op het binnenste blad leg, lijkt de ketting het buiten blad te raken (schuren). Dit hootr je pas goed wanneer ik kracht zet, niet wanneer hij op de standaard staat. Voorheen deed hij dit nog niet, maar toen liepen beide bladen niet echt lekker. Is dit een afstelling wat met de stelschroefjes gedaan moet worden? Hoop dat jullie me kunnen helpen.
binnenste blad schuurt buitenblad compact
-
- Forum-lid
bedankt voor de reacties, ik heb sinds de aanschaf niets gedaan aangepast of gemonteerd. Wel heb ik sinds de aanschaf nog nooit echt met de perfecte afgestelde voor derrie gereden. Binnenblad heeft altijd voor problemen gezorgd. Hoe kan je zien of het binnenblad andersom zit?
Idem dito hier, ook bij een FSA 34/50 compact.
Dacht in eerste instantie dat de ketting tegen de kooi liep maar bij controle loopt de ketting licht tegen het 50blad. Lichte slijtsporen zijn hierop aanwezig.
Zowel bij een KMC als bij de Shimano 5700 ketting.
Ik heb dit enkel bij het kleinste kransje achter.
Dacht in eerste instantie dat de ketting tegen de kooi liep maar bij controle loopt de ketting licht tegen het 50blad. Lichte slijtsporen zijn hierop aanwezig.
Zowel bij een KMC als bij de Shimano 5700 ketting.
Ik heb dit enkel bij het kleinste kransje achter.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC